Witamy Was, “Myszki” 🙂
Jaki dzień tygodnia jest dzisiaj? Jaki dzień był wczoraj? Jaki dzień będzie jutro?
Spójrzcie na okno – jaką pogodę widzicie? Opiszcie ją rodzicom.
Na dzisiaj przygotowałyśmy dla Was zadania utrwalające nazwy podstawowych figur geometrycznych i kolorów, a także umiejętność określania wysokości dźwięków w piosence 😉 Wykonamy także kilka ćwiczeń w „Kartach pracy” oraz kaczuszkę z papieru 🙂
Zaczynamy 🙂
1. Zabawa matematyczna „Co nie pasuje?”
Kliknijcie na figurę geometryczną, która nie pasuje do pozostałych figur:
https://www.matzoo.pl/zerowka/co-nie-pasuje_49_350
Powiedzcie rodzicom jak nazywają się poszczególne figury, które wyświetlają się Wam na ekranie, i jakiego są koloru.
2. Określanie wysokości dźwięków.
Posłuchajcie piosenki.
Jakie zwierzę gospodarskie wystąpiło w piosence?
Jak ono wyglądało?
Czy to prawda, że krowy łaciate dają łaciate mleko?
Jaki głos krówki był – wysoki czy niski?
Zapraszamy Was do zabawy przy piosence 🙂
Odtwórzcie piosenkę jeszcze raz. Przy dźwiękach wyższych poruszajcie się na palcach z rękoma wyciągniętymi wysoko do góry, a przy dźwiękach niższych poruszajcie się na całych stopach z palcami wskazującymi przy głowie (jako krowie rogi).
3. Praca w „Kartach pracy”, cz.3, str.70, 80.
Wykonajcie zadania zgodnie z podanymi poleceniami.
4. Wykonanie pracy przestrzennej „Kaczusia”.
Przygotujcie sobie nożyczki i klej.
Poszukajcie w fioletowej teczce „Kolorowy start. Wyprawka plastyczna” karty z kaczuszką:
Karta do pobrania i wydrukowania (dla dzieci, których rodzice jeszcze nie odebrali zestawu „Kart pracy” z przedszkola):
Wytnijcie nożyczkami kaczuszkę dookoła (razem z dziobami) oraz kółka.
PROSIMY RODZICÓW O ZWRÓCENIE UWAGI W JAKI SPOSÓB DZIECI TRZYMAJĄ NOŻYCZKI I NIMI WYCINAJĄ:
Tak powinny wyglądać prawidłowo wycięte elementy:
Zegnijcie wszystkie elementy wzdłuż przerywanej linii:
Wytnijcie białe pole nad kaczuszką wzdłuż czarnej linii (od ogonka do góry główki):
Odwróćcie rozłożoną kaczuszkę białą stroną do góry. Posmarujcie klejem końcówkę ogonka i jeden z dziobów, złóżcie kaczuszkę z powrotem i sklejcie posmarowane klejem części kaczuszki:
Posmarujcie klejem jedno ze skrzydełek i przyklejcie je wzdłuż czarnej linii na boku kaczuszki:
Posmarujcie klejem drugie skrzydełko i przyklejcie je wzdłuż czarnej linii na drugim boku kaczuszki. Rozchylcie nieco boki kaczuszki i postawcie ją na stoliku. Kaczusia gotowa 🙂
Życzymy miłego dnia 🙂
p. Renatka i p. Ewelinka
Źródło:
matzoo.pl
youtube.com
W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start. Karty Pracy”, cz.3, wyd. MAC Edukacja
„Kolorowy start. Wyprawka plastyczna”, wyd. MAC Edukacja
mojedziecikreatywnie.pl
materiały własne