Witam Was, „Liski”, w kolejnym, ostatnim dniu tego tygodnia 🙂
1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od filmu. Zapraszam do obejrzenia.
Oglądajcie uważnie 😉
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Kto oglądał uważnie, ten usłyszał słowo „kamuflaż”. Czy wiecie co oznacza to słowo?
Kamuflaż to umiejętność, która pozwala zwierzętom zlewać się z otoczeniem. Dzięki temu drapieżniki mają trudność w dostrzeżeniu swej ofiary.
Sposoby kamuflowania się u zwierząt:
- dostosowują barwę swojego ciała do otoczenia (np. żaba),
- utrudniają drapieżnikom widoczność poprzez uwalnianie specjalnych substancji chemicznych do otoczenia (np. mątwa),
- wywołują zmętnianie wody (np. sola),
- upodobniają kształt swojego ciała do elementów otaczającego je środowiska (np. patyczak do patyków),
Niektóre małe ryby żyjące wśród raf koralowych w okolicy ogona mają dużą, czarną plamę. Ma ona zmylić przeciwnika, gdyż z daleka daje wrażenie oka dużej ryby.
Jakie znacie inne zwierzęta, które dobrze się kamuflują?
2. Praca w Kartach Pracy cz.4.
Wykonajcie zadania na str. 40 – 41 zgodnie z poleceniami.
3. Praca plastyczno-techniczna
Wykonajcie łąkę – makietę 3d z materiałów dostępnych w domu – zadanie majowe, ostatnie, z projektu edukacyjnego „Kreatywny Przedszkolak”.
4. Dzień Praw Zwierząt
Kochani, dziś obchodzimy Dzień Praw Zwierząt.
Przypomnijcie sobie swoje prawa 🙂 Powiedzcie o nich swoim rodzicom.
Zastanówcie się, jakie prawa mogą mieć zwierzęta. Narysujcie jedno, wybrane prawo zwierząt 😉
Pamiętajcie, by przestrzegać prawa zwierząt codziennie, nie tylko 22 maja.
Miłego dnia oraz weekendu 🙂
Renata Hływa
Źródło:
youtube.com
pl.wikipedia.org
W. Żaba – Żabińska „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz.4, wyd. mac Edukacja
google.com