Cele:
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– rozwijanie pamięci dowolnej,
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie umiejętności różnicowania głosek s-sz,
– rozwijanie umiejętności prawidłowej artykulacji głoski [sz].
Metody pracy:
słowna, odlądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: karty pracy do wydrukowania, ołówek, kredki
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Szale-czy-sale.pdf
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/Bardzo-łatwe-ćwiczenia-logopedyczne.-Głoska-SZ.pdf
Przebieg:
1. Analiza i synteza słuchowa.
Otocz pętlą tylko te obrazki, których nazwa rozpoczyna się od sylaby [sza].(karta pracy nr 1)
Pokoloruj pozostałe obrazki.
2. Podział słów na sylaby.
Rozwiąż zadanie online:
http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab
3. Różnicowanie głosek s-sz.
Nazwij wszystkie obrazki. Pozbieraj jabłka w sadzie: za pomocą linii połącz z koszykiem tylko te owoce, na których znajduje się obrazek zawierający w nazwie głoskę [sz]. Na drzewie mogą zostać tylko jabłka z obrazkami, w których nazwie słychać głoskę [s]. (karta pracy nr 11)
4. Memory.
Znajdź pary obrazków:
http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywanka-8
5. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. (karta pracy z szaszłykami)
Otocz pętlami dwa identyczne szaszłyki. Pokoloruj je w ten sam sposób.
Powtórz wyraz „szaszłyk” kilka razy.
Należy zwrócić uwagę, by dziecko wypowiadało ten wyraz wyraźnie.
Renata Hływa
Źródło:
www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/
www.pisupisu.pl/przedszkole/