Cel główny:
1.
Doskonalenie percepcji wzrokowej.
2. Usprawnianie pamięci wzrokowej.
Cele szczegółowe:
2. Dziecko wskazuje podobieństwa między obrazkami.
3. Dziecko zapamiętuje historyjki obrazkowe, po czym układa je zgodnie z
zapamiętanym wzorem.
5. Dziecko dobiera w pary jednakowe klocki.
6. Dziecko wskazuje zamienione klocki.
7. Dziecko odtwarza z pamięci układy i kolory elementów.
Metody:
• pokaz;
• metoda praktycznego działania
Formy: indywidualna
Środki dydaktyczne: karta pracy
Przebieg zajęć
Zabawa ,,Uzupełnij luki brakującymi elementami”.
Rodzic prosi dziecko, by dopasowało brakujące elementy w obrazku, a następnie wkleiło je w odpowiednie miejsce.
Następnie zadaniem dziecka będzie zapamiętanie jak największej ilości szczegółów znajdujących się na obrazku. Po upływie danego dziecku czasu na zapamiętanie, rodzic sprawdza, poprzez zadawanie pytań, ile szczegółów zapamiętało dziecko.
- Zabawa ,, Znajdź podobieństwa między obrazkami”.
- Rodzic prosi dziecko, by przyjrzało się dwóm obrazkom, a następnie zaznaczył 10 podobieństw między nimi.
W razie trudności rodzic naprowadza dziecko. Wzmocnienie pozytywne dziecka.
- Zabawa ,,Co się zmieniło”?
Rodzic rozkłada przed dzieckiem kilka klocków, w różnych kolorach. Prosi dziecko o uważne przyjrzenie się wszystkim klockom, następnie zapamiętanie ich układu.
Po zakończeniu czasu na zapamiętanie, rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu, po czym zamienia jeden z klocków i prosi dziecko o odgadnięcie tego klocka, który został podmieniony. Powtarzamy ćwiczenie 2-3 razy w zależności od poziomu aktywności dziecka, zwiększając również liczbę elementów zamienianych. - Zabawa ,,Kolorowy statek” Zadaniem dziecka jest znaleźć pięć rożnic na obrazku i je pokolorować.
Ewelina Narwojsz