Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 10.04.2020 (piątek)
Dzień dobry Drogie DZIECI! J
Dzisiaj czas na dwie historyjki . Jedna opowiada o tym jak Boo, Max i Lilly znajdują w lesie czarodziejskie zwierciadło, które sprawia, że ich twarze wyglądają śmiesznie. Natomiast druga, jak Boo i elfy próbują odnaleźć części ciała marionetki i złożyć je w całość, aby móc się nią pobawić.
Posłuchajcie – Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI.
Propozycje są zróżnicowane. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam. J Boo, Lilly i Max oraz ja bardzo tęsknimy za Wami.
3-latki – Dzieci:
– słuchają historyjki Story Time!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.05)
– rozwijają sprawność rozumienia ze słuchu w historyjce i zabawach słuchowo-ruchowych
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko), numbers 1-3
( liczby 1—3), colours (kolory) – red, yellow, green, blue
Karty obrazkowe:
-wyprawka – karta 6 – poziom A
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
lub do wydruku – file:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.przypomnienie słownictwa w zabawie słuchowo-ruchowej A Funny Face! – rodzicu, wykorzystaj kolaż z poprzednich zajęć – wskazuj dzieciom kolejno oczy, uszy, nos,usta i pytaj What is it ? Yes, a nose (a mouth) ! / What are they? Yes, eyes (ears) !.
Następnie zachęcaj dziecko do wskazywania właściwych części twarzy, kiedy będziesz je wymieniać
Touch your nose (mouth/ eyes /ears)! Make a funny face! That’s right!
2. historyjka Story Time! – rodzicu, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dzieci do wskazywania kolorów i części twarzy z nagrania
2.w zabawie słuchowo-ruchowej 1,2,3… Touch…!
Rodzicu odtwórz utwór – link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 1.08), zachęć dzieci do poruszania się/ tańczenia – Move, move, dance!
ze swoim misiem /lalką.
Następnie zatrzymaj nagranie – zachęć dziecko, by zetknęło się właściwa częścią ciała ze swoją zabawką 1,2,3… Face to face ! Touch…! Like this! Perfect! Now…1,2,3… Nose to nose! Touch…! Like this! Perfect! etc.
3. w zabawach proponowanych wcześniej
4-latki – Dzieci:
– przypominają sobie nazwy części ciała i liczebniki
– słuchają historyjki Story 6
– link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.05)
– rozwija sprawności rozumienia ze słuchu w historyjce i zabawach ruchowej
– rozwija koordynację słuchowo-ruchową
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …), colours (kolory) – blue, red yellow, green.
Karty obrazkowe:
– marionetka – wyprawka – karta 6 – poziom A+
lub
– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
lub do wydruku – file:///C:/Users/Dell/OneDrive/PP/bodyB.pdf
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie ruchowej I’ve got three… (Mam trzy…) – wprowadzenie do zabawy – rodzicu powiedz Yes i klaśnij w dłonie 3 razy, następnie powiedz No i tupnij 3 razy. Zaproś dziecko do zabawy, wskazując odpowiednie części ciała pytaj It’s a head . Yes or no?; They are (arms/kenes/feet), Yes or no?– dziecko potwierdza/zaprzecza właściwym ruchem.
Włącz do zabawy liczebniki i pytaj I’ve got three (four/five…) heads (arms/kenes/feet), Yes or no?– dziecko potwierdza/zaprzecza właściwym ruchem.
2. historyjka Story 6 – rodzicu, rozłóż/ ukryj części ciała w pokoju – wykorzystaj (te z „marionetki” lub słowniczka obrazkowego) – odtwórz nagranie, zatrzymuj we właściwych momentach i poproś dziecko o odszukanie części ciała wymienionej w historyjce
3. w zabawie multisensorycznej Body prints (Odciski ciała) – rodzicu przygotuj plastelinę, ciastolinę lub masę solną i umeść je np. na talerzykach oraz lalki/figurki. Odciśnij w każdym naczyniu inną część ciała każdej z lalek/figurek – zachęcaj dzieci do dopasowania właściwej części ciała do odcisku – Whose print is it? Try and match dolls/figures with the right print, like this.
Następnie wygładź masę I poroś dziecko do wykonania własnych odcisków.
4. w zabawach proponowanych wcześniej
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbook – wyprawki.- – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak