Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 20.05.2020 (środa)
Witam Drogie DZIECI!
Już po raz siódmy spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Niestety po raz ostatni, ale nie martwcie się. Aby zachować wspomnienie po tych spotkaniach proponuję dzisiaj zabawy twórcze – wykonanie papierowych zwierzątek. Wybierzcie którąś z propozycji lub skorzystajcie ze wszystkich. Przygotujcie potrzebne materiały i zapraszam do pracy.
Jeżeli zechcecie pochwalić się swoimi pracami i /lub prezentacją wybranej piosenki czy rymowanki przyślijcie zdjęcia i/lub nagrania.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawach rytmiczno-słownej The Animal Flash!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa– (I love BOO, poziom A, CD 2.07) i muzyczno-ruchowej What is that?
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)
– utrwalają nazwy czynności i zwierząt w zabawie ruchowej Active Time 7-
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.12)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia
– rozwijają sprawności manualne
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony), swim (pływać), fly (latać), jump (skakać)
The Animal Flash!
A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)
Water, water, water! Glub, glub, glub! (klepnij dłonią w kartę “water”)
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet! (klepnij dłonią w kartę “tree”)
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak! (skacz w miejscu jak żaba)
Grass, grass, grass! Croak, croak, croak! (klepnij dłonią w kartę “grass”)
What is that?
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A fish, a fish, a fish! ! (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Tweet, tweet, tweet! (zrób z ręki dzióbek)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A bird, a bird, a bird! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A frog, a frog, a frog! (skacz jak żaba)
Acrive Time 7
Swim, swim, swim! (naśladuj pływanie strzałką)
Like a fish, a fish, a fish! (poruszaj ustami, jak ryba pod wodą)
Swim, swim, swim! In the water, water, water!
Glub, glub, glub! (naśladuj pływanie strzałką)
Fly, fly, fly! (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)
Like a bird, a bird, a bird! (złóż dzióbek z dłoni)
Fly, fly, fly! To the tree, tree, tree!
Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka)
Jump, jump, jump! (skacz jak żaba)
Like a frog, a frog, a frog!
Jump, jump, jump! In the grass, grass, grass!
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, środowisko) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=40
– karty obrazkowe – Internet – ( fotografie w załączeniu) : bird, fish, frog , tree ,water, grass
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawy twórcze
– papierowe ptaszki https://youtu.be/5n64xhcD_wg https://youtu.be/RaBYFkcH5oU
– papierowe rybki https://youtu.be/UmZgsnY8fMQ
– rodzicu, w oparciu o załączone instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy
2.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rodzicu odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.zabawa muzyczno-ruchowa What is that? (CD 2.09/210) – rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj tekst ruchem i gestem, zachęcaj dziecko do obrazowania treści, pomagaj w razie potrzeby, wykorzystaj karty obrazkowe
4.zabawa ruchowa Active Time 7 (CD 2.12) – rodzicu odtwórz nagranie, powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem treść i zachęcaj dziecko do naśladowania, wykorzystaj karty obrazkowe
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt i czynności w zabawach rytmiczno-ruchowych The Bugs Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)
i Bug Magic – link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.11)
oraz muzyczno–ruchowejBugs in the Grass
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb w zakresie (1-4)
– rozwijają sprawności manualne
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ; colours – yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony); orange ( pomarańczowy), pink (różowy), blue (niebieski), purple (fioletowy), fly (latać), clap (klaskać)
The Bugs Flash!
A ladybird, ladybird! (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A ladybird and a bee!
A bee, bee! (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A bee and an ant!
An ant! an ant! (maszeruj, jak mróka i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
An ant and a caterpillar!
A caterpillar! A caterpillar!
A caterpillar and me! (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
Bugs in the Grass
One bug, two bugs , three bugs, four bugs (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Four bugs in the grass! (unieś cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ladybird (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs , three bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Three bugs in the grass! (unieś trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, bee! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Two bugs in the grass! (unieś dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ant! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug! (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)
One bug in the grass! (unieś jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, caterpillar! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
No bugs left! (rozłóż ręce)
Bug Magic
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a ladybird! (wskaż na siebie)
Fly, fly fly with me! ……Stop! (udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a bee! (wskaż na siebie)
Buzz, buzz, buzz with me! ……Stop! (bzycz udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m an ant! (wskaż na siebie)
March, march, march with me! ……Stop! (maszeruj, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a caterpillar! (wskaż na siebie)
Crawl, crawl, crawl with me! ……Stop! (pełzaj, zatrzymaj się)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42
– flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (fotografie w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawy twórcze
– papierowe biedronki https://youtu.be/LyvmDBTgvYM i https://youtu.be/MLRwRf5dULs
– papierowe pszczółki – https://youtu.be/ecmeVzTpsNI i https://youtu.be/x_LKSopgjy8
– rodzicu, w oparciu o załączone instrukcje wykonania, przygotuj niezbędne materiały i narzędzia, pomóż dziecku przy wykonaniu pracy
2.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rodzicu odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/2.09) – rodzicu odtwórz nagranie, przypomnij nazwy, wskaż właściwe karty obrazkowe (36-41) / minikarty obrazkowe 24-29, zachęć dziecko, aby powtarzało nazwy wskazywanych zwierząt, poruszało się w rytm nagrania i obrazowało treść ruchem, i powtarzało słowa.
4.zabawa rytmiczno–ruchowa Bug Magic (CD 2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść rymowanki ruchem, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało – Let’s move like bugs, Let’s sing and dance!
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /minikarty – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) ilustracje, flipbook, fotografie (instrukcje) – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak