Zabawy z językiem angielskim – grupy starsze
od 30.03.2020 do 03.04.2020
Dzień dobry Drogie DZIECI!
W tym tygodniu poznacie i utrwalicie nazwy niektórych części ciała. – proponuje piosenki i zabawy rytmiczno-głosowe z tym związane, a także zabawy ruchowe i manipulacyjne.
Zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do wspólnej zabawy .
RODZICE, z proponowanego zestawu zabaw utrwalających, proszę wybierzcie, te które są najbardziej odpowiednie do możliwości Waszego dziecka.
Mam nadzieję, że wspólnie spędzony czas będzie pożyteczny dla obu stron.
Zachęcam do prezentacji swych działań poprzez kontakt e’mailowy.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam .
Dziecko:
– poznaje i utrwala słownictwo związane częściami ciał w zabawach rytmiczno–ruchowych The Body Flash! (B) i The Body Flash! (B+) https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(kurs B, CD 2.02)
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus (kurs B+, CD 2.02
i innych
– poznaje piosenkę Clap, Clap, Pat,Pat! I obrazuje jej treść ruchem https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(kurs B, CD 2.03)
– rozwija sprawności rozumienia ze słuchu i komunikacyjne
– rozwija umiejętność koncentracji
Kluczowe słownictwo:
head (głowa) , hands (dłonie), tummy (brzuch), legs (legs), toes (palce u nóg), arms (ręce), feet (stopy)
The Body Flash! (B)
Magic, magic, 1,2, 3! (udawaj,że czarujesz I licz na palcach)
1,2, 3, move with me! (licz na palcach poruszaj swobodnie ciałem)
Eyes and ears, (dotknij oczu i uszu)
Mouth and nose! (dotknij ust i nosa)
Head and tummy, (dotknij głowy i brzucha)
Legs and toes! (dotknij nóg i palców u nóg)
Now say it like a mouse… (powiedz to jak mała myszka – cienkim głosem)
Now say it like an elephant…(powiedz to grubym głosem, przyłóż rękę do nosa i machaj nią jak słoń trąbą)
Clap, Clap, Pat,Pat!
My hands… clap, clap, clap! (wyciągnij ręce przed siebie I klaśnij trzykrotnie)
My head…pat, pat, pat! (wskaż swoją głowę i polkep ją trzykrotnie)
My tummy…rub, rub, rub! (wskaż swój brzuch i pomasuj go)
My legs … pat, pat, pat! (wskaż swoje nogi i polkep je)
My toes …tap, tap, tap! (wskaż swoje palce u nóg i popukaj nimi w podłogę)
The Body Flash! (B+)
Head and tummy! (połóż chusteczkę higieniczną na głowie, potem na brzuchu)
Arms and hands! (umieść chusteczkę na ramieniu, potem na dłoni)
Legs and toes! (następnie umieść chusteczkę na nogach, potem na stopach)
Say it again
Can you go faster? (narysuj w powietrzu koło i wzrusz ramionami w geście zapytania
Yes, we can. (podskocz, pokiwaj głową I unieś kciuki w górę)
Karta obrazkowa:
– filmik (parts of the body)– link – https://youtu.be/SUt8q0EKbms
– słowniczek obrazkowy (body)– link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.dziecko utrwala nazwy wskazywanych przez rodzica części ciała – rodzic wskazuje i pyta What’s this? Dziecko odpowiada – tummy itd. lub w grze
2. dziecko rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu – rodzic mówi Touch the head! itd. wymienia poznane części ciała, dziecko wykonuje polecenie
3. dziecko rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu- rodzic wymienia części ciała, dziecko rysuje je
4. praca z kartą pracy – link -https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp/mobile/index.html#p=32 -(kurs B, karta pracy 31) – dziecko nazywa brakujące części ciała
5. zabawa ruchowa Boo says… dziecko wykonuje tylko te czynności które poprzedzone są słowami „Boo says” – Boo says” jump! OK., Boo says touch your legs! Touch your nose! Oh, no! Stop! We only do what Boo says!
6. łączenie kart obrazkowych z wyrazowymi (Matching game) – link- https://www.anglomaniacy.pl/bodyMatching.htm
7. zabawa słuchowo-ruchowa (Surprise envelopes) – przygotuj kopertę z kartami obrazkowymi; karty narysuj – link –https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_wypr/mobile/index.html#p=14 – (kurs B+, wyprawka karta 7) lub korzystaj z wydruku – link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf
Przebieg zabawy- dziecko słucha nagrania – link – https://www.mac.pl/edukacjaprzedszkolna/piosenki-iloveboo#boob (kurs B+, CD 1.09) lub dowolnego utworu muzycznego – kiedy rodzic zatrzyma nagranie otwiera kopertę , wyjmuje kartę i nazywa to co widzi, jeżeli zadanie zostało wykonane poprawnie kartę odkłada, w przeciwnym razie wkłada ją z powrotem do koperty itd.
8. Domino – trudniejszy wariant zabawy – w kopercie są karty obrazkowo -wyrazowe (wydruk vide pkt. 6) dziecko słucha nagrania – kiedy rodzic zatrzyma nagranie otwiera kopertę , wyjmuje 2 karty i łączy obrazek z wyrazem lub na odwrót
Źródła:
1) treść – przewodnik metodyczny – kursy „I love BOO” – B i B+ ( wyd. Mac Edukacja)
2) audio CD , flipbooki – platforma Mac Edukacja
3) obrazek – internet
4) https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak