Dzień dobry kochani!!! Słonko świeci od rana,więc humorki pewnie Wam dopisują 😉 Zatem dzisiaj zabierzemy Was na wiosenną łąkę.
Zadanie 1 Na dobry początek, poćwiczymy naszą pamięć Gotowi!!
Na łące dzieci je zobaczą,
I choć nie mają sprężyn na nogach,
to wysoko skaczą ( koniki polne)
Są czerwone i latają,
Na skrzydełkach czarne kropki mają ( biedronki)
3.Zjada dużo liści, zwija się w kokonie,
Zmienia się w motyla, nie ma śladu po niej .( gąsienica)
4.Osiem nóżek sprawnych ma,
Lepką sieć szybciutko tka. ( pająk)
5.Z kwiatka na kwiatek przelatuje,
w ulu słodki miód produkuje ( pszczółki)
6.Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące. ( mrówki )
Zadanie 2 Kim jestem?
Do tej zabawy potrzebne nam będą: kartoniki z obrazkami, taśma klejąca lub opaska Przyklejamy obrazek ze zwierzątkiem do opaski lub na taśmie do czoła,( nie patrząc na obrazek) Zadaniem drugiej osoby będzie, takie opisywanie danego zwierzątka, abyście mogli odgadnąć Kim jesteście.
Zadanie 3 zabawa przy piosence „ Kle kle boćku Kle kle”
Naśladujcie ruchem słowa piosenki
Zadanie 4 Na zakończenie dzisiejszych zajęć- improwizacja ruchowa „Wiosną rozkwitają kwiaty”
Wyobrażamy sobie, że siadamy na „ łące” Wraz z nadejściem wiosny, pięknie zazieleniła się trawa, ale jest trochę smutno, bo nie wyrosły jeszcze – kto powie co? – KWIATY. Więc musimy sprawić by wyrosły. Pochylcie główki, zróbcie nad główkami z rączek pąki..Pada ciepły wiosenny deszczyk, kwiatki zaczynają rosnąć. Rosną i rosną są coraz większe,( powoli wstajemy) pączki zaczęły rozkwitać. ( rozkładamy szeroko rączki) Wyrosły piękne kwiaty !!