Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze -11.05.2020 (poniedziałek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj już po raz piąty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami. Pamiętacie je dobrze….? Naprawdę …..? Ok.! Zatem zaczynamy kolejne zabawy ze zwierzętami.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie myzyczno-ruchowej What is that?
link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.09/2.10) i przy słuchaniu historyjki Story 7 – link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.11)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
Kluczowe słownictwo:
fish (ryba), bird (ptak), frog (żaba), water (woda), tree (drzewo), grass (trawa)
yellow ( żółty), blue ( niebieski), red (czerwony), green (zielony)
What is that?
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Glub, glub, glub! (złóż ręce nad głową i poruszaj ustami ryba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A fish, a fish, a fish! ! (złóż ręce nad głową i udawaj, że płyniesz strzałką)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Tweet, tweet, tweet! (zrób z ręki dzióbek)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A bird, a bird, a bird! (rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz)
Quiet, hush! (połóż palec na ustach)
What is that? (przyłóż rękę do ucha)
Croak, croak, croak! (skacz jak żaba)
What is that? (rozłóż ręce w pytającym geście)
A frog, a frog, a frog! (skacz jak żaba)
Karty obrazkowe:
– flipbook – karty obrazkowe 34–39 (zwierzęta, środowisko) – poziom A
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=36
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karty/mobile/index.html#p=40
– karty obrazkowe – Internet – ( fotografie w załączeniu) : bird, fish, frog , tree ,water, grass
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa muzyczno -ruchowa What is that? (CD 2.09/210) – rodzicu rozpocznij od tego nagrania i wykorzystaj karty obrazkowe (34-39) – zachęcaj dziecko do podchodzenia do właściwej karty (zwierząt), jeśli usłyszy ich nazwę w piosence i obrazowania tekstu ruchem i gestem
2.zabawa Listen and find – łączenie zwierząt z ich środowiskiem życia – rodzicu wykorzystaj karty obrazkowe (34-39) lub załączone fotografie, pokazuj dziecku karty/fotografie ze zwierzętami i zachęcaj aby odnalazło kartę obrazkową/fotografię przedstawiająca środowisko ich życia – What is that? A fish? The fish needs water! Fish- water! Fish- water! Fish- water! Now, look! A bird! The bird needs a tree! Bird – tree! Bird – tree! Bird – tree! Ok. Yes! Look! A frog! A frog needs grass! Frog – grass! Frog – grass! Frog – grass!
3.historyjka Story7 (CD 2.11) – rodzicu, odtwórz ponownie nagranie, w trakcie słuchania historyjki zachęcaj dziecko do nasłuchiwania głosów zwierząt i zgadywanie, które zwierzę wydaje dźwięk usłyszany w nagraniu, zachęć dziecko do powtarzania kluczowych słów i zwrotów, dziecko może także udawać poszczególne zwierzęta – pływać, jak ryba, latać jak ptak, skakać , jak żaba.
Zatrzymaj nagranie po nazwie każdego ze zwierząt i poroś o pokazanie na karcie/fotografii.
4.zabawa ruchowa Roll and Throw! Yes or NO? – rodzicu, zapoznaj dziecko z wyrazami Yes/ NO, zobrazuj je wybranym gestem – „Yes” (np.podskocz lub pokiwaj głową itp. i „NO” (np. pomachaj w górze rękami lub pokręć głową itp.)- powtórz gesty kilka razy w celu utrwalenia znaczenia, następnie wykorzystaj kostkę (na jej bokach przymocuj karty zwierząt i różnych środowisk) lub wskazuj właściwe karty/fotografie, zadawaj pytania zamknięte o elementy, które wypadną na kostce lub, które wskażesz – Is it a fish (a bird/a frog/ water/a tree/grass) ? – dziecko odpowiada ustalonym gestem (kodem)- reaguj (zaprzeczajj/potwierdzaj)– Of course not, it’s a….(tree)! Yes, that’s right, it’s a…. (fish)
5.zabawa głosowo-słuchowa Listen and guess! – rodzicu,naśladuj głos jednego ze zwierząt – Croak,croak (Tweet, tweet/ Glub,glub)!, zapytaj dziecko o nazwę zwierzęcia wydającego dany dźwięk – What is it?- potwierdź – Of course, it’s a frog (a bird/ a fish),
Następnie pokazuj dziecku karty/fotografie i pytaj jaki dźwięk wydaje widoczne zwierzę – What does it say? That’s right, tweet, tweet!
