Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 03.04.2020 (piątek)
Dzień dobry Drogie DZIECI!
Ostatnio poznaliście nowe słówka – części twarzy i ciała.
Dzisiaj utrwalamy je w nowych zabawach. Zatemzacznijmy dzisiejsze spotkanie pod znakiem – „Uśmiechnij się szeroko” i „ Poruszaj się”.
Serdecznie zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy J
Proponuję zabawy dla 3-latków i 4-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam .
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części twarzy w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej The Face Flash!
– link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.02)
– rozwiją sprawność rozumienia ze słuchu w zabawie słuchowo-ruchowej A strange dance!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 1.08)
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko)
The Face Flash!
Face, face, face, face, face ! (wskaż swoją twarz)
Face, oh, face! Uh-huh!
Nose, nose, nose, nose, nose! (wskaż swój nos)
Nose, oh, nose! Uh-huh!
Mouth, mouth, mouth, mouth, mouth! (wskaż swoje usta)
Mouth, oh, mouth! Uh-huh!
Eyes, eyes, eyes, eyes, eyes! (wskaż swoje oczy)
Eyes, oh, eyes ! Uh-huh!
Mirror, mirror, mirror, mirror, mirror!
Mirror, mirror! Uh-huh!
(przeglądnij sie w lusterku lub wykorzystaj do tego wałsne dłonie)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w ruchowej zabawie rytmiczno-słownej The Face Flash!
– rodzicu odtwórz nagranie , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.w zabawie słuchowo-ruchowej A strange dance! (Dziwny taniec !)– rodzicu, odtwórz nagranie, zachęć dzieci do siedzenia w całkowitym bezruchu, odtwórz nagranie, wymieniaj kolejne części ciała, które mają „tańczyć” (którymi dzieci poruszają) : Move your….face(nose/ eses/mouth)! Pozostałeczęści ciała pozostają bez ruchu – Move your …. face(nose/ eses/mouth) only !
3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy niektórych części ciała w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet
– link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobapllus
(I love BOO, poziom A +, CD 2.03/2.04)
– rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …)
I’m a Puppet
I’m a Puppet, can you see? (wskaż siebie, naśladuj marionetkę)
Move like me, move like me! (poruszaj się jak kukiełka na sznurkach)
Your head: left, right, left, right! (kieruj głowę w lewo i w prawo)
Your arms: up, down, up, down! (unoś ręce w górę I opuszczaj je w dół)
Your body: left, right, left, right! (kieruj korpus w lewo I w prawo)
Your knees: up, down, up, down! (zginaj I prostuj kolana)
Your feet: left, right, left, right! (kieruj stopy raz w lewo, raz w prawo)
I’m a Puppet, can you see?
Move like me, move like me!
Karty obrazkowe:
– marionetka
wyprawka – karta6 – poziom A+ lub– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.ht
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. w zabawie muzyczno-ruchowej I’m a Puppet
– rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2. w pracy z marionetką (vide zajęcia z 01.04.2020) – rodzicu, zakrywaj poszczególne części marionetki i mów The puppet is missing something! (Marionetce coś zginęło) , następnie pytaj – What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała
3. w zabawach proponowanych wcześniej(vide zajęcia z 01.04.2020)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD , flipbook – wyprawka – poziom A+ – ( strona wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl )
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak