Zabawy z językiem angielskim
– grupy starsze – 06.05.2020 (środa)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj już po raz piaąty spotykamy się z poznanymi przez Was zwierzętami domowymi i dzikimi. Ciekawa jestem – Czy pamiętacie je? Zatem zaczynamy…… Zapraszam na kolejne zabawy ze zwierzętami. Dzisiaj tez proponuję 6-latkom zapoznanie z emocjami.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
5-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy zwierząt w zabawie rytmiczno-słownej The Animal Flash! – link-
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.11) i zabawie muzyczno-ruchowej Story 7 Action Song
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob
(I love BOO, poziom B, CD 2.15)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalaja nazwy liczb i kolorów
Kluczowe słownictwo:
bunny (króliczek), duck (kaczka), cat (kot), pig (świnia), dog (pies), tail (ogon), clean (czysty), dirty (brudny), feet (stopy), wash (myć), climb (wspinać się), swim (pływać), hop (skakać), roll (turlać się), dirty (brudny), feet (stopy), wash (myć); numbers 1-6 (one–two-three-four-five-six) – (liczby 1-6); colours – yellow, red, blue, green, orange, brown).
The Animal Flash!
A bunny! A bunny! A bunny… And a duck! (klaśnij na pierwsza sylabę słowa “bunny”)
A duck! A duck! A duck… And a cat! (tupnij na słowo ”duck”)
A cat! A cat! A cat… And a pig! (podskocz na słowo “cat”)
A pig! A pig! A pig… And a dog! (puknij w podłogę na słowo “pig”)
A dog! A dog! A dog… And stop! (klepnij się w uda na słowo “ dog”)
(2x ze zmienną intonacją)
Story 7 Action Song
Boo oh, Boo, where are you ?
Meaow … (rozłóż ręce w geście „nie wiem”)
Climb, climb, climb!
Climb, climb, climb!
Climb – with – me! (udawaj kotka wspinającego sie po na drzewa)
Hop…
Hop, hop, hop!
Hop, hop, hop!
Hop – with – me! (skacz udając króliczka)
Quack…
Swim, swim, swim!
Swim, swim, swim!
Swim – with – me! (ugnij nogi w kolanach I udawaj pływajacą kaczkę)
Oink,
Roll, roll, roll!
Roll, roll, roll!
Roll– with – me! (turlaj się po podłodze)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (domestic animals) – link – https://www.anglomaniacy.pl/domwsticAnimalsDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/domwsticAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 1-6 (kolory, liczby) – poziom B
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=2
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=4
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=6
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=8
– flipbook – karty obrazkowe 43-49 (zwierzęta, czysty, brudny) – poziom B
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=44
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=46
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karty/mobile/index.html#p=50
– flipbook – mini karty obrazkowe 23-27 (zwierzęta) – poziom B
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=46
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=48
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=50
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_karton/mobile/index.html#p=54
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa przypominająca słownictwo Express Flash –– rodzicu, wykorzystaj dostępne karty obrazkowe/ minikarty i powtórz z dzieckiem słownictwo z zajęć 1-4 – szybko pokazuj karty i pytaj – What is it? – zaczekaj na odpowiedź dziecka. W trakcie zabawy zwiększaj tempo zmiany kart.
2.zabawa ruchowa Animal hopscotch! przy nagraniu The Animal Flash! (CD 2.11)– rodzicu, do zabawy wykorzystaj karty obrazkowe/minikarty (po 3 szt każdego zwierzątka). Na podłodze przy pomocy taśmy malarskiej naklej siatkę 3 x 5 pół, w narożniku każdego pola umieść karty obrazkowe/minikarty przedstawiające jedno zwierzę, pozostałe pola wypełnij kartami wg własnego uznania.
Przedstaw zasady zabawy – odtwórz nagranie The Animal Flash! (CD 2.11) i skacz przy pomocy ulubionej maskotki dziecka po kartach, których nazwy usłyszysz w nagraniu , staraj się skoczyć zawsze w inne miejsce pola.
Następnie zaproś dziecko do zabawy – zachęć , aby skakało po właściwych kartach samo lub przy pomocy maskotki.
3.zabawa z wyprawką – karta nr 7– rodzicu, wykorzystaj do zabawy wyprawkę – zapytaj dziecka co się na niej znajduje – wskazuj i pytaj – What is this? – dziecko nazywa obrazki – Yes, very good! – powtórz i wskaż – A duck (a cat / a pig / a bunny/ a dog/ dirty feet) ? – wypychnij po kolei okienka na karcie, zachęć dziecko do zrobienia tego samego, następnie pomóż złożyć kartę na pół, na poszczególnych okienkach przyklej z dzieckiem naklejki z wyprawki z kolorami identycznymi, jak w minikartach 1-6 (one–yellow; two-red; three-blue; four-green; five-orange; six-brown). Zachęć dziecko, by nakleiło na okienka naklejki z kolorami według wskazanej przez ciebie kolejności – Put the yellow on this window. One yellow circle. itd.
Utrwalaj z dzieckiem słownictwo – pytaj – What is there in the yellow window? Yes, a bunny!
Zamiast elementów z wyprawki można wykorzystać – koperty z narysowanymi na nich kolorowanymi kółkami i karty obrazkowe/minikarty.
4. zabawa manipulacyjna Spin and Win – rodzicu, do zabawy wykorzystaj wyprawkę – karta nr 7 – minikarty 1-6 (ewentualnie koperty z zadania nr 3 – butelkę. Rozłóż karty obrazkowe na linii okręgu i powtórz słownictwo – One yellow circle, two red circles, three blue circles itd
wraz z dzieckiem kręć butelką – mów – Spin the bottle!, zachęcaj do powtarzania – Spin, spin, spin and win! Jeżeli butelka się zatrzyma – dziecko przelicza kropki/kółka na karcie – spytaj – How many circles? np. Three! Three blue circles! What’s under your blue circles? Check! – dziecko sprawdza, co znajduje się pod okienkiem oznaczonym tyloma kropkami iI odpowiada , zachęć je też by pokazało ruchem to zwierzę – A bunny? That’s right, a bunny! Stand up and hop !
5.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Story 7 Action Song (CD 2.15)-link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob – rodzicu, odtwórz nagrania, zachęcaj dziecko do odgrywania treści piosenek i utrwalania tekstu.
6-latki – Dzieci:
– powtarzają nazwy zwierząt ,części ciała i liczb w zabawie muzyczno-ruchowej Who Am I?
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus (I love BOO, poziom B+, CD 2.10/2.11)
– poznają nazwy emocji w zabawie rytmiczno-ruchowej The Monster Island – link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobplus – (I love BOO, poziom B+, CD 2.13)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– rozwijają umiejętność koncentracji na zadaniu
– utrwalają nazwy liczb, kolorów i opis części ciała
Kluczowe słownictwo:
lion (lew), parrot (papuga), monkey (małpa), kangaroo (kangur),eyes (oczy), teeth (zęby), wings (skrzydła), tail (ogon), arms (ręce), feet (stopy),big duży), short krótki), long (długi) , I’ve got…( Mam…), Who am I? (Kim jestem?), That’s me! (To ja!), numbers 1-6 (liczby) – one, two, three, four, five, six;, colours (kolory) – yellow, brown, red, blue, orange, purple!; happy (szczęśliwy/radosny), sad (smutny), curious (ciekawy), scared (przestraszony), nose (nos), mouth (usta)
Who Am I?
I’ve got two wings! Big, big wings! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A parrot? A parrot! … That’s me! (machaj rękami jak skrzydłami podczas lotu, wskaż siebie)
I’ve got a tail! A long,long tail! (machaj ręką za plecami, jak ogonem)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A monkey? A monkey!… That’s me! (drap się po głowie, wskaż siebie)
I’ve got two arms! Short, short arms! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach)
Who am I, can you see? (rozłóż ręce w geście zapytania)
Who am I? One.. two…three…
A kangaroo? A kangaroo!… That’s me! (trzymaj blisko ciała ręce ugięte w łokciach, wskaż siebie)
I’ve got big eyes and teeth! Big, big teeth! (otwórz szeroko oczy, wyszczerz zęby)
Who am I, can you see?
Who am I? One.. two…three… (rozłóż ręce w geście zapytania)
A Lion? A lion! !… That’s me! (zrób groźną minę i wskaż na siebie)
The Monster Island
One happy monster on Monster Island!
Two happy monsters on Monster Island! (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem.
Uśmiechnij się , podskocz radośnie)
Join the monsters on Monster Island!
Uh-oh! The monsters are… sad! (wycieraj oczy rękoma)
Three sad monsters on Monster Island!
