Zdalne nauczanie czwartek 02.04.2020

Dzień dobry kochani witamy was w czwartek , przed nami kolejny dzień ciekawych zadań to więc zaczynamy !

Na początek odpowiedzcie nam jaki mamy miesiąc ? ……. Tak to prawda mamy kwiecień a czy znacie takie przysłowie?

KWIECIEŃ- PLECIEŃ BO PRZEPLATA TROCHĘ ZIMY TROCHĘ LATA

Zadanie

Czy wiecie dlaczego tak mówimy? A dlatego ,że w kwietniu dzieją się magiczne rzeczy wiosna tańczy z zimą . Raz jest zimno a raz cieplutko , następuje szybka zmiana pogody jednego dnia jest cieplutko i słonecznie a drugiego dnia pochmurno i zimno . Spróbujcie w tym tygodniu obserwować pogodę to sami zobaczycie jaki ten nasz kwiecień jest kapryśny!

Zadanie

Zapoznajcie się z wierszykiem na temat Kwietnia

Proszę pana niech pan powie,
czy ten kwiecień ma źle w głowie?
Raz jest zdrowy, raz z katarem
i tak chodzi lat już porę.

Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.

Proszę pani od pogody,
czy ten kwiecień nie chce zgody?
Sypie śniegiem, słońcem praży,
deszcz i burza też się zdarzy

Czy już wiecie dlaczego na kwiecień mówimy plecień??

Zadanie

Kochany rodzicu napisz proszę na kartce słowo KWIECIEŃ i poprzecinaj literki tak aby powstała rozsypanka literowa, zadanie pracowitej mrówki jest próba ułożenia nazwy miesiąca

\\

Zadanie

Pamiętacie jaką literkę wczoraj poznaliście? Tak to literka C, rozejrzyjcie się po domu i poszukajcie przedmiotów na tą literkę i narysujcie te przedmioty na jednej kartce. A następnie poproście mamę o troszkę mąki , kwadratową blaszkę do pieczenia i wsypcie tam mąkę i rysujcie literkę C. Pamiętajcie , żeby posprzątać po sobie 😉

Zadanie

Zaproście do wspólnej zabawy rodziców , rodzeństwo i poćwiczcie wspólnie to wasz czas budujący waszą relacje ! Wykonajcie wspólnie poniższe ćwiczenia:

  • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Bujanie dziecka w kocu.
  • Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
  • Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
  • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana

Życzymy miłego dnia

Pani Basia i Ewelina