Witam Was moje Żabki!
Jak Wasze dzisiejsze samopoczucie? Wyspani? Gotowi do działania?
Mam nadzieję, że tak! Zatem zaczynamy!
1. Na początek proponuję, abyśmy poćwiczyli troszkę nasze buzie. W związku z tym zapraszam Was drogie Żabki oraz Waszych rodziców do zabawy, która nosi tytuł „ Chóry Żab”.
Zabawa „Chóry Żab”
Nad strumykiem mieszkało kilka wesołych żabek. Bardzo lubiły śpiewać tak: aka, oko, iki, uku, eke.
Nad stawem też mieszkało kilka wesołych żabek. Bardzo lubiły śpiewać tak: aga, ogo, igi, ugu, ege.
Żaby postanowiły dać koncert. Proponuję, aby dziecko było jednym chórem żabek (dziecko wybiera, którym chce być chórem), a rodzic drugim. Możecie (jeśli macie) do wspólnej zabawy zaprosić również Wasze rodzeństwo.
Po kilku próbach chóry żabek śpiewają najpierw na zmianę, a potem razem. Sylaby można recytować lub śpiewać na określoną albo wymyśloną melodię.
2. Kolejno chciałabym Was zaprosić do zabawy matematycznej „Wiosenne kwiaty w ogrodzie”. Do tej zabawy potrzebować będziemy planszy z kwiatami, którą dla Was zrobiłam, a która znajduje się poniżej.
Polecenia do Zabawy „Policz poszczególne kwiatki”:
- Policz żółte kwiaty znajdujące się na górze. Ile ich jest?
- Policz kwiaty znajdujące się na środku planszy. Ile ich jest? Czy pamiętasz, jak się one nazywają? Jaki kolor mają te kwiaty?
- Których kwiatów jest więcej żółtych czy czerwonych? Spróbuj określić o ile jest ich więcej (Pamiętacie, w jaki sposób sprawdzaliśmy, których elementów jest więcej i o ile? – łączyliśmy je w pary – teraz też tak możecie zrobić).
- W jakim kolorze są krokusy, znajdujące się na dole planszy? Czy możecie je policzyć?
3. Teraz proponuję Wam zabawę rytmiczną przy rymowance, której możecie się nauczyć.
„Zielone palce”- zabawa rytmiczna.
W tej zabawie jedna osoba, np. dziecko będzie „ogrodnikiem” (może założyć sobie kapelusz i rękawice- jeśli oczywiście posiadacie je w domu), natomiast druga osoba, rodzic, wypowiada słowa rymowanki. Podczas wypowiadania rymowanki „ogrodnik” (dziecko) klaszcze w ręce i maszeruje w miejscu. Natomiast rodzic wypowiada rymowankę, jednocześnie wykonując przedstawione w rymowance gesty. Kiedy rodzic skończy wypowiadać słowa rymowanki, „ogrodnik” prezentuje dowolną czynność wykonywaną w ogrodzie, natomiast rodzic musi odgadnąć, jaka to była czynność (np. grabienie liści, podlewanie kwiatów, sadzenie kwiatów, koszenie trawy itp.) Kolejno następuje zamiana ról i zabawa rozpoczyna się od nowa.
„Zielone place” (Katarzyna Wójcik- Bożętka)
Kto zielone palce ma ( poruszanie placami na wysokości oczu)
ten ogródek zna! ( wskazywanie w dal)
To ogrodnik jest – czarodziej, ( kłanianie się ogrodnikowi)
co roślinkom służy co dzień! (klaskanie)
4. Na koniec proponuję Wam fajną zabawę muzyczno-ruchową przy piosence ” Ręce do góry”. Spróbujcie wykonywać ruchy, które prezentują małpki. Życzę Wam powodzenia! Nie poddawajcie się zbyt łatwo, bo tempo jest dość szybkie 🙂
Na dziś to już wszystkie propozycje zabaw. Ciekawa jestem, która zabawa przypadła Wam najbardziej do gustu? Może, jak się spotkamy w przedszkolu opowiecie mi o tym?
Życzę Wam drogie Żabki, a także Waszym rodzicom Miłego dnia i dużo, dużo słoneczka!
Do jutra 🙂
Pani Ewelina
Źródła:
Franek A. , Riegiel M., Zabawy rozwijające mowę twojego dziecka, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009
www.youtube.com