Cele:
– usprawnianie funkcji wzrokowych,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego,
– rozwijanie mowy,
– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
– rozwijanie umiejętności wycinania nożyczkami,
– rozwijanie logicznego myślenia.
Metody pracy:
słowna, oglądowa, czynna
Formy pracy:
indywidualna
Pomoce: wydrukowane karty pracy, ołówek, kredki, nożyczki, klej
Przebieg:
1. Dokończ rysować skorupę żółwia według wzoru. Następnie pokoloruj
jedno zwierzątko. Powtórz wyraz „żółw” kilka razy.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/Bardzo-łatwe-ćwiczenia-logopedyczne.-Głoska-Ż.pdf
2. Znajdź dwa takie same domki i pokoloruj je jednakowo.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/domki-skonwertowany.pdf
3. Otocz pętelką tylko te obrazki, których nazwy rozpoczynają się sylabą [ze].
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/ze.pdf
4. Wytnij obrazki znajdujące się na kolejnej stronie, a następnie przyklej je na planszę w taki sposób, żeby dany obrazek nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej. Nie może powtórzyć się też w małym kwadracie.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/Polska-sudoku.pdf
5. Połącz linią artykuły, w nazwach których słyszysz głoskę [z], z Izabelą, a artykuły, w nazwach których słyszysz głoskę [ż], połącz z Błażejem. Nazwij artykuły, które kupili Iza i Błażej.
Pokoloruj artykuły kupione przez wybrane dziecko.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/z-ż.pdf
Renata Hływa
Źródło:
www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/