Części twarzy i ciała.

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 30.03.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Spójrzcie do lustra i popatrzcie  na swoje buźki. Zgadnijcie, o czym dzisiaj porozmawiamy? Tak, właśnie o tym. Nazwiemy po angielsku części twarzy. Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy.

Proponuję zabawy  dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam . 

3-latki – Dzieci:

– poznają i utrwalają nazwy niektórych części twarzy i kolorów w oparciu o zabawę słuchowo-ruchową    

  I Spy,  zabawę ruchowąFace race! i zabawę manipulacyjną Tick-tock…Stop!

–  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 1.15)

Kluczowe słownictwo:

face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta)

I spy

I spy                                  (osłoń oczy dłonią w geście roglądania się)

with my little eye….                (wskaż swoje oko)

  (po sygnale dżwiekowym wskaż część ciała lub kolor i nazwij ją /go

np. a face/a nose/ eses itd. lub  something ………yellow/red/green i powtarzaj kilukrotnie

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie słuchowo-ruchowej I spy – rodzicu odtwórz nagrani , obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.w zabawie ruchowej Face race! – rodzicu, wykorzystaj misie / lalki lub inne masotki i zachęcaj dzieci do pokazywania twarzy – Show me the face! Yes, bravo! This is the face!

Następnie wybierz jedną z maskotek , urządź wyścigi  – Now, who’s the firt to touch…(the nose/the eses etc.)? Quickly.Go,go,go! Yes, bravo!

Zmieniaj tempo wypowiedzi. Kiedy dzieci będą swobodnie rozpoznawać części twarzy nie wypowiadaj nazw lecz poruszaj tylko ustami.

3.w zabawie manipulacyjnej  Tick-tock…Stop! – rodzicu, skorzystaj z pomocy dydaktycznej w postaci tarczy wykonanej z kartonu (wytnij koło i strzałkę,  na środku zrób  oś np. z pinezki, gumki do mazania i przymocuj do niej  strzałkę ) – możesz wykonać ją wspólnie dzieckiem.  Tę pomoc wykorzystasz  później jako uzupełnienie zabaw do przypominania i utrwalania słownictwa.

Rozpocznij zabawę  – kręć strzałką  i zachęcaj dzieci, aby Cię naśladowały, powtarzaj – Everybody: tick-tock…stop!  .  Zatrzymaj i zapytaj – What is it? / What colour is it?, pochwal – Yes, it’s a nose/Yes. It’s red etc.

 4-latki – Dzieci:

– poznają i utrwalają nazwy niektórych części ciała, kolorów i liczb

– poznają rymowankę The Puppet Flash!

  –  link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus (CD 2.02)

   (I love BOO, poziom A +)

– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

– utrwalają słownictwo w zabawach komunikacyjnej Sticky note (karteczki samoprzylepne)

  i ruchowej Puppets exercise (kukiełki ćwiczą)

Kluczowe słownictwo:

puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało),  knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)

The Puppet Flash!

I’m a puppet, a puppet! Move with me!

(poruszaj się jak marionetka – pochyl głowę, unieś łokcie i poruszaj przedramionami w lewo i prawo, jak wahadłem)

Move your… head, head!  Head and arms!

(poruszaj głową , jakby była przywiązana do sznurka; opuszczaj ją i podnoś, kiwaj nią na boki)

 Move your… arms, arms!   Arms and  body!

(poruszaj ramionami, jakby były przywiązane do sznurka; na boki, jak wahadłem zegara)

Move your… body, body ! Body and knees!

(poruszaj korpusem w prawo i w lewo, jakby był przywiązany do sznurka)

Move your… knees, knees ! Knees and  feet

(poruszaj kolanami , kierując je do siebie i na zewnątrz)

Feet, feet! Move your feet!

(poruszaj stopami, jakby były przywiązane do sznurka)

Powtórz 2X

Karty obrazkowe:

– marionetka

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_wypr/mobile/index.html#p=16

wyprawka –   karta6 – poziom A+

– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie rytmiczno-ruchowej The Puppet Flash!

rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.w zabawie komunikacyjnej Sticky note – rodzicu, dziecko przykleja karteczki samoprzylepnena wymienianych przez ciebie (twoich lub swoich) częściach ciała. Zachęcaj  –  Put the note on my/your  head (arms/kenes… etc.), następnie kiedy kartki zostaną przyklejone pytaj wskazując na część ciała What is it ?/ What are they?

