Ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość wzrokową i orientację przestrzenną.

Cele:

– rozwijanie orientacji przestrzennej i umiejętności posługiwania się przyimkami,

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

– usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Metody pracy:

słowna, oglądowa, czynna

Formy pracy:

indywidualna

Pomoce: karty pracy do wydrukowania, kredki

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/chomik.pdf

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/05/Lubię-mówić.-Część-3.pdf

Przebieg:

1. Rozwijanie sprawności artykulatorów.

Pokoloruj chomika i poćwicz przed lustrem.

Wypchaj policzki powietrzem, jak chomik jedzeniem. Wytrzymaj tak kilka sekund, a potem powoli wydmuchuj zgromadzone powietrze (usta wysunięte do przodu, jak do przesyłania całusków, lekko rozchylone). Powtórz ćwiczenie 9 razy.

2. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

(karta pracy z zadaniem nr 20)

Odszukaj i zakreśl właściwy cień.

3. Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

(karta pracy z zadaniem nr 10)

Powiedz, gdzie leży:

– flet,

– kłębek wełny,

– fajka,

– kolejka,

– igła z nitką.

4. Ćwiczenia online.

https://szaloneliczby.pl/wskaz-zabawke-z-wybranej-polki/

Renata Hływa

Źródło:

www.harmonia.edu.pl/pl/i/EDUKACJA-W-DOMU/

www.szaloneliczby.pl