Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 27.05.2020 (środa)
Dzień dobry, dzieci!
Mam nadzieję, że podobają Wam się zabawy związane z rodziną! Która jest Wasza ulubiona? Dzisiaj będziemy się dużo ruszać, kołysać i podskakiwać! Zapraszam do zabawy!
RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.
5-latki – Dzieci:
- utrwalają słownictwo związane z rodziną i przyrodą w piosence Story 8 Action Song – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.21)
- rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu w historyjce Story 8. – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.20)
- utrwalają rymowankę A flower. A bush. A tree. – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.19)
- uczestniczą w zabawach muzycznych, słuchowych, ruchowych
Kluczowe słownictwo:
mummy (mama), daddy (tata), baby (dziecko), sister (siostra), brother (brat), flower (kwiat), bush (krzew), tree (drzewo), pink (różowy), purple (fioletowy), green (zielony), family photo (zdjęcie rodzinne)
A flower. A bush. A tree
Magic, magic, 1, 2, 3! (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)
A flower. A bush. A tree. (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)
Pink, purple, green. (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)
Magic, magic, 1, 2, 3! (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)
A family photo! Say „cheese”! (udawaj, że trzymasz aparat fotograficzny i naciśnij spust migawki)
Story 8 Action Song
Wake up, sister! Hooray! (przeciągnij się i podskocz)
It is Family Day! (obejmij się rękami i kołysz)
Where is daddy? Hey, hey! (zrób ręką daszek przy czole i rozglądaj się)
Where is mummy? Hey, hey! (zrób ręką daszek przy czole i rozglądaj się)
Where is baby? Hey, hey! (zrób ręką daszek przy czole i rozglądaj się)
It is Family Day! (obejmij się rękami i kołysz)
1, 2, 3, follow me! (policz na palcach i wykonaj ręką gest „za mną”)
A flower. A bush. A tree. (wskaż kolejno odpowiednie karty obrazkowe)
Let’s run! Follow me! (biegnij w miejscu, wykonaj ręką gest „za mną”)
Let’s hop! Follow me! (skacz jak królik, wykonaj ręką gest „za mną”)
Let’s march! Follow me! (maszeruj, wykonaj ręką gest „za mną”)
A flower. A bush. A tree. (wskaż kolejno odpowiednie karty obrazkowe)
Look, here’s mummy. Hooray! (wskaż odpowiednią kartę i podskocz)
Look, here’s daddy. Hooray! (wskaż odpowiednią kartę i podskocz)
Look, here’s baby. Hooray! (wskaż odpowiednią kartę i podskocz)
It is Family Day! (obejmij się rękami i kołysz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 50-58 – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=58
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=60
Proponowane zabawy:
- Zabawa słowno-ruchowa A flower. A bush. A tree.: Przygotuj karty obrazkowe 55-58. Odtwórz rymowankę (CD 2.19) i zachęć dziecko do wskazywania odpowiednich kart obrazkowych: Listen and point! W odpowiednich momentach wskazuj właściwe karty, obrazując jednocześnie treść wiersza ruchem:
Flower – udawaj, że wąchasz kwiat i kichnij
Bush – narysuj rękami okrągły kształt krzewu od podłogi
Tree – wyciągnij się w górę, rozłóż ręce szeroko i kołysz się jak drzewo na wietrze, wydając „szumiące” dźwięki
Po zakończeniu zabawy poproś dziecko o przyniesienie kart Can I have the pink flower / the purple bush / the green tree / the family photo?
2.Zabawa utrwalająca słownictwo The Upside Down Flash!:Przygotuj pozostałe karty obrazkowe (50-54). W dość szybkim tempie pokazuj dziecku kolejne karty, trzymając je do góry nogami. Zachęcaj dziecko do nazywania przedstawionych na nich obrazków: Look! Who’s that? What’s that? (Spójrz! Kto to jest? Co to jest?)
3.Zabawa słuchowa: Odtwórz historyjkę Story 8. (CD 2.20) Podczas słuchania historyjki trzymaj karty pracy przed dzieckiem i wskazuj właściwe ilustracje podążając za treścią nagrania. Po wysłuchaniu historyjki powtórz z dzieckiem kluczowe słownictwo, pytając Where is the mummy / the daddy / the sister / the brother / the baby? (Gdzie jest…?) What’s this? (Co to jest?) Point to the pink flower / purple bush / green tree (Wskaż…). Na koniec pochwal dziecko Good job / Well done / Bravo.
