Uśmiechnij się

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze – 03.04.2020 (piątek)

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Ostatnio poznaliście nowe słówka – części twarzy i  ciała.

Dzisiaj utrwalamy je w nowych zabawach. Zatemzacznijmy dzisiejsze spotkanie pod znakiem  – „Uśmiechnij się szeroko”  i  „ Poruszaj się”.  

Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy J

Proponuję zabawy  dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam . 

3-latki – Dzieci:

– utrwalają nazwy niektórych części twarzy w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej  The Face Flash!

–  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.02)

– rozwiją sprawność rozumienia ze słuchu w zabawie słuchowo-ruchowej  A strange dance!

   link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 1.08)

Kluczowe słownictwo:

face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko)

The Face Flash!

Face, face, face, face, face !        (wskaż swoją twarz)

Face, oh, face! Uh-huh!

Nose, nose, nose, nose, nose!     (wskaż swój nos)

Nose, oh, nose! Uh-huh!

Mouth, mouth, mouth, mouth, mouth!        (wskaż swoje usta)

Mouth, oh, mouth! Uh-huh!

Eyes, eyes, eyes, eyes, eyes!                      (wskaż swoje oczy)

Eyes, oh, eyes ! Uh-huh!

Mirror, mirror, mirror, mirror, mirror!  

Mirror, mirror! Uh-huh!

(przeglądnij sie w lusterku lub wykorzystaj do tego wałsne dłonie)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej  The Face Flash!

rodzicu odtwórz nagranie , obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.w zabawie słuchowo-ruchowej  A strange dance! (Dziwny taniec !)rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dzieci do siedzenia w całkowitym bezruchu, odtwórz nagranie, wymieniaj kolejne części ciała, które mają „tańczyć” (którymi dzieci poruszają) : Move your….face(nose/ eses/mouth)!  Pozostałeczęści ciała pozostają bez ruchu – Move your …. face(nose/ eses/mouth) only !  

3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)

4-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy niektórych części ciała w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet

    –  link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus

   (I love BOO, poziom A +, CD 2.03/2.04)

– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało),  knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)

I’m a Puppet

I’m a Puppet, can you see?                   (wskaż siebie, naśladuj marionetkę)

Move like me, move like me!                 (poruszaj się jak kukiełka na sznurkach)

Your head: left, right, left, right!            (kieruj głowę w lewo i w prawo)

Your arms: up, down, up, down!           (unoś ręce w górę I opuszczaj je w dół)

Your body: left, right, left, right!            (kieruj korpus w lewo I w prawo)

Your knees: up, down, up, down!          (zginaj I prostuj kolana)

Your feet: left, right, left, right!              (kieruj stopy raz w lewo, raz w prawo)

I’m a Puppet, can you see?

Move like me, move like me!

Karty obrazkowe:

– marionetka

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_wypr/mobile/index.html#p=16

wyprawka –   karta6 – poziom A+   lub– prosta instrukcja wykonaniahttps://youtu.be/_3cI_XhPfGA

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet

rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2. w pracy z marionetką (vide zajęcia z 01.04.2020) –  rodzicu, zakrywaj poszczególne części marionetki i mów The puppet is missing something! (Marionetce coś zginęło) , następnie pytaj – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała 

3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja)

2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – (  strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl )

3) obrazki, instrukcje    – internet

4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak