Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze -04.05.2020 (poniedziałek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj proponuję kolejne zabawy ze zwierzętami. W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy Światowy Dzień Lekarzy Weterynarii. Lekarzy, którzy leczą pieski kotki oraz pomagają innym zwierzętom tym małym i dużym.
Zapraszam do oglądnięcia filmów i zaśpiewania piosenki z tej okazji – linki poniżej –
https://youtu.be/ad0RSBm2N6I – Weterynarz Fred Wolny dzień
https://youtu.be/7I4gw454ENk – Słoń Benjamin – Benjamin weterynarzem (po polsku)
https://youtu.be/qutrhcu8i04 – | I Met a Vet | Super Phonics | Pinkfong Songs for Children
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej The Animal Flash!
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.07)
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie słuchowej The Frog Says…
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.08)
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie z elementami pantomimy What is that?
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa – (I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa),yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)
The Animal Flash!
A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i udawaj rybę)
Water, water, water! Glub, glub, glub! (klepnij dłonią w kartę “water”)
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet! (klepnij dłonią w kartę “tree”)
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak! (skacz w miejscu jak żaba)
Grass, grass, grass! Croak, croak, croak! (klepnij dłonią w kartę “grass”)
What is that?
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A fish, a fish, a fish! ! (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Tweet, tweet, tweet! (zrób z ręki dzióbek)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A bird, a bird, a bird! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A frog, a frog, a frog! (skacz jak żaba)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34-36 (zwierzęta) – poziom A –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=36
– karty obrazkowe – Internet – ( jakwyżej) : bird, fish, frog
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–słowna The Animal Flash! (CD 2.07) – rodzicu rozpocznij od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.zabawa ruchowo-słuchowa The Frog Says… (CD 2.08) – rodzicu odtwórz nagranie, w oparciu o poprzednią zabawę, zachęć dziecko do zgadywania , jakie zwierzę słyszy – Listen! What is it?, kiedy dziecko odpowie zachęć je do udawania odpowiedniego zwierzęcia i wydawania właściwych dźwięków.
3.zabawa z elementami pantomimy What is that? (CD 2.09/210) – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi, zachęć dziecko do zobrazowania przedstawionego zwierzęcia ruchem – Show it! (w razie potrzeby podpowiedz i pokaż, ruchem i gestem dane zwierzę), odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do obrazowania treści, pomagaj.
4.zabawa sensoryczna Feel it – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi lub plastikowymi/pluszowymi zwierzątkami, umieść je w pudełku, podnoś klapę pudełka , powtarzając z dzieckiem nazwy zwierząt które wkładasz do środka – A frog, a bird, a fish! Into the box!, zachęć dziecko do zamknięcia oczu – Close your eyes. Podnieś klapę pudełka i zachęć dziecko do znalezienia zwierzęcia, o którym mówisz – Find the… frog ( bird/ fish)! Kiedy dziecko wybierze zwierzę – zapytaj czy dokonało właściwego wyboru – Look! Is this the frog ( bird/ fish)? Well done!
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-ruchowej The Bugs Flash!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.07)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb
– rozwijają myślenie logiczne
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki)
The Bugs Flash!
A ladybird, ladybird! (poruszaj rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A ladybird and a bee!
A bee, bee! (bzycz, jak pszczoła i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
A bee and an ant!
An ant! an ant! (maszeruj, jak mrówka i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
An ant and a caterpillar!
A caterpillar! A caterpillar!
A caterpillar and me! (zademonstruj ręką ruch gąsiennicy i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajdujesz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (zdjęcia wyżej) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa rytmiczno–ruchowa The Bugs Flash! (CD 2.07) – rodzicu rozpocznij od tej zabawy – odtwórz nagranie, przypomnij dziecku nazwy zwierząt, obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
2.zabawa poznawczo–ruchowa Find! – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi, umieść je w różnych miejscach pokoju/innego pomieszczenia – zachęć dziecko do znajdowania właściwych kart – Find the ladybird … (the bee/ the ant/ the caterpillar)!
Możesz przygotować po kilka kart danego rodzaju (max.5) i przeliczać je po odnalezieniu przez dziecko – One/two/ three ….cards only itd.
3.zabawa manipulacyjno-logiczna A minicard snake – rodzicu pracuj z kartami obrazkowymi (co najmniej po 3 karty danego rodzaju), nazwij je z dziećmi, a następnie układaj w „węża” na podłodze – What is it? Yes, a ladybird … And this? A bee! Let’s put it right here. Po ułożeniu 6 kart powtórz kilkukrotnie ich kolejność – Ladybird bee, ant, caterpillar, grass, flowers! Kontynuuj układanie – Ladybird bee, ant…… – następnie pytaj dziecka, która kartę teraz położyć – What comes next? Yes , an ant again! Great! itd.
4.zabawa ruchowa z kostką Roll and Throw! – rodzicu kulaj/rzucaj kostką, nazywaj z dzieckiem każdy z obrazków, który wypadnie na kostce – Look, what is it? Yes, a ladybird … (a bee/ an ant/ a caterpillar, grass, flowers)!
Następnie zachęcaj dziecko, aby kulało/rzucało kostką i wykonywało odpowiednie czynności z obrazka, który wypadnie:
a ladybird – dzieckoporusza rękami, jak skrzydłami i przemieszczaj się po pomieszczeniu w którym się znajduje – Fly like a ladybird!
a bee – dziecko trzyma ręce blisko ciała , macha nimi,bzyczy, jak pszczoła – Buzz like a bee!
an ant – dziecko maszeruje – March like an ant!
grass – dziecko “dotyka trawy” – podłogi Touch the grass
flowers – dziecko wacha kwiatki – Smell the flowers
Jeżeli nie posiadasz ostki – rozłóż obrazki na podłodze, przy powtarzaniu nazw obrazkiem do góry, następnie obróć je obrazkiem do dołu. Odkrywaj po jednym obrazku. Dalej postępuj, jak w opisie wyżej.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) ilustracje, flipbook, filmy i piosenki – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak