Części ciała 2

Zabawy z językiem angielskim

– grupy starsze – 06.04.2020 (poniedziałek)

Dzień dobry Drogie DZIECI!

Dzisiaj zapraszam Was wraz z RODZICAMI do na kolejnej zabawy z „częściami ciała” – utrwalać będziecie poznane słowa i poznacie nowe w ulubionych przez Was zabawach ruchowych.  A zatem zaczynamy… Proponuję zabawy  dla 5-latków i 6-latków. Rodzice, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

5-latki – Dzieci:

– utrwalają słownictwo poprzez odgrywanie piosenki Story 6 Action Song

aktywizującej –  link  –https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob

(I love BOO, poziom B, CD 2.07/2.04)

–  rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwala nazwy kolorów

–  skupia uwagę

– ćwiczy sprawności manualne (motoryka mała)

Kluczowe słownictwo:

head (głowa) , hands (dłonie), tummy (brzuch), legs (legs), toes (palce u nóg), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), hair (włosy), big (duży/duża), small (mały/mała), elephant (słoń), mouse (myszka), colours (kolory) – blue, red yellow, green.

 Story 6 Action Song

Look! Look! Shh….. What can you see?            (rozglądaj się, rozłóż ręce w geście “nie wiem”)

An elephant! An elephant! Big, big, big!             (wskaż na słonia )

Big, big, ears, so, so, big ears!                            (wskaż uszy słonia )    

Big, big, nose , so, so, big nose!                          (wskaż trąbę słonia )    

Big, big, tummy, so, so, big tummy!                    (wskaż brzuch słonia )    

Big, big, legs, so, so, big legs!                             (wskaż nogi słonia )    

Big, big, toes so, so, big toes !                             (wskaż palce u nóg słonia )    

Stopm, stopm, stopm ! Stopm, stopm, stomp !  ( idź tupiąc w podłogę)

Look! Look! Shh….. What can you see?             (rozglądaj się, rozłóż ręce w geście “nie wiem”)

 A mouse ! A mouse ! Small, small, small!               (wskaż na myszkę )

Small, small, ears,    so, so, small ears! !                  (wskaż uszy  myszki)    

Small, small, nose   so, so, small nose!                     (wskaż nos myszki )    

Small, small,  tummy,  so, so, small tummy!        (wskaż brzuch myszki )    

Small, small,  legs  so, so, small legs!                       (wskaż nogi  myszki)    

Small, small, toes   so, so, small toes!            (wskaż palce u nóg  myszki)    

Squeak, squeak, squeak! Squeak, squeak, squeak! (zapiszcz)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm

–  flipbook  – wyprawka  karta 6 – kurs b https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_wypr/mobile/index.html#p=12

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.  przez śpiewanie i odgrywanie piosenki Story 6 Action Song  – rodzicu odtwórz piosenkę ,obrazuj jej treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2. w zabawie tematycznej Hide and Speak  (Schowaj i powiedz) – rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, powtórz nazwy pokazując karty i pytaj- What is it ?/ What are they?. Następnie chowaj je pod kolorowymi kartkami i powtarzaj np.The head (body) …goes  under blue (red/yellow//green)  /  The arms ( eyes) …go under  blue (red/yellow//green).  Następnie pytaj dzieci, co znajduje się pod kolejnymi kolorami – What’s under the blue (red/yellow//green) note? Check … (Sprawdź), pyta Is it…? /Are they…? dziecko odpowiada  – potwierdź, pochwal Yes, bravo!/ Yes, congratulations!

3. w zabawie rozwijającej pamięć –  Hide it! (Schowaj to!)- rodzicu, rozłóż karty obrazkowe (vide – link –https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm) na stole lub podłodze, poproś dzieci by się im przyjrzały, następnie poproś, aby zamknęły oczy  i nie podglądały – …, close your eyses, don’t peek!; Zakryj , bądź zabierz jeden z obrazków, poproś dziecko o otwarcie oczu i pytaj What’s missing? (Co zginęło?); dziecko nazywa brakujące części ciała  .

