Zdalne nauczanie – środa 14.04.2021 r.

Witamy Was, “Myszki” 🙂

Jaki dzień tygodnia jest dzisiaj? Jaki dzień był wczoraj? Jaki dzień będzie jutro?

Spójrzcie na okno – jaką pogodę widzicie? Opiszcie ją rodzicom.

Na dzisiaj przygotowałyśmy dla Was zadania utrwalające nazwy podstawowych figur geometrycznych i kolorów, a także umiejętność określania wysokości dźwięków w piosence 😉 Wykonamy także kilka ćwiczeń w „Kartach pracy” oraz kaczuszkę z papieru 🙂

Zaczynamy 🙂

1. Zabawa matematyczna „Co nie pasuje?”

Kliknijcie na figurę geometryczną, która nie pasuje do pozostałych figur:

https://www.matzoo.pl/zerowka/co-nie-pasuje_49_350

Powiedzcie rodzicom jak nazywają się poszczególne figury, które wyświetlają się Wam na ekranie, i jakiego są koloru.

2. Określanie wysokości dźwięków.

Posłuchajcie piosenki.

Jakie zwierzę gospodarskie wystąpiło w piosence?

Jak ono wyglądało?

Czy to prawda, że krowy łaciate dają łaciate mleko?

Jaki głos krówki był – wysoki czy niski?

Zapraszamy Was do zabawy przy piosence 🙂

Odtwórzcie piosenkę jeszcze raz. Przy dźwiękach wyższych poruszajcie się na palcach z rękoma wyciągniętymi wysoko do góry, a przy dźwiękach niższych poruszajcie się na całych stopach z palcami wskazującymi przy głowie (jako krowie rogi).

3. Praca w „Kartach pracy”, cz.3, str.70, 80.

Wykonajcie zadania zgodnie z podanymi poleceniami.

4. Wykonanie pracy przestrzennej „Kaczusia”.

Przygotujcie sobie nożyczki i klej.

Poszukajcie w fioletowej teczce „Kolorowy start. Wyprawka plastyczna” karty z kaczuszką:

Karta do pobrania i wydrukowania (dla dzieci, których rodzice jeszcze nie odebrali zestawu „Kart pracy” z przedszkola):

Wytnijcie nożyczkami kaczuszkę dookoła (razem z dziobami) oraz kółka.

PROSIMY RODZICÓW O ZWRÓCENIE UWAGI W JAKI SPOSÓB DZIECI TRZYMAJĄ NOŻYCZKI I NIMI WYCINAJĄ:

Tak powinny wyglądać prawidłowo wycięte elementy:

Zegnijcie wszystkie elementy wzdłuż przerywanej linii:

Wytnijcie białe pole nad kaczuszką wzdłuż czarnej linii (od ogonka do góry główki):

Odwróćcie rozłożoną kaczuszkę białą stroną do góry. Posmarujcie klejem końcówkę ogonka i jeden z dziobów, złóżcie kaczuszkę z powrotem i sklejcie posmarowane klejem części kaczuszki:

Posmarujcie klejem jedno ze skrzydełek i przyklejcie je wzdłuż czarnej linii na boku kaczuszki:

Posmarujcie klejem drugie skrzydełko i przyklejcie je wzdłuż czarnej linii na drugim boku kaczuszki. Rozchylcie nieco boki kaczuszki i postawcie ją na stoliku. Kaczusia gotowa 🙂

Życzymy miłego dnia 🙂

p. Renatka i p. Ewelinka

Źródło:

matzoo.pl

youtube.com

W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start. Karty Pracy”, cz.3, wyd. MAC Edukacja

„Kolorowy start. Wyprawka plastyczna”, wyd. MAC Edukacja

mojedziecikreatywnie.pl

materiały własne