Zdalne nauczanie piątek – 16.04.2021r

Witajcie Kreciki, dzisiaj ostatni dzień bez przedszkola widzimy się już w poniedziałek. A dzisiaj zapraszamy na ostatnie zajęcia w domu.

1. „Masaż na dobry humor” –dzieci wraz z rodzicami siadają na dywanie. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!

2. „Czy znam to warzywo?’ – zabawa dydaktyczna – rodzic kładzie na dywanie różne warzywa i odczytuje zagadki słowne. Dzieci odgadują zagadki i wskazują odpowiednie warzyw ( prawdziwe warzywa można zastąpić obrazkami).

Co to za warzywo:
łupina brązowa i w ziemi się chowa.
Gdy mama go obierze,
trafi wnet na nasze talerze.
 (ziemniak)

Czegoś wstydzi się szalenie,
a więc chowa się pod ziemię.
I już taka w nim natura,
że czerwony jest jak … 
(burak)

Dobra gotowana
i dobra surowa.
Choć nie pomarańcza,
jest pomarańczowa.
 (marchew)

Każdy odgadnie tę zagadkę.
Ma biały korzeń i zieloną natkę.
 (pietruszka)

Latem w ogrodzie
wyrósł zielony,
a zimą w słoiku
leży kiszony. 
(ogórek)

Czerwone na krzaku,
latem dojrzewają.
Chętnie na kanapkach
ludzie je zjadają. 
(pomidor)

3. „Sylabowy sklep warzywny” – zabawa dydaktyczna – rodzic tworzy na dywanie/stoliku sklep z warzywami – rozkłada po kilka warzyw różnych rodzajów. Dziecko otrzymuje patyczki/liczmany, zapałki – „monety” za które będzie kupować warzywa. W sklepie panuje zasada: mówimy tylko sylabami. Dziecko płaci za warzywa tyle monet, ile jest sylab w nazwie warzywa, które kupują. Zabawę prowadzimy do momentu, aż wszystkie dzieci będą miały okazję kupić coś z sklepie.

4. „Co mam na myśli?” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki „Krówka Mu”. Na przerwę w muzyce, rodzic wypowiada pierwszą sylabę warzywa np. “po”, a dziecko ma za zadanie podać słowo, które zaczyna się na tę sylabę np. „pomidor”. Zabawę powtarzamy 5-6 razy.

Pozdrawiamy i widzimy się w poniedziałek