4.Zabawa muzyczno-ruchowa Story 8 Action Song: Rozłóż karty obrazkowe (50-58) i odtwórz nagranie (CD 2.21). Zachęć dziecko do odgrywania treści piosenki, biorąc udział w zabawie.
5.Zabawa językowo-ruchowa Yes or no?: Ustal z dzieckiem konkretne ruchy, gesty lub miny przypisane słowom Yes oraz No, np. Yes – podskocz trzykrotnie na jednej nodze, No – tupnij trzykrotnie nogami o podłogę. Powtórz te ruchy kilka razy, aby je utrwalić.
Pokazuj dziecku po jednej karcie obrazkowej (50-58) i zadawaj pytania zamknięte o to, co przedstawiają Is it a flower (a family photo, a bush, …)? (Czy to jest …?); Is the flower (bush / tree) pink (purple / green)? (Czy ten kwiat jest różowy?). Dziecko odpowiada na pytania wykonując ruchy gesty lub miny przypisane odpowiednim słowom.
6-latki – Dzieci:
- poznają słownictwo związane z rodziną i pracami w ogrodzie przy piosence The Garden Flash! https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B+, CD 2.15)
- rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
- uczestniczą w zabawach muzycznych, słuchowych, ruchowych
Kluczowe słownictwo:
mummy (mama), daddy (tata), grandma (babcia), grandpa (dziadek), garden (ogród), digging holes (kopanie dołków), planting seeds (sianie nasion), watering seeds (podlewanie nasion), picking flowers (zbieranie kwiatów)
The Garden Flash!
A garden! Garden! Ga-ga-ga-ga-garden! (wskaż właściwą kartę, udawaj, że wąchasz kwiaty)
Daddy… is digging! Digging! Digging holes! (wskaż kartę, udawaj, że kopiesz dziurę w ziemi)
Mummy… is planting! Planting! Planting seeds! (wskaż kartę, udawaj, że umieszczasz nasionko w ziemi)
Grandma… is watering! Watering! Watering seeds! (wskaż kartę, udawaj, że trzymasz konewkę i podlewasz grządki)
Grandpa… is picking! Picking! Picking flowers! (wskaż kartę, udawaj, że zrywasz kwiaty)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 59-67 –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=61
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=62
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=64
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=66 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=68
Proponowane zabawy:
- Zabawa wprowadzająca: Pokazuj dziecku karty obrazkowe (59-67) i nazywaj je za każdym razem zmieniając głos, by wyrazić różne emocje, np.:
- radośnie: A garden! Repeat after me in a happy voice, like this! Garden! Garden!, Garden, garden, garden!
- ze smutkiem: Daddy Boo is digging holes! Repeat in a sad voice. Digging, digging, digging holes!
- z ciekawością (pytająco): Mummy Boo is planting seeds! (…)
- bojaźliwie: Grandma Boo is watering seeds! (…)
- radośnie: Grandpa Boo is picking flowers! (…)
Zachęć dziecko do obrazowania słów i rytmicznego powtarzania, podkreślając rytm wypowiedzi, np. poprzez tupanie w podłogę.
Przykład modulacji głosu i zabawy z rytmem znajdziesz w nagraniu (CD 2.15) The Garden Flash.
2.Zabawa rytmiczno-ruchowa The Garden Flash!: Umieść karty obrazkowe (63-67) w widocznych miejscach w pokoju, równocześnie powtarzając ich nazwy. Odtwórz nagranie (CD 2.15) i obrazuj jego treść ruchem.
3.Zabawa komunikacyjna z elementami pantomimy What are they doing?: Zobrazuj ruchem jedną z czynności przedstawionych na kartach obrazkowych (64-67). Zapytaj dziecko: What is she/he doing? (Co ona/on robi?) Yes, she/he is planting seeds (…)!
4.Zabawa słuchowo-wzrokowa Stop!: Wypowiedz nazwę jednej z kart obrazkowych (59-67) – np. Grandpa, a następnie pokazuj dziecku kolejno karty (w kolejności losowej). Gdy dziecko zobaczy kartę Grandpa, woła: Stop!
W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online.
Źródła:
- treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziom B (wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl/)
- audio CD, flipbooki – karty obrazkowe, poziom B (wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl/)
- słowniczki obrazkowe – https://www.anglomaniacy.pl/
- ilustracje – internet
Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska
Opiekun praktyk: Ewa Jezierska-Woźniak