Cel ogólny zajęć:
- rozwijanie spostrzegawczości,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi
Cele szczegółowe zajęć:
- dziecko rozwija wiedzę dotyczącą figur geometrycznych,
- dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciu.
- dziecko utrwala orientację w przestrzeni
- dziecko rozwija sprawność manualną
Metody pracy:
- oglądowa
- praktycznego działania
- zabawowa
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
karty pracy , różne figury geometryczne, kredki.
Przebieg zajęć:
1.Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat znanych dziecku figur geometrycznych. Dziecko wymienia nazwy figur geometrycznych, które zna. Wzbogacanie wiedzy ogólnej.
2.Rodzic pokazuje dziecku różne figury geometryczne np. trójkąt, kwadrat, prostokąt i koło na przykładzie przedmiotów znajdujących się w domu. Rodzic prosi dziecko o wskazanie wybranych przez niego figur np. koło. Ponadto dziecko opowiada, czym różni się ona od pozostałych. (Wzbogacanie wiedzy na temat cech figur geometrycznych)
3.Rozwiązywanie zadania z karty pracy. Zadaniem dziecka jest połączenie takich samych kształtów.
4.Dziecko dostaje pustą kartkę, jego zadaniem jest słuchanie poleceń rodzica, który mówi figurę np. kwadrat, a dziecko ja samodzielnie rysuje na kartce.
5.Układanie rytmu z figur geometrycznych wg wzoru. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie gąsienicy według powtarzających się rytmów.
6. Zabawa graficzna. Zadaniem dziecka jest policzenie trójkątów powstałych z podzielenia każdego z prostokątów. Nazwanie figur, które tworzą każdy z rysunków. Policzenie figur na każdym z rysunków. Jeżeli to możliwe pokolorować rysunek.
7. ,,Figurowy kod” Zadaniem dziecka jest pokolorowanie figur według kodu.
Ewelina Narwojsz