Zabawy z językiem angielskim
– grupy młodsze – 17.04.2020 (piątek)
Witam Drogie DZIECI!
Dzisiaj zapraszam WAS wraz z RODZICAMI do zabaw związanych z dbałością o higienę osobistą i utrzymaniem porządku dookoła nas.
RODZICE, propozycje są zróżnicowane, proszę wykorzystajcie to, co najbardziej odpowiada możliwościom Waszego dziecka.
Cieplutko wszystkich pozdrawiam.
3-latki – Dzieci:
– poznają nazwy czynności w zabawie ruchowej Active Time link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boo (I love BOO, poziom A, CD 2.06)
– rozwijają kompetencje rozumienia ze słuchu
– utrwalają nawyk codziennych czynności higienicznych
Kluczowe słownictwo:
face (twarz), eyes (oczy), ears (uszy), nose (nos), mouth (usta), mirror (lusterko), Touch! (Dotknij!) Wash! (Umyj!); Dry! (Osusz!)
Active Time 6
Touch your face! (dotknij swojej twarzy)
Wash your face! (udawaj, że myjesz twarz gąbką)
That’s right! (pokiwaj głową)
Jump,jump, jump! (podskocz trzykrotnie)
Touch your nose! (dotknij swojego nosa)
Wash your nose! (udawaj, że myjesz nos gąbką)
That’s right! (pokiwaj głową)
Dance, dance, dance! (tańcz)
Touch your mouth! (dotknij swoich ust)
Wash your mouth! (udawaj, że myjesz usta gąbką)
That’s right! (pokiwaj głową)
Make a funny face! (zrób śmieszną minę)
Touch your eyes! (dotknij swoich oczu)
Wash your eyes! (udawaj, że myjesz oczy gąbką)
That’s right! (pokiwaj głową)
Make a funny face! (zrób śmieszną minę)
Karty obrazkowe:
-wyprawka – karta 6 – poziom A
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 28-35 – poziom A –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1.przypomnienie słownictwa w zabawie Peek! (Zerknij!) – rodzicu, przygotuj arkusz papieru z wyciętym otworem, trzymając arkusz przed swoją twarzą przesuwaj go w ten sposób , aby pokazywać dzieciom kolejno usta, nos, oczy, po każdym ruchu zadawaj pytania – What is it ? Yes, it’s my mouth/nose, bravo! And now there’re my eyes! Powtórz i zaczekaj na odpowiedź dziecka. Następnie odsłoń twarz i zapytaj – And now what is it ? Yes, it’s my face! Great!
2.w zabawie ruchowej Active Time 6 – rozwijanie kompetencji rozumienia ze słuchu– rodzicu, odtwórz nagranie , obrazuj treść gestem i zachęcaj dziecko do naśladowania
3.w zabawie tematycznej Wash-ee time! (Czas na mycie) – rodzicu przygotuj miskę, mała gąbkę i ręcznik, zademonstruj na lalce/maskotce czynności higieniczne, wymieniaj kolejne części ciała przecieraj je malutka gąbką – Wash your face! Close your eyes, like this! Now, wash your eyes! Eyes …OK! , Now, wash your nose! Nose …OK! , Now, your mouth! Perfect!
Następnie zaproponuj te czynności dziecku i/lub wykonuj je razem z nim – Let’s wash our faces, shall we? Come on, let’s go! Close your eyes! Eyes …OK! , Now, the nose! Nose …OK! , Now, the mouth…and – the face! Perfect!
Na koniec zachęć dziecko do wytarcia wszystkich części twarzy – Dry your eyes…and the nose… and the mouth! Perfect!
Podczas mycia zaintonuj piosenkę – The Funny Face!
– link do zabawy – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa
(I love BOO, poziom A, CD 2.03/2.04) – zachęć dziecko do śpiewania i naśladowania
4-latki – Dzieci:
– utrwalają nazwy części ciała w zabawie rytmiczno-ruchowej What a Mess!
link – https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boobaplus
(I love BOO, poziom A +, CD 1.41/1.42)
– rozwijają sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu
– utrwalają nawyk czynności porządkowych
– skupiają uwagę
– utrwalają nazwy liczb i przeliczają elementy
Kluczowe słownictwo:
puppet (marionetka), head (głowa), arms (ręce), body (ciało), knees (kolana) , feet (stopy) , numbers 1-5 (liczby 1—5; I can move my… (Mogę/umiem poruszać …); Put it on… (Połóż to na …)
What a Mess!
What a mess! (rozejrzyj się, wskaż na bałagan i złap się za głowę)
Can you see? (rozłóz rece w geście zapytania i zrób daszek przy czole)
What a mess! (rozejrzyj się, wskaż na bałagan i złap się za głowę)
Help me, please! (pomachaj ręką do siebie w geście zaproszenia)
Can you see… (…)? (zrób z rak lornetkę i wymień nazwę dwóch kart obrazkowych)
One… two… three… four… five! (licz na palcach)
Here they are! (wskaż właściwy obrazek
Can you see… (…)? (zrób z rak lornetkę i wymień nazwę dwóch kart obrazkowych)
One… two… three… four… five! (licz na palcach)
Here they are! (wskaż właściwy obrazek)
Can you see… (…)? (zrób z rak lornetkę i wymień nazwę dwóch kart obrazkowych)
One… two… three… four… five! (licz na palcach)
Here they are! (wskaż właściwy obrazek)
Tah-dah
Karty obrazkowe:
– marionetka – wyprawka – karta 6 – poziom A+
lub
– prosta instrukcja wykonania – https://youtu.be/_3cI_XhPfGA
– słowniczek obrazkowy (body) – link – https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm lub link https://www.anglomaniacy.pl/pdf/bodyD.pdf (możliwy wydruk)
– flipbook – karty obrazkowe 30-35 – poziom A+ –
Propozycje zabaw utrwalających słownictwo:
1. przypomnienie słownictwa w zabawie ruchowej Put it on! (Połóż to na…!) – rodzicu, podaj dziecku chusteczkę higieniczną i zachęcaj, by umieszczało ją na tej części ciała, którą usłyszy – Put it (the tissue) on….your head… (arms/knees/ feet). W razie potrzeby zademonstruj – Do it like this!
2. w zabawie rytmiczno-ruchowej What a Mess! (Jaki bałagan!) – rodzicu, porozkładaj na podłodze obrazki ze słowniczka obrazkowego (jw.) lub wg własnego wykonania, odtwórz nagranie (jw.), wymień nazwę obrazka Can you see… (…)? – zachęć dziecko do odszukania go i podania tobie, zabawa trwa do czasu zebrania wszystkich obrazków z podłogi
3. w zabawie ruchowej rozwijającej sprawność mówienia The puppet says …(Marionetka mówi…)– rodzicu, wykorzystaj marionetkę (wg własnego wykonania – instrukcja jw.) – przyłóż ją do ucha i udawaj, że nasłuchujesz, co mówi – What does it say? The puppet says: move your head! Repeat (zachęć dziecko do powtarzania i wykonywania czynności): Move your head! Loud!
Powtórz zabawę z innymi częściami ciała – The puppet says: move your arms…( knees/ feet). Repeat (zachęć dziecko do powtarzania i wykonywania czynności)– Move your arms…( knees/ feet).
W pewnym momencie kiedy „zapomnisz” wypowiedzieć formułkę The puppet says:…, a powiesz tylko Move your head! – dziecko nie wykonuje polecenia.
4. w zabawie z karta pracy nr 12 – rodzicu, poproś dziecko, aby pomogło ci policzyć poszczególne części ciała na ilustracji – How many arms… ( heads/bodies/knees/feet) can you see? Let’s count.
– flipbook – karta pracy nr 12 – poziom A+ –
W celu utrwalania brzmienia słów (wymowy) proszę korzystać dodatkowo ze strony – https://www.diki.pl/ – multimedialny słownik angielskiego online
Źródła:
1) treści zabaw – przewodnik metodyczny – kurs „I love BOO” – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
2) audio CD, flipbooki – karty obrazkowe ,wyprawki, karta pracy – poziomy A i A+ ( wyd. Mac Edukacja) ( wyd. Mac Edukacja – https://www.mac.pl)
3) obrazki, instrukcje – internet
4) słowniczek obrazkowy (body) – strona – https://www.anglomaniacy.pl
Opracowała:
Ewa Jezierska-Woźniak
–