Cel ogólny zajęć:
- Doskonalenie procesów uwagi i koncentracji
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Cele szczegółowe zajęć:
- Dziecko wyszukuje różnice pomiędzy obrazkami
- Dziecko układa obrazek zgodnie z podanym kodem
- Dziecko doskonali sprawność manualną
Metody pracy:
Słowna, czynna, aktywizująca
Formy pracy:
indywidualna
Przebieg zajęć
Środki dydaktyczne: obrazki, kartka papieru, mazaki, kredki
Przebieg zajęć
1.Wyszukiwanie różnic na obrazkach. Dziecko otrzymuje z pozoru dwa identyczne obrazki. Zadaniem dziecka jest odszukanie różnic między obrazkami.
2.Zabawa pamięciowa ,,Brakujący obrazek”. Zadaniem dziecka jest wskazanie, który element puzzla pasuje do obrazka
3.Gimnastyka mózgu ,,Leniwe ósemki” Kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na kartce -mazakiem lub kredką). Ćwiczenie aktywizujące prawą i lewą półkulę mózgową
4. Zabawa manualna ,,Dorysuj”. Zadaniem dziecka jest dorysowanie kotkowi oczu, buzi, nosa i wąsów i pokolorowanie obrazka.
5.Zabawa ,,Dorysuj brakujące elementy”. Zadaniem dziecka jest narysować po śladzie statek i dorysować brakujące elementy
Ewelina Narwojsz