Four sad monsters on Monster Island! (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z potworkiem,
wycieraj oczy rękoma)
Join the monsters on Monster Island!
Uh-oh! The monsters are… curious! (zrób ciekawską minę)
Five curious monsters on Monster Island!
Six curious monsters on Monster Island!
Seven curious monsters on Monster Island! (licz na palcach, wskaż właściwą kartę z
potworkiem, zrób ciekawską minę)
Join the monsters on Monster Island!
Uh-oh! The monsters are… scared! (trzęś się ze strachu)
Eight scared monsters on Monster Island!
Nine scared monsters on Monster Island!
Ten scared monsters on Monster Island! (Licz na palcach, wskaż właściwą kartę z
potworkiem, trzęś się ze strachu)
The funny monsters fall down! (udawaj, że się przewracasz)
Karty obrazkowe:
– słowniczek obrazkowy (wild animals) – link https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm lub link – https://www.anglomaniacy.pl/pdf/wildAnimalsM.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 51-54 (zwierzęta) – poziom B+
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=52
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=54
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56
– flipbook – karty obrazkowe 55-58 (potworki, emocje) – poziom B+
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=56
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=58
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_karty/mobile/index.html#p=60
– piosenki w wykonaniu potworków – https://youtu.be/aKac-OOn3Kk
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence tematycznej Who Am I? (CD 2.10/2.11) – rodzicu, odtwórz nagranie, zachęcaj dziecko do naśladowania zwierząt i utrwalania słownictwa i struktur językowych
2.zabawa rytmiczno-ruchowa The Monster Island(CD 2.13) – rodzicu, wprowadź nowe słownictwo związane z uczuciami (happy, sad, curious, scared) pokazując dziecku właściwe karty z potworkami – Look! What are these? Monsters, yes! This monster is happy, happy, happy (sad, curious, scared)! Pokazuj karty I zachęć dziecko do obrazowania emocji – Look at the monster! He is … Happy! Show me you’re happy! itd.
3.zabawa z kostką Roll and Throw! – rodzicu, kieszonki/boki kostki oznacz kolorami yellow, blue, orange, purple (zdecyduj, które się powtórzą),takimi samymi kolorami oznacz karty z potworkami (55-58) wg wskazówki i powtórz słownictwo – Happy–yellow! Sad– blue! Curious-orange! Scared-purple!
Zachęcaj dziecko do rzutu kostką, w zależności od koloru, który wypadnie, poproś dziecko do obrazowania ruchem emocji przedstawionych na kartach – Look! What colour is it? The monster is…? Sad! Show me „sad”! itd.
4.zabawa z kartą pracy 40 –– rodzicu, zapytaj dziecko co przedstawia karta, zachęć je do uzupełnienia twarzy stworków zgodnie z kodem poniżej karty – Look, what are they? Yes, funny monsters! What colour are they? Uh…oh! Something’s missing from their faces! What’s missing from the pink (yellow) monstre’s face? Yes, eyes, nose and mouth! Let’s draw! Like this. itd.
Następnie zapytaj dziecko jakie emocje wyrażają stworki w poszczególnych kolorach – Look at the yellow monster. He is…? Happy! Well done! Who else is happy? Yes, the pink monster, well done!
Jeżeli to możliwe, zachęc dziecko do otoczenia petlą stworków wyrażających jednakowe emocje.
Flipbook/karta pracy nr 40 – poziom B + –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf (możliwość wydruku)
5.zabawa z kartą pracy 42 – rodzicu, zwróć uwagę na obrazki i zapytaj co się na nich znajduje – Look, what colour is it? What are the? A Lion, a kangarco, oh! A funny monster, too!
Następnie zachęć dziecko do pokolorowania stworków – dowolnie wg wybranego koloru lub wg instrukcji z karty pracy nr 40 – zapytaj o te kolory – …, what colour is your happy (sad, curious, scared) monster?
Jeżeli to możliwe, zachęc dziecko do otoczenia petlą stworków wyrażających jednakowe emocje.
flipbook /karta pracy nr 42 – poziom B + –
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_bplus_kp.pdf (możliwość wydruku)
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy B i B+ (wyd. Mac Edukacja- https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty pracy i karty obrazkowe (duże i małe) poziomy B i B+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) słowniczki obrazkowe – strona – https://www.anglomaniacy.pl
4)) ilustracje, piosenki, filmy – internet
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak