Świat wokół nas – owady i zwierzęta 7

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 20.05.2020  (środa)

Witam  Drogie DZIECI!

Już po raz siódmy spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Niestety po raz ostatni, ale nie martwcie się. Aby zachować wspomnienie po tych spotkaniach proponuję dzisiaj zabawy twórcze – wykonanie papierowych zwierzątek. Wybierzcie którąś z propozycji lub skorzystajcie ze wszystkich. Przygotujcie potrzebne materiały i zapraszam do pracy.

Jeżeli zechcecie pochwalić się swoimi pracami i /lub prezentacją wybranej piosenki czy rymowanki przyślijcie zdjęcia i/lub nagrania.

RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.

fish
water
bird
tree
frog
grass

3-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawach rytmiczno-słownej  The Animal Flash!

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa– (I love BOO, poziom A, CD 2.07) i muzyczno-ruchowej  What is that?

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)

–  utrwalają nazwy czynności i  zwierząt w zabawie ruchowej  Active Time 7-

   link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.12)

–  rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

–  rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)

yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony), swim (pływać), fly (latać), jump  (skakać)

The Animal Flash!  

A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!           (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)

Water, water, water! Glub, glub, glub!           (klepnij dłonią w kartę “water”)

A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!     (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!      (klepnij dłonią w kartę “tree”)

A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!    (skacz w miejscu jak żaba)

Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!     (klepnij dłonią w kartę “grass”)

What is that?

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Glub, glub, glub!                                              (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A fish, a fish, a fish!   !                                    (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)

Quiet, hush!                                                      (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Tweet, tweet, tweet!                                         (zrób z ręki dzióbek)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A bird, a bird, a bird!                                       (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Croak, croak, croak!                                        (skacz  jak żaba)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A frog, a frog, a frog!                                       (skacz  jak żaba)

Acrive Time 7

Swim, swim, swim!                                                          (naśladuj pływanie strzałką)

Like a fish, a fish, a fish!                                                 (poruszaj ustami, jak ryba pod wodą)

Swim, swim, swim!  In the water, water, water!                                                                                  

Glub, glub, glub!                                                               (naśladuj pływanie strzałką)

Fly, fly, fly!                                                   (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)

Like a bird, a bird, a bird!                           (złóż dzióbek z dłoni)           

Fly, fly, fly! To the tree, tree, tree!

Tweet, tweet, tweet!                                    (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)

Jump, jump, jump!                                                (skacz  jak żaba)

Like a frog, a frog, a frog!

Jump, jump, jump! In the grass, grass, grass!

Croak, croak, croak!                                              (skacz  jak żaba)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, środowisko) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=40

– karty obrazkowe – Internet  – ( fotografie w załączeniu) : bird, fish, frog , tree ,water, grass

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy twórcze

 – papierowe ptaszki https://youtu.be/5n64xhcD_wg  https://youtu.be/RaBYFkcH5oU

 – papierowe rybki  https://youtu.be/UmZgsnY8fMQ

– rodzicu, w oparciu o załączone  instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy

2.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rodzicu odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

3.zabawa muzyczno-ruchowa  What is that? (CD 2.09/210)  rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj tekst ruchem i gestem, zachęcaj dziecko do obrazowania treści, pomagaj w razie potrzeby, wykorzystaj karty obrazkowe

4.zabawa ruchowa Active Time 7 (CD 2.12) rodzicu odtwórz nagranie, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem treść i zachęcaj dziecko do naśladowania, wykorzystaj karty obrazkowe

ladybird
ant
bee
caterpillar

4-latki – Dzieci:

–  utrwalają  nazwy zwierząt i czynności w zabawach rytmiczno-ruchowych The Bugs Flash!

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)

i Bug Magic – link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.11)

   oraz muzyczno–ruchowejBugs in the Grass

   link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb w zakresie (1-4)

–  rozwijają sprawności manualne

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours –  yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy), fly (latać), clap (klaskać)

The Bugs Flash!

 A ladybird, ladybird!                                 (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A ladybird  and a bee!                             

 A bee, bee!                                              (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A bee and an ant! 

 An ant! an ant!                                        (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 An ant and a caterpillar!

 A caterpillar!  A  caterpillar!      

 A  caterpillar and me!                              (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

Bugs in the Grass

One bug, two bugs , three bugs, four bugs  (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na   kartach)

Four bugs in the grass!                              (unieś  cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ladybird                           (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs , three bugs!               (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Three bugs in the grass!                            (unieś  trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, bee!                                  (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                 (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug, two bugs!                                      (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)

Two bugs in the grass!                                (unieś  dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, ant!                                    (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

Now, how many  bugs are left?                   (rozłóż ręce w geście zapytania)

One bug!                                                        (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)

One bug in the grass!                                   (unieś  jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)

Uh-oh! Bye-bye, caterpillar!                         (zabierz kartę i pomachaj  na do widzenia)

No bugs left!                                                  (rozłóż ręce)

Bug Magic

Abracadabra, abracadee!                    (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!        (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a ladybird!                                     (wskaż na siebie)

Fly, fly fly with me!  ……Stop!             (udawaj, że latasz, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                       (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!           (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a bee!                                               (wskaż na siebie)

Buzz, buzz, buzz with me!  ……Stop!     (bzycz udawaj, że latasz, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                            (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!                (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m an ant!                                                   (wskaż na siebie)

March, march, march with me! ……Stop!    (maszeruj, zatrzymaj się)

Abracadabra, abracadee!                           (udawaj,że czarujesz)

Clap, clap, clap! One, two, three!               (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)

I’m a caterpillar!                                         (wskaż na siebie)

Crawl,  crawl, crawl with me!  ……Stop!    (pełzaj, zatrzymaj się)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42

–  flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

– karty obrazkowe – Internet – (fotografie w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawy twórcze

  – papierowe biedronki https://youtu.be/LyvmDBTgvYM  i https://youtu.be/MLRwRf5dULs

  – papierowe pszczółki  – https://youtu.be/ecmeVzTpsNI  i   https://youtu.be/x_LKSopgjy8 

– rodzicu, w oparciu o załączone  instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy

2.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) rodzicu  odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

3.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/2.09) –  rodzicu odtwórz nagranie, przypomnij nazwy, wskaż właściwe  karty obrazkowe (36-41) / minikarty obrazkowe 24-29, zachęć dziecko, aby  powtarzało nazwy wskazywanych zwierząt, poruszało się w rytm nagrania i obrazowało treść ruchem, i powtarzało słowa.

4.zabawa rytmiczno–ruchowa Bug Magic (CD 2.11) –  rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść rymowanki ruchem, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało – Let’s move like bugs, Let’s sing and dance!

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /minikarty – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) ilustracje, flipbook, fotografie (instrukcje)    –  internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak