Lato 2

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 17.06.2020 (środa)

Dzień dobry dzieci!

Spójrzcie za okno – pięknie świeci słoneczko i jest cieplutko, a nawet gorąco. Dzisiaj przypomnimy sobie słowa związane z latem. A poza tym –  proponuję coś zimnego dla ochłody. Zróbcie  zdrowe lody dla całej rodziny np. truskawkowe. Razem z rodzicami przygotujcie produkty. Wykonajcie lody  wspólnie, zamroźcie i…zjedźcie.

Zapraszam i życzę smacznego!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

strawberry ice lollies

5-latki – Dzieci:

– zapoznają się ze słownictwem związanym z latem przy piosence The Summer Song!-  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B, CD 2.31)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

– poznają zasady bezpiecznej pracy w kuchni

– poznają sposób przygotowania zdrowej przekąski

Kluczowe słownictwo:

Summer (lato),  ice-cream (lody), kite (latawiec),  fly (latać), colours (kolory), ice lolly/popsicle (lód na patyku)

The Summer Song!

Summer, summer!                               (skacz z radości)

Let’s go out, out!                                 (wykonaj ręką gest „za mną”)

Yellow sun, yellow sun!                      (rozłóż dłoń i pomachaj)

In the sky, sky!                                     (wskaż niebo)

Ice-cream, ice-cream!                          (udawaj, że jesz lody)

Yummy, yum,yum!                               (pogłaszcz się po brzuchu)

It’s summer time!

Let’s have fun, fun!                           (skacz z radości)

Summer, summer,                             (skacz z radości)

Let’s go out, out!                               (wykonaj ręką gest „za mną”)

Yellow sun, yellow sun!                    (rozłóż dłoń i pomachaj)

In the sky, sky!                                   (wskaż niebo)

Fly your kite, kite!                              (trzymaj rękę w górze, naśladując puszczanie latawca)

High, high, high, high!                       (stań na palcach, wyciągnij ręce wysoko ku górze)                                                                                                                   

It’s summer time!

Let’s have fun, fun!                            (skacz z radości)

Karty obrazkowe:

1. słowniczek obrazkowy (summer) – link – https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#pictures

lub flashcards – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#flashcards i

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/summerM.pdf (możliwy wydruk)

2.flipbook – karty obrazkowe 70-72 –

ttps://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=72

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=73

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=74

Proponowane zabawy:

1.Zabawa  Express flash! i Guess name! – powtórzenie i odgadywanie  słownictwa związanego z latem – rodzicu, pokazuj karty (70-72) i nazywaj je – summer, ice-cream, a kite  i zachęcaj dziecko do powtarzania –  Summer, summer, summer! Ice-cream, ice-cream,  ice-cream! A kite. kite. kite!

Po prezentacji każdej karty połóż ją przed sobą tak, by po wprowadzeniu wszystkich powstał rząd kart. Powtórz kolejno nazwy wszystkich kart, utrwalając ich nazwy.

Dla uatrakcyjnienia zabawy zmieniaj  tempo mówienia (wolno/szybko)i  głośność (cicho/głośno).

Wskaż kartę i zapytaj – What is it?, zaczekaj na odpowiedź –  Summer!, pochwal- Yes, perfect! Itd.

Na koniec, wypowiedz słowo bezgłośnie i poproś dziecko o „odczytanie” nazwy i wskazanie właściwej karty.

2. Zabawa przy piosence The Summer Song! (CD 2.31) – rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem   i zachęcaj dziecko do naśladowania. W odpowiednim momencie wskazuj właściwe karty.

Spróbujcie zaśpiewać ja razem

3.Zabawa twórcza – Healthy ice lolly– rodzicu, przygotuj produkty.

Omów zasady bezpiecznej pracy w kuchni.

Zaangażuj dziecko w przygotowanie lodów. Korzystaj z załączonej propozycji. Pozwól dziecku na własne eksperymenty przy ich produkcji.

Film instruktażowy – https://youtu.be/1FmOlSGQvsg  Healthy Berry Popsicle Recipe for Kids

4.Zabawa sensoryczna Sense Activation!  – rodzicu, zaproś dziecko do zabawy:

– z jadalnym piaskiem kinetycznym, rozpocznij zabawę – Summer! Let’s  have fun! Let’s play in the sand! Look! Sand!.

Zachęć dziecko do zabawy (budowania babeczek z piasku lub zamku) – Make some mud pies and sand castels!

– lub w prawdziwym piasku w piaskownicy.

ice lollies

6-latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo związane z latem w zabawie rytmiczno–słuchowej The Summer Flash!https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B+, CD 2.31) i muzyczno-ruchowej Summer Song – https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-iloveboo (I love BOO, poziom B+, CD 2.32)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu i mówienia

– rozwijają sprawności manualne

– poznają zasady bezpiecznej pracy w kuchni

– poznają sposób przygotowania zdrowej przekąski

– rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu

Kluczowe słownictwo:

summer (lato), sea (morze), fish (ryba), jellyfish (meduza),  It’s hot and sunny! (Jest gorąco i słonecznie), ice-cream (lody),  ice lolly/popsicle (lód na patyku), swimming (pływanie), jumping waves (skakanie po falach)

The Summer Flash!

Summer, summer, su- su- su- su- summer!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

It’s hot and sunny! Hot! And sunny!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s swim in the sea! S-s-s-s-sea!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s jump waves! Waves!  W-w-w-w-waves!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s count the fish! Fish!  F-f-f-f-fish!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

And jellyfish! Jellyfish! Je- je- je- je-jellyfish!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Let’s eat ice lollies! Ice lollies! I-i-i-i-ice lollies!

Pah-dee-pah-damm! Pah-dee-pah-damm!

Summer Song

It’s hot and sunny, hey, hey, hey in the UK, in the UK! 

It’s hot and sunny, hey, hey, hey… in summer!  (ocieraj pot z czoła)

Let’s go swimming in the sea, in the sea, in the sea!

Let’s go swimming in the sea… in summer!  (udawaj, że pływasz żabką)

No! No! No! I’m bored!    (przewracaj oczami)

Let’s go jumping waves, jumping waves, jumping waves!

Let’s go jumping waves… in summer!  (udawaj, że skaczesz przez fale)

… No! No! No! I’m hot!           (ocieraj pot z czoła)

Let’s have an ice lolly, ice lolly, ice lolly!                            

Let’s have an ice lolly… in summer! (udawaj, że jesz lody na patyku)

… Oh! No! Be careful!        (pomachaj rękami z zatroskaną miną)

Run away from the jellyfish, jellyfish, jellyfish!

Run away from the jellyfish! In summer!         (pobiegnij klika kroków, udając, że uciekasz  przed meduzami)

Karty obrazkowe:

1. słowniczek obrazkowy (summer) – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#pictures

lub flashcards – link –

https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm#flashcards i https://www.anglomaniacy.pl/pdf/summerM.pdf (możliwy wydruk)

2.flipbook – karta obrazkowa 28 (hot and sunny) -https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=30

3.flipbook – karty obrazkowe 78-79 (summer, sea) –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=80

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=81

4.minikarty 29-30 (fish, jellyfish)  –

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_minikarty/mobile/index.html#p=59

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_minikarty/mobile/index.html#p=60

5. karty pracy s.59 (możliwość wydruku)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf

6.wyprawka – naklejka (lód na patyku) – karta 2

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=26

Proponowane zabawy:

1.Zabawa przy nagraniu The Summer Flash! (CD 2.31) – rodzicu, przypomnij dziecku słownictwo z poprzednich zajęć.

Zwróć uwagę dziecka na ilustrację (karta pracy s. 59), włącz nagranie, zatrzymuj po każdym nowym słowie. Następnie poproś  dziecko, by odnalazło elementy przedstawiające poznane słowa, gdy usłyszy ich nazwę – Listen! Point to the sea (fish/ jellyfish/ice lolly)!

Odtwórz ponownie nagranie, zachęć dziecko do powtarzania słów.

2.Zabawa muzyczno-ruchowa Summer Song (CD 2.32) – rodzicu, włącz nagranie, obrazuj treść ruchem  i zachęcaj dziecko do naśladowania.

Odtwórz ponownie nagranie, zachęć dziecko do naśladowania ruchu i powtarzania słów.

3.Zabawa manipulacyjna Can I have an ice lolly? – rodzicu, przygotuj patyczek lub słomkę oraz naklejkę z wyprawki (lód na patyku).

Zapytaj dziecko, czy lubi lody – Do you like ice lollies? Yes?– potwierdź, że także je lubisz – Me too! Zaproś do wykonania pracy – Let’s  have an ice lolly each! i  poproś o loda –  Can I have an ice lolly?. Utrwalaj prośbę.

4.Zabawa pamięciowa Bye, bye pics! – rodzicu, wykorzystaj do zabawy proponowane karty obrazkowe, minikarty oraz  obrazek z lodem na patyku.

Narysuj siatkę lub wykonaj ją przy pomocy taśmy malarskiej (6 pól), zaproś dziecko do umieszczania obrazków w polach siatki – …, put „summer” in one  of the squares, itd. powtarzając w ten sposób poznane słownictwo.

Gdy wszystkie obrazki znajdą się w polach siatki, powtórz razem z dzieckiem nazwy. Następnie zakryj wszystkie obrazki czystymi kartkami.   

Poproś dziecko o nazywanie poszczególnych elementów, sprawdzaj czy dziecko zapamiętało ich kolejność podnosząc poszczególne „klapki” powstałe z kartek.

Kontynuuj zabawę wskazując dowolnie wybrane pola.    

5.Zabawa twórcza – Healthy ice lolly– rodzicu, przygotuj produkty.

Omów zasady bezpiecznej pracy w kuchni.

Zaangażuj dziecko w przygotowanie lodów. Korzystaj z załączonej propozycji. Pozwól dziecku na własne eksperymenty przy ich produkcji.

Film instruktażowy – https://youtu.be/1FmOlSGQvsg  Healthy Berry Popsicle Recipe for Kids

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online.

Źródła:

Opracowała: Ewa Jezierska-Woźniak