Cele:
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– rozwijanie umiejętności dodawania,
– rozwijanie sprawności dłoni,
– utrwalanie nazw figur geometrycznych i kolorów
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: wydrukowane karty pracy, kredki, ołówek, gąbka lub kawałek styropianu, 5 – 6 patyczków do szaszłyków, kolorowe słomki, nożyczki, talerzyk
Przebieg:
1. Ćwiczenia grafomotoryczne
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/tęcza.pdf
Pokoloruj tęcze według wzorów znajdujących się pod każdą tęczą. Postaraj się nie wychodzić poza linie.
2. Dodawanie
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/biedronki.pdf
Narysuj na biedronce za znakiem „=” tyle kropek, ile otrzymasz po dodaniu kropek biedronek znajdujących się przed znakiem „=”.
3. Nawlekanki
Wbij kilka patyczków szaszłykowych w gąbkę lub styropian, ostrym zakończeniem do dołu (tyle patyczków, ile masz kolorów słomek).
Nazwij kolory swoich słomek.
Potnij słomki na krótkie fragmenty.
Nawlekaj kawałki słomek na patyczki – każdy kolor osobno.
Można również polecić dziecku nawlekanie słomek według wzorów (w tym celu można wykorzystać wzory podane w ćw.1 (z tęczami) lub narysować swoje sekwencje).
4. Figury geometryczne
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/figury.pdf
Nazwij figury geometryczne przedstawione w okienkach pod obrazkiem. W jakich są kolorach?
Policz poszczególne figury i wpisz odpowiednie cyfry odpowiadające ich liczbie w okienku pod daną figurą.
5. Wzory
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/wzory.pdf
Połącz kropki według podanych wzorów.
Renata Hływa
Źródło:
pl.printerest.com