Warianty trudniejsze:

– z użyciem kolorowych karteczek  –

Put the yellow  (red/green..  etc) on my/your  head (arms/kenes… etc.) następnie kiedy kartki zostaną przyklejone zachęcaj dzieci do odpowiadania na pytania – It’s yellow  (red/green..  etc)

What is it ?/ What are they?,  pochwal – Yes, it’s a head .  Yes,  they are  (arms/kenes… etc.).

– z użyciem kilku karteczek  dla utrwalenia liczebników-

Put two (three / four…etc ) yellow note  (red/green..  etc) on my/your  head (arms/kenes… etc.)

3. w  zabawie ruchowej  – rodzicu,zaczaruj dziecko w marionetkę – Abracadabra, abrakadabra, you are a puppet, one, two, three. Nastepnie zachęcaj je do wykonywania  odpowiednich czynności, np.: Puppet, move

your  head (arms/kenes… etc.),

4. w zabawie twórczej – rodzicu, wspieraj dziecko przy wykonaniu marionetki

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treść – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja

2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – (  strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl – )

3) obrazki, instrukcjie    – internet

4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 03.04.2020 (piątek)

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Ostatnio poznaliście nowe słówka – części twarzy i  ciała.

Dzisiaj utrwalamy je w nowych zabawach. Zatemzacznijmy dzisiejsze spotkanie pod znakiem  – „Uśmiechnij się szeroko”  i  „ Poruszaj się”.  

Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy J

Proponuję zabawy  dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam . 

3-latki – Dzieci:

– utrwalają nazwy niektórych części twarzy w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej  The Face Flash!

–  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.02)

– rozwiją sprawność rozumienia ze słuchu w zabawie słuchowo-ruchowej  A strange dance!

   link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 1.08)

Kluczowe słownictwo:

face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko)

The Face Flash!

Face, face, face, face, face !        (wskaż swoją twarz)

Face, oh, face! Uh-huh!

Nose, nose, nose, nose, nose!     (wskaż swój nos)

Nose, oh, nose! Uh-huh!

Mouth, mouth, mouth, mouth, mouth!        (wskaż swoje usta)

Mouth, oh, mouth! Uh-huh!

Eyes, eyes, eyes, eyes, eyes!                      (wskaż swoje oczy)

Eyes, oh, eyes ! Uh-huh!

Mirror, mirror, mirror, mirror, mirror!  

Mirror, mirror! Uh-huh!

(przeglądnij sie w lusterku lub wykorzystaj do tego wałsne dłonie)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej  The Face Flash!

rodzicu odtwórz nagranie , obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.w zabawie słuchowo-ruchowej  A strange dance! (Dziwny taniec !)rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dzieci do siedzenia w całkowitym bezruchu, odtwórz nagranie, wymieniaj kolejne części ciała, które mają „tańczyć” (którymi dzieci poruszają) : Move your….face(nose/ eses/mouth)!  Pozostałeczęści ciała pozostają bez ruchu – Move your …. face(nose/ eses/mouth) only !  

3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)

4-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy niektórych części ciała w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet

    –  link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus

   (I love BOO, poziom A +, CD 2.03/2.04)

– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało),  knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)

I’m a Puppet

I’m a Puppet, can you see?                   (wskaż siebie, naśladuj marionetkę)

Move like me, move like me!                 (poruszaj się jak kukiełka na sznurkach)

Your head: left, right, left, right!            (kieruj głowę w lewo i w prawo)

Your arms: up, down, up, down!           (unoś ręce w górę I opuszczaj je w dół)

Your body: left, right, left, right!            (kieruj korpus w lewo I w prawo)

Your knees: up, down, up, down!          (zginaj I prostuj kolana)

Your feet: left, right, left, right!              (kieruj stopy raz w lewo, raz w prawo)

I’m a Puppet, can you see?

Move like me, move like me!

Karty obrazkowe:

– marionetka

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_wypr/mobile/index.html#p=16

wyprawka –   karta6 – poziom A+   lub– prosta instrukcja wykonaniahttps://youtu.be/_3cI_XhPfGA

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet

rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2. w pracy z marionetką (vide zajęcia z 01.04.2020) –  rodzicu, zakrywaj poszczególne części marionetki i mów The puppet is missing something! (Marionetce coś zginęło) , następnie pytaj – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała 

3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja)

2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – (  strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl )

3) obrazki, instrukcje    – internet

4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak