Zdalne nauczanie – piątek 16.04.2021 r.

Witamy wszystkie “Myszki” serdecznie 🙂

Jaki mamy dzisiaj dzień?

Jaki dzień był wczoraj?

Jaki dzień będzie jutro?

Jaki dzień będzie pojutrze?

Wymieńcie rodzicom wszystkie dni tygodnia.

Dzisiaj porozmawiamy o pracach wykonywanych wiosną w ogródkach, bo każdy rolnik dba nie tylko o zwierzęta, które hoduje, czy o uprawy roślin na polach, ale również o ogródek 😉

Zaczynamy 🙂

1. Słuchanie wiersza.

M. Niklewiczowa “W ogródku”

Dzielna Halinka wcześnie wstawała,

małe zagonki równo skopała.

Na pierwszej grzędzie rzodkiewka będzie,

wzejdzie nam ślicznie rządek przy rzędzie.

Posiana marchewka, za nią buraki,

a między nimi w dwóch rzędach maki.

W rogu, gdzie ziemia czarna i tłusta,

będzie cebula, za nią kapusta.

Tu będą rosły nam kalafiory,

dalej ogórki i pomidory.

A w koło będą śliczne rabatki,

na nich nasturcje i inne kwiatki.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

– O czym był wierszyk?

– Co Hania zrobiła w ogródku?

– Jakie narzędzie było jej potrzebne do kopania ziemi?

– Co później zrobiła Hania?

– Jakie warzywa posiała Hania w swoim ogródku?

– Czy potraficie wskazać na poniższym obrazku narzędzia, którymi posłużyła się Hania?

http://www.dreamstime.com/stock-photos-gardening-tools-hand-drawn-collection-image42075813

– Czy potraficie nazwać pozostałe narzędzia?

3. Analiza słuchowa słów.

a) Podzielcie na sylaby nazwy warzyw posianych przez Hanię (rzod-kiew-ka),

b) Określcie, jaką głoskę słyszycie na początku nazw poszczególnych warzyw posianych przez Hanię,

c) Powiedzcie, jaką głoskę słyszycie na końcu nazw poszczególnych warzyw posianych przez Hanię.

Wyrazy do analizy słuchowej: rzodkiewka, marchewka, buraki, maki, cebula, kapusta, kalafiory, ogórki, pomidory

CHĘTNE DZIECI MOGĄ PODZIELIĆ CAŁE WYRAZY NA GŁOSKI.

4. Zabawa ruchowa.

Wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem piosenki 😉

5. Założenie hodowli cebuli.

– Czego rośliny potrzebują, aby rosły? (ziemi, wody, światła)

Posadźcie w domu cebulę. Co będzie Wam potrzebne?

doniczka lub skrzynka balkonowa, ziemia, cebula, konewka (butelka) z wodą

– Co z niej wyrośnie, jak myślicie?

Możecie też posiać rzodkiewkę, sałatę czy jakieś zioła.

Postawcie doniczki czy skrzynki na parapecie lub na balkonie i obserwujcie, jak Wasze roślinki wzrastają. Nie zapominajcie o ich podlewaniu 😉

6. Praca w „Kartach pracy”, cz.3.

Wykonajcie zadania ze stron 78 – 79 zgodnie z poleceniami.

Miłego dnia oraz spokojnego weekendu Wam życzymy 🙂

p. Renatka i p. Ewelinka

Źródło:

B. Łojewska “Scenariusze zajęć”, wyd. Kolba, str. 177

dreamstime.com

youtube.com

W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start. Karty pracy”, cz.3, wyd. MAC Edukacja