Wiosennym krokiem.

Dzień dobry, dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy wspólną poranną gimnastyką  – zabawą ruchową przy piosence „Gimnastyka z Fruzią.”   zapraszam do wspólnej zabawy!

Zaproście do zabawy rodzeństwo, rodziców.

„Zwariowany poranek” – zabawa  dramowa.                               

Rodzic  recytuje wiersz, a dziecko ilustruje tekst  ruchem
                                         

Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
– Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)


Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)

wkłada bluzkę, tę w żyrafy (naśladują zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence (trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce (robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie (turlają się po dywanie)


Co w tym czasie robi tata? (rozkładają ręce)
Lista zajęć jest bogata
parzy kawę, piecze grzanki (pokazują na palach listę czynności)
kładzie noże, stawia szklanki.


Gdy śniadanie już zjedzone, (głaszczą się po brzuchach)
mama mruga w moją stronę (mrugają jednym okiem)
Wkładaj kurtkę szybko Wiola! (wołają kogoś ręką)
Bo jedziemy do przedszkola (naśladują jazdę samochodem)


Tata krztusi się ze śmiechu (śmieją się)
Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)
Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)
Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).


Rozmowa na temat czynności wykonywanych przez mamę i tatę w wierszu.
– Kto występował w wierszu?
– Jakie obowiązki w domu miał tata?
– Jakie czynności wykonywała mama?
– Jakie obowiązki miała Wiola?
– Czy oprócz domowych obowiązków rodzice coś jeszcze robią?

Zabawa

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Zmierzcie  szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy)  i głośno liczą. Potem to samo robi Rodzic. − Dlaczego wyszły różne wyniki? ( Osoba starsza ma dłuższe stopy, a młodsza krótsze).

Mierzenie długości dywanu krokami. Zmierzcie długość dywanu krokami, głośno licząc. Potem to samo robi Rodzic. – Dlaczego wyszły różne wyniki? − Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem. Jak ktoś jest wyższy stawia dłuższe kroki, a niższa osoba krótsze).

Zabawa ,,Co jest wyższe co jest niższe od Was?”

Rodzic zwraca się do