Witamy wszystkie “Myszki” serdecznie 🙂
Jaki mamy dzisiaj dzień?
Jaki dzień był wczoraj?
Jaki dzień będzie jutro?
Jaki dzień będzie pojutrze?
Wymieńcie rodzicom wszystkie dni tygodnia.
Dzisiaj porozmawiamy o pracach wykonywanych wiosną w ogródkach, bo każdy rolnik dba nie tylko o zwierzęta, które hoduje, czy o uprawy roślin na polach, ale również o ogródek 😉
Zaczynamy 🙂
1. Słuchanie wiersza.
M. Niklewiczowa “W ogródku”
Dzielna Halinka wcześnie wstawała,
małe zagonki równo skopała.
Na pierwszej grzędzie rzodkiewka będzie,
wzejdzie nam ślicznie rządek przy rzędzie.
Posiana marchewka, za nią buraki,
a między nimi w dwóch rzędach maki.
W rogu, gdzie ziemia czarna i tłusta,
będzie cebula, za nią kapusta.
Tu będą rosły nam kalafiory,
dalej ogórki i pomidory.
A w koło będą śliczne rabatki,
na nich nasturcje i inne kwiatki.
2. Rozmowa na temat treści wiersza.
– O czym był wierszyk?
– Co Hania zrobiła w ogródku?
– Jakie narzędzie było jej potrzebne do kopania ziemi?
– Co później zrobiła Hania?
– Jakie warzywa posiała Hania w swoim ogródku?
– Czy potraficie wskazać na poniższym obrazku narzędzia, którymi posłużyła się Hania?
– Czy potraficie nazwać pozostałe narzędzia?
3. Analiza słuchowa słów.
a) Podzielcie na sylaby nazwy warzyw posianych przez Hanię (rzod-kiew-ka),
b) Określcie, jaką głoskę słyszycie na początku nazw poszczególnych warzyw posianych przez Hanię,
c) Powiedzcie, jaką głoskę słyszycie na końcu nazw poszczególnych warzyw posianych przez Hanię.
Wyrazy do analizy słuchowej: rzodkiewka, marchewka, buraki, maki, cebula, kapusta, kalafiory, ogórki, pomidory
CHĘTNE DZIECI MOGĄ PODZIELIĆ CAŁE WYRAZY NA GŁOSKI.
4. Zabawa ruchowa.
Wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem piosenki 😉
5. Założenie hodowli cebuli.
– Czego rośliny potrzebują, aby rosły? (ziemi, wody, światła)
Posadźcie w domu cebulę. Co będzie Wam potrzebne?
doniczka lub skrzynka balkonowa, ziemia, cebula, konewka (butelka) z wodą
– Co z niej wyrośnie, jak myślicie?
Możecie też posiać rzodkiewkę, sałatę czy jakieś zioła.
Postawcie doniczki czy skrzynki na parapecie lub na balkonie i obserwujcie, jak Wasze roślinki wzrastają. Nie zapominajcie o ich podlewaniu 😉
6. Praca w „Kartach pracy”, cz.3.
Wykonajcie zadania ze stron 78 – 79 zgodnie z poleceniami.
Miłego dnia oraz spokojnego weekendu Wam życzymy 🙂
p. Renatka i p. Ewelinka
Źródło:
B. Łojewska “Scenariusze zajęć”, wyd. Kolba, str. 177
dreamstime.com
youtube.com
W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start. Karty pracy”, cz.3, wyd. MAC Edukacja