Rodzina 2

Dzień dobry dzieci!

Dzisiaj czeka na Was kolejna przygoda z rodziną, nie tylko Waszą… poznacie dziś także rodzinę rekinów! Zapraszam do wspólnej zabawy!

RODZICU, zaproponowane zadania mają zróżnicowany poziom trudności. Wykorzystaj to, co najbardziej odpowiada możliwościom Twojego dziecka.

family

5-latki i 6-latki – Dzieci:

Kluczowe słownictwo:

mummy (mama), daddy (tata), baby (dziecko), sister (siostra), brother (brat), finger (palec), shark (rekin), flower (kwiat), bush (krzew), tree (drzewo), pink (różowy), purple (fioletowy), green (zielony), family photo (zdjęcie rodzinne)

The Finger Family

Daddy finger, Daddy finger, where are you? (zrób ręką daszek przy czole i rozejrzyj się)

Here I am, here I am. I love you! (pokiwaj kciukiem i połóż dłoń na sercu)

Mummy finger, Mummy finger, where are you? (zrób ręką daszek przy czole i rozejrzyj się)

Here I am, here I am. I love you! (pokiwaj palcem wskazującym i połóż dłoń na sercu)

Brother finger, Brother finger, where are you? (zrób ręką daszek przy czole i rozejrzyj się)

Here I am, here I am. I love you! (pokiwaj palcem środkowym i połóż dłoń na sercu)

Sister finger, Sister finger, where are you? (zrób ręką daszek przy czole i rozejrzyj się)

Here I am, here I am. I love you! (pokiwaj palcem serdecznym i połóż dłoń na sercu)

Baby finger, Baby finger, where are you? (zrób ręką daszek przy czole i rozejrzyj się)

Here I am, here I am. I love you! (pokiwaj małym palcem i połóż dłoń na sercu)

A flower. A bush. A tree

Magic, magic, 1, 2, 3! (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)

A flower. A bush. A tree. (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)

Pink, purple, green. (wskaż kolejno karty przedstawiające kwiat, krzew i drzewo)

Magic, magic, 1, 2, 3! (udawaj, że czarujesz, policz na palcach od jednego do trzech)

A family photo! Say „cheese”! (udawaj, że trzymasz aparat fotograficzny i naciśnij spust migawki)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (family) – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm lub flashcards – link – https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm#flashcards (możliwy wydruk)

flipbook – karty obrazkowe 50-58 – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=52

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=56

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=58

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=60

Proponowane zabawy:

1. Zabawa wprowadzająca The Finger Family : Wykorzystaj karty obrazkowe (50-54) oraz przygotuj przed zabawą kolorowe mazaki. Rozkładaj przed dzieckiem kolejne karty pytając o ich nazwy: Who’s this? (Kto to?) Yes, it’s the baby / mummy / daddy / brother / sister.

Narysuj sobie mazakiem na kciuku małe kropeczki (oczy) i buzię, mówiąc Eyes… Mouth… This is my Daddy finger!

Zachęć dziecko do narysowania sobie „tatusia” na kciuku i powtórz This is your Daddy finger!

Powtórz kroki rysując kolejno: mamę na palcu wskazującym (Mummy finger), brata na środkowym (Brother finger), siostrę na serdecznym (Sister finger) i dziecko na małym (Baby finger).

2. Zabawa muzyczna The Finger Family (CD 2.17): Odtwórz piosenkę i śpiewaj ją z dzieckiem wskazując odpowiednie karty i wykonując gesty obrazujące jej treść.

Możesz wykorzystać do tego pacynki przygotowane na poprzednich zajęciach.

3. Zabawa muzyczna Baby Shark – link – https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zachęć dziecko do naśladowania ruchów postaci występujących w nagraniu i spróbujcie śpiewać razem z nimi.

4. Kolorowanka Baby shark: Wydrukuj załączoną kolorowankę i zachęć dziecko do pokolorowania rodziny rekinów. link – baby shark family.jpg

5. Zabawa słowno-ruchowa: Przygotuj karty obrazkowe (55-58) i pokazuj je dziecku, nazywając odpowiednio. Powtórz kilka razy: a flower / a bush / a tree / a family photo.

Rozłóż karty na podłodze i zwróć uwagę dziecka na kolory przedstawione na obrazkach: A tree – what colour is it? Green, green, green! (Drzewo – jakiego jest koloru? Zielonego!); A flower – what colour is it? Pink, pink, pink! (Różowego!); A bush – what colour is it? Purple, purple, purple! (Fioletowego!)

Odtwórz rymowankę A flower. A bush. A tree. W odpowiednich momentach wskazuj właściwe karty, obrazując jednocześnie treść wiersza ruchem.

6. Karty pracy: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp/mobile/index.html#p=46

Otwórz karty pracy (s. 44-45) zwracając uwagę dziecka na kwiat, krzew i drzewo What’s this? Yes, it’s a flower! What colour is it? Pink, excellent! Colour the flower pink. Zachęć dziecko do pokolorowania właściwych elementów.

W przypadku braku kart pracy, poproś dziecko o samodzielny rysunek zwracając uwagę na odpowiednie kolory.

W celu utrwalenia brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

Opracowała praktykantka: Adrianna Działkowska

Opiekun praktyk: Ewa Jezierska-Woźniak