Ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość wzrokową

Cele:

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– rozwijanie umiejętności dodawania,

– rozwijanie sprawności dłoni,

– utrwalanie nazw figur geometrycznych i kolorów

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: wydrukowane karty pracy, kredki, ołówek, gąbka lub kawałek styropianu, 5 – 6 patyczków do szaszłyków, kolorowe słomki, nożyczki, talerzyk

Przebieg:

1. Ćwiczenia grafomotoryczne

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/tęcza.pdf

Pokoloruj tęcze według wzorów znajdujących się pod każdą tęczą. Postaraj się nie wychodzić poza linie.

2. Dodawanie

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/biedronki.pdf

Narysuj na biedronce za znakiem „=” tyle kropek, ile otrzymasz po dodaniu kropek biedronek znajdujących się przed znakiem „=”.

3. Nawlekanki

Wbij kilka patyczków szaszłykowych w gąbkę lub styropian, ostrym zakończeniem do dołu (tyle patyczków, ile masz kolorów słomek).

Nazwij kolory swoich słomek.

Potnij słomki na krótkie fragmenty.

Nawlekaj kawałki słomek na patyczki – każdy kolor osobno.

Można również polecić dziecku nawlekanie słomek według wzorów (w tym celu można wykorzystać wzory podane w ćw.1 (z tęczami) lub narysować swoje sekwencje).

4. Figury geometryczne

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/figury.pdf

Nazwij figury geometryczne przedstawione w okienkach pod obrazkiem. W jakich są kolorach?

Policz poszczególne figury i wpisz odpowiednie cyfry odpowiadające ich liczbie w okienku pod daną figurą.

5. Wzory

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/wzory.pdf

Połącz kropki według podanych wzorów.

Renata Hływa

Źródło:

pl.printerest.com