Witajcie „Liski” w czwartkowy poranek 🙂 Mam nadzieję, że jesteście wyspani i chętni do działania 🙂
Dziś porozmawiamy o dzieciach z różnych stron świata 😉
1. Zapraszam do obejrzenia filmiku „Dzieci z różnych stron świata”
Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej wiadomości i opowiedzcie rodzicom to, co zapamiętaliście.
2. Jakie są dzieci?
Dzieci różnią się wyglądem, tj. kolorem włosów, oczu, skóry czy wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze – po prostu są inne.
Obejrzyjcie zdjęcia w Książce „Kolorowy start z plusem” na stronie 84 i opiszcie wygląd dzieci. Powiedzcie, jak bawią się dzieci w różnych krajach.
Czy Wy też tak się bawicie?
Przeczytajcie zdania na stronie obok (85), wskażcie palcem na obrazku dzieci, o których przeczytaliście.
Posłuchajcie piosenki:
O czym była piosenka?
3. Ta piosenka była o tolerancji. Powtórzcie to słowo.
Tolerancja to poszanowanie czyjegoś wyglądu, poglądów, upodobań… Nie możemy odtrącać kogoś tylko dlatego, że ma inny kolor skóry czy ma inne zdanie na jakiś temat. Każdy jest inny, ale to nie znaczy, że jest gorszy 😉 Nie ma dzieci/ ludzi lepszych czy gorszych, wszyscy jesteśmy równi. Każdy ma prawo do swoich upodobań i każdy ma prawo do wyrażania swoich myśli. Każdy ma prawo również z czyimiś poglądami się nie zgadzać, ale nie ma prawa kogoś za nie krzywdzić. Pamiętajcie – wszyscy jesteśmy równi 🙂
4. Pamiętacie, jakie macie prawa? Jeśli nie, to zapraszam do posłuchania piosenki:
5. Praca w Kartach Pracy, cz.4
Wykonajcie zadania na str. 60 – 61 zgodnie z poleceniami.
Miłego dnia Kochani 🙂
Renata Hływa
Źródło:
youtube.com
W. Żaba – Żabińska „Kolorowy start z plusem. Książka”, wyd. mac Edukacja
W. Żaba Żabińska „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz. 4, wyd. mac Edukacja