Trudniejszy wariant – rodzicu, ukrywasz więcej niż jeden element.

Dla urozmaicenia – zmiana ról – dziecko ukrywa obrazek rodzic odgaduje, co znajduje się pod poszczególnymi „kolorami”.

4. w pracy plastycznej  –  karta pracy (załączniki) – dziecko koloruje obrazki ze zwierzętami (słoń i myszka)

6-latki – Dzieci:

–  utrwalają nazwy nazwy czynności i  części ciała w zabawach ruchowej  It hurts! I muzyczno- ruchowej  Ouch!-  link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus

      (I love BOO, poziom B+, CD 2.03/2.04)

–  rozwija sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwala nazwy kolorów/kształtów

Kluczowe słownictwo:

head (głowa) , tummy (brzuch), arms (ręce),  hands (dłonie), legs (legs), feet (stopy), plaster (plaster), colours (kolory) – blue, red yellow, green, shapes (kształty) – circle (koło), square (kwadrat), triangle (trójkąt), star (gwiazda)

zwroty: Nod your head  (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij), It hurts ! (To boli),  Can you/he/she do it? (Czy ty/on/ona może to zrobić), Yes, I can. (Tak, on/ona może) Yes, he/she can. (Tak, on/ona może)

 Ouch!

Pat your tummy and nod your head!       (Poklep się po brzuchu i pokiwaj głową)

Nod your head!  Nod your head!              (Pokiwaj głową)

Can you do it? Yes, I can!                            (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową i unieś  kciuki)

Can he do it? Yes,  he can!

Strech your arms and clap your hands!   ( Wyciągnij ramiona i klaśnij w dłonie)

Clap your hands! Clap your hands!          ( Klaszcz w dłonie)

Can you do it? Yes, I can!                           (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową i unieś kciuki)

Can she do it? Yes,  she can!

Stamp your feet and bend your legs!      (Tupnij i ugnij nogi)

Bend your legs! Bend your legs!           (Ugnij nogi)

Can you do it? No, it hurts! !                 (Rozłóż ręce w geście zapytania, pokiwaj głową z wyrazem twarzy  wyrażającym cierpienie)

Ouch! it hurts! Ouch! it hurts!              (Złap się za kolana , przyjmujwyraz twarzy  wyrażający     cierpienie)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1. w zabawie ruchowej  It hurts! (To boli) rodzicu zachęć dzieci do wykonywania  wymienionych czynności: Nod your head  (Pokiwaj głową), Pat your tummy (Poklep się po brzuchu), Strech your arms (Wyciągnij ramiona), Clap your hands (Klaśnij w dłonie), Bend your legs (Ugnij nogi), Stamp your feet (Tupnij).  Powtórz czynności na wybranej przez dziecko maskotce. Po każdej z czynności powiedz – Ouch! it hurts! (Au, to boli) i poproś dziecko, aby podmuchało  bolące miejsce –  Let’s blow, like me! (Podmuchaj, jak ja!)

2. w zabawie muzyczno-ruchowej  Ouch! rodzicu odtwórz nagranie, obrazuj  ruchem i zachęcaj dziecko do naśladowania  – Move like me, move like me!

3. w zabawie ruchowej  Twister 1 – rodzicu, jeżeli to możliwe skorzystaj z maty do zabawy lub stwórz siatkę do gry przy pomocy  taśmy malarskiej – w poszczególnych polach umieść kolory lub figury geometryczne – zaproś   dziecko  do zabawy – Put your hand (leg/head)  on … blue ( red/ yellow/ green)  lub Put your hand (leg/head)  on …  the circle ( square/ triangle/ star)

Dla urozmaicenia – zmiana ról .

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  B i B+  ( wyd. Mac Edukacja)

2) audio CD jw.-  ( strona wyd. Mac Edukacja – piosenki i utwory muzyczne  – https://www.mac.pl)

3) obrazki, karty pracy, instrukcje    – internet

4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak