Świat wokół nas – owady i zwierzęta 3

Zabawy z językiem angielskim

– grupy młodsze -04.05.2020  (poniedziałek)

Witam  Drogie DZIECI!

Dzisiaj proponuję kolejne zabawy ze zwierzętami. W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy  Światowy Dzień Lekarzy Weterynarii. Lekarzy, którzy leczą pieski kotki oraz pomagają innym zwierzętom tym małym i dużym.

Zapraszam do oglądnięcia filmów  i zaśpiewania piosenki z tej okazji  – linki poniżej –

https://youtu.be/ad0RSBm2N6I   –  Weterynarz Fred Wolny dzień

https://youtu.be/7I4gw454ENk – Słoń Benjamin – Benjamin weterynarzem (po polsku)

https://youtu.be/qutrhcu8i04 – | I Met a Vet | Super Phonics | Pinkfong Songs for Children

 RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.

Cieplutko wszystkich  pozdrawiam.  

bird
fish
frog

3-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej  The Animal Flash!

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa

   (I love BOO, poziom A, CD 2.07)

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie słuchowej  The Frog Says…

  link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa –  (I love BOO, poziom A, CD 2.08)

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie z elementami pantomimy  What is that?

link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)

– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu

Kluczowe słownictwo:

fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa),yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)

The Animal Flash!  

A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!           (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)

Water, water, water! Glub, glub, glub!           (klepnij dłonią w kartę “water”)

A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!     (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!      (klepnij dłonią w kartę “tree”)

A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!    (skacz w miejscu jak żaba)

Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!     (klepnij dłonią w kartę “grass”)

What is that?

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Glub, glub, glub!                                              (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)

What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)

 A fish, a fish, a fish!   !          (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)

Quiet, hush!                                                      (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Tweet, tweet, tweet!                                         (zrób z ręki dzióbek)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A bird, a bird, a bird!                                       (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)

Quiet, hush!                                                     (połóż palec na ustach)

What is that?                                                    (przyłóż rękę do ucha)

Croak, croak, croak!                                        (skacz  jak żaba)

What is that?                                                    (rozłóż ręce w pytającym geście)

A frog, a frog, a frog!                                       (skacz  jak żaba)

Karty obrazkowe:

–  flipbook – karty obrazkowe 34-36 (zwierzęta) – poziom A

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

– karty obrazkowe – Internet – ( jakwyżej) : bird, fish, frog

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) rodzicu rozpocznij  od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.zabawa  ruchowo-słuchowa The Frog Says… (CD 2.08) rodzicu odtwórz nagranie, w oparciu o  poprzednią zabawę, zachęć dziecko do zgadywania , jakie zwierzę słyszy – Listen! What is it?, kiedy dziecko odpowie zachęć je do udawania odpowiedniego zwierzęcia i wydawania właściwych dźwięków.

 3.zabawa z elementami pantomimy  What is that? (CD 2.09/210)  rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi, zachęć dziecko do  zobrazowania przedstawionego zwierzęcia ruchem – Show it! (w razie potrzeby podpowiedz i pokaż, ruchem i gestem dane zwierzę), odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do obrazowania treści, pomagaj.

4.zabawa sensoryczna Feel it – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi lub plastikowymi/pluszowymi zwierzątkami, umieść je w pudełku, podnoś klapę pudełka , powtarzając z dzieckiem nazwy zwierząt  które wkładasz do środka – A frog, a bird, a fish! Into the box!, zachęć dziecko do zamknięcia oczu – Close your eyes. Podnieś klapę pudełka i zachęć dziecko do znalezienia zwierzęcia, o którym mówisz – Find the… frog ( bird/ fish)! Kiedy dziecko wybierze zwierzę – zapytaj czy  dokonało właściwego wyboru – Look! Is this the frog ( bird/ fish)? Well done!

ladybird

ant
grass
caterpillar
bee
flowers

4-latki – Dzieci:

– utrwalają  nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!

link  – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)

–  rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

–  utrwalają nazwy liczb

–  rozwijają myślenie logiczne

Kluczowe słownictwo:

ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki)

The Bugs Flash!

 A ladybird, ladybird!                                 (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po   pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A ladybird  and a bee!                             

 A bee, bee!               (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po  pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 A bee and an ant! 

 An ant! an ant!                                        (maszeruj, jak mrówka i przemieszczaj się po   pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

 An ant and a caterpillar!

 A caterpillar!  A  caterpillar!     

 A  caterpillar and me!                              (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się  po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)

Karty obrazkowe:

– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm  lub    

flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)

–  flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42

– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) –  https://youtu.be/BaLEaJvs738

– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia wyżej) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers

Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:

1.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) rodzicu rozpocznij  od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj  treść gestem  i zachęcaj dziecko do naśladowania

2.zabawa poznawczo–ruchowa Find! – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi, umieść je w różnych miejscach pokoju/innego pomieszczenia  – zachęć dziecko do znajdowania właściwych kart – Find the ladybird … (the bee/ the ant/ the caterpillar)!

Możesz przygotować po kilka kart danego rodzaju (max.5) i przeliczać je po odnalezieniu przez dziecko – One/two/ three ….cards only itd.

3.zabawa manipulacyjno-logiczna A minicard snake – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi (co najmniej  po 3 karty danego rodzaju), nazwij je z dziećmi, a następnie układaj w „węża” na podłodze –  What is it? Yes, a ladybird … And  this?  A bee!  Let’s put it right here.  Po ułożeniu 6 kart  powtórz kilkukrotnie ich kolejność – Ladybird bee, ant, caterpillar, grass, flowers!  Kontynuuj układanie – Ladybird bee, ant…… – następnie  pytaj dziecka, która kartę teraz położyć – What comes next?  Yes , an ant again! Great! itd.

4.zabawa ruchowa z kostką Roll and Throw! – rodzicu kulaj/rzucaj kostką, nazywaj z dzieckiem każdy z obrazków, który wypadnie na kostce – Look, what is it? Yes, a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar, grass, flowers)!

Następnie zachęcaj dziecko, aby kulało/rzucało kostką i wykonywało odpowiednie czynności z obrazka, który wypadnie:

a ladybird –   dzieckoporusza rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajduje – Fly like a ladybird!

a bee –  dziecko trzyma ręce blisko ciała , macha nimi,bzyczy, jak pszczoła  – Buzz like a bee!

an ant   –  dziecko  maszeruje – March like an ant!

grass –  dziecko “dotyka trawy” – podłogi Touch the grass

flowers –  dziecko wacha kwiatki  – Smell the flowers

Jeżeli nie posiadasz ostki – rozłóż obrazki na podłodze, przy powtarzaniu nazw obrazkiem do góry, następnie obróć je obrazkiem do dołu. Odkrywaj po jednym obrazku. Dalej postępuj, jak w opisie wyżej.

W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online

Źródła:

1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy  A i A+  ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)

3) ilustracje, flipbook, filmy i piosenki     –  internet

4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl

Opracowała:

Ewa Jezierska-Woźniak