Cele:
-pobudzanie
zmysłu smaku i węchu
-rozwijanie percepcji wzrokowej
-rozwijanie sprawności manualnej przez manipulowanie przedmiotami
-rozwijanie sprawności motoryki dużej
Forma: praca indywidualna
Metody
-czynna
-słowna
Pomoce dydaktyczne: miód, cytryna, sól, szklanka ze słoną wodą, piłka, woreczek, miś, lalka, klocek, mała piłka
Przebieg zajęć:
1. Powitanie dziecka – rodzic wita się z dzieckiem gestem podania sobie ręki.
2. Zabawy smakowe – próbowanie wybranych potraw (podstawowe smaki: słodki, słony, kwaśny)-miód, cytryna, maczanie palca w szklance ze słoną wodą, oblizywanie go
3. Wyciąganie ręki po wskazany przedmiot, wybieranie i trzymanie w ręku wskazanego przedmiotu, wywoływanie działania przez sygnał ,,daj”
4. Ćwiczenia z piłką: rzucanie oburącz piłki do dziecka, dziecko odrzuca piłkę do rodzica, turlanie piłki do dziecka, dziecko turla piłkę do rodzica.
5. Praca plastyczna – pokolorowanie owoców według wzoru.
Ewelina Narwojsz