Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi w oparciu o figury geometryczne (wtorek 05.05.2020r)

Cel ogólny zajęć:

  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi

Cele szczegółowe zajęć:

  • dziecko rozwija wiedzę dotyczącą figur geometrycznych,
  • dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciu.
  • dziecko utrwala orientację w przestrzeni
  • dziecko rozwija sprawność manualną
  •  

Metody pracy:

  • oglądowa
  • praktycznego działania
  • zabawowa

Formy pracy:

indywidualna

Środki dydaktyczne:

karty pracy , różne figury geometryczne, kredki.

Przebieg zajęć:

1.Rozmowa rodzica z dzieckiem  na temat znanych dziecku figur geometrycznych. Dziecko wymienia nazwy figur geometrycznych, które zna. Wzbogacanie wiedzy ogólnej.

2.Rodzic pokazuje dziecku różne figury geometryczne np. trójkąt, kwadrat, prostokąt i koło na przykładzie przedmiotów znajdujących się w domu. Rodzic prosi dziecko o wskazanie wybranych przez niego figur np. koło. Ponadto dziecko opowiada, czym różni się ona od pozostałych. (Wzbogacanie wiedzy na temat cech figur geometrycznych)

3.Rozwiązywanie zadania z karty pracy. Zadaniem dziecka jest połączenie takich samych kształtów.


4.Dziecko dostaje pustą kartkę, jego zadaniem jest słuchanie poleceń rodzica, który mówi figurę np. kwadrat, a dziecko ja samodzielnie rysuje na kartce.

5.Układanie rytmu z figur geometrycznych wg wzoru. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie gąsienicy według powtarzających się rytmów.

6. Zabawa graficzna. Zadaniem dziecka jest policzenie trójkątów powstałych z podzielenia każdego z prostokątów. Nazwanie figur, które tworzą każdy z rysunków. Policzenie figur na każdym z rysunków. Jeżeli to możliwe pokolorować rysunek.

7. ,,Figurowy kod” Zadaniem dziecka jest pokolorowanie figur według kodu.

Ewelina Narwojsz