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie muzyczno-ruchowej Bugs in the Grass
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.08/209)
– utrwalają nazwy zwierząt i czynności w zabawie rytmiczno–ruchowej Bug Magic
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus – (I love BOO, poziom A +, CD 2.11)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nazwy liczb w zakresie (1-4)
Kluczowe słownictwo:
ladybird (biedronka), bee (pszczoła), ant (mrówka),caterpillar (gąsiennica), numbers 1-5 (liczby 1—5); grass (trawa), flower (kwiatek)/ flowers (kwiatki), ;
Bugs in the Grass
One bug, two bugs , three bugs, four bugs (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na
kartach)
Four bugs in the grass! (unieś cztery palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ladybird (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs , three bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Three bugs in the grass! (unieś trzy palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, bee! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug, two bugs! (licz na palcach i wskazuj na „robaczki” na kartach)
Two bugs in the grass! (unieś dwa palce I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, ant! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
Now, how many bugs are left? (rozłóż ręce w geście zapytania)
One bug! (licz na palcach i wskaż na „robaczka” na karcie)
One bug in the grass! (unieś jeden palec I poruszaj nimi do muzyki)
Uh-oh! Bye-bye, caterpillar! (zabierz kartę i pomachaj na do widzenia)
No bugs left! (rozłóż ręce)
Bug Magic
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a ladybird! (wskaż na siebie)
Fly, fly fly with me! ……Stop! (udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a bee! (wskaż na siebie)
Buzz, buzz, buzz with me! ……Stop! (bzycz udawaj, że latasz, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m an ant! (wskaż na siebie)
March, march, march with me! ……Stop! (maszeruj, zatrzymaj się)
Abracadabra, abracadee! (udawaj,że czarujesz)
Clap, clap, clap! One, two, three! (klaśnij trzykrotnie w dłonie, policz na palcach do trzech)
I’m a caterpillar! (wskaż na siebie)
Crawl, crawl, crawl with me! ……Stop! (pełzaj, zatrzymaj się)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (insects) – link – https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm lub
flashcards -link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/insectsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 36-41 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=38
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=40
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_karty/mobile/index.html#p=42
– flipbook – minikarty obrazkowe 24-29 (zwierzęta, trawa, kwiaty) – poziom A+ –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=54
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html#p=58
– inne małe zwierzątka żyjące wokół nas (wersje DVD) – https://youtu.be/BaLEaJvs738 i
– karty obrazkowe – Internet – (fotografie w załączeniu) : ladybird, bee, ant, caterpillar, grass, flowers
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa muzyczno–ruchowa Bugs in the Grass (CD 2.08/2.09) – rodzicu rozpocznij od tej zabawy, odtwórz nagranie, wskazuj karty obrazkowe (36-41) / minikarty obrazkowe 24-29 lub załączone fotografie, zachęć dziecko, aby powtarzało nazwy wskazanych zwierząt – a ladybird, a bee, an ant, a caterpillar – itd , poruszało się w rytm nagrania, obrazowało treść ruchem – – Let’s move like bugs, let’s sing and dance! –i powtarzało słowa.
2.zabawa słuchowo–manipulacyjna A minicard train – rodzicu, wykorzystaj załączone fotografie, ułóż pociąg ze swoich kart – Look, a train, choo-choo! A ladybird (a bee/ an ant/ a caterpillar/ grass, flowers)! (co co najmniej 2 szt. z każdego obrazka), następnie zachęć dziecko , aby ułożyło obrazki w pociąg w takiej kolejności, jaką wymienisz – Let’s make a train, choo-choo! A caterpillar…. Yes! Flowers!…Perfect! Choo-choo! itd.
3.zabawa rytmiczno–ruchowa Bug Magic (CD 2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie, obrazuj treść rymowanki ruchem, zachęć dziecko, aby Cię naśladowało – Let’s move like bugs, Let’s sing and dance!
4.zabawa manipulacyjna Let’s do magic! – rodzicu wykorzystaj karty obrazkowe (36-39) / minikarty obrazkowe 24-27 lub załączone fotografie, przygotuj butelkę wypełnioną ryżem lub grochem, zakręć butelką i zapytaj dziecko, jaki obrazek został wskazany – What is it? – zachęć, by powtórzyło słowa rymowanki – pomagaj – Abracadabra, abracadee! Clap, clap, clap! One, two, three!
I’m a ladybird (a bee/ an ant/ a caterpillar)!, Fly (buzz/ march/ crawl) with me! …… i wykonało odpowiednie czynności. Jeśli dziecko jest gotowe do mówienia, zachęć, aby wypowiadało słowa magicznej formuły samodzielnie, po zatrzymaniu butelki przy jednym ze zwierząt.
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe /minikarty – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) ilustracje, flipbook, fotografie – internet
4) słowniczek obrazkowy (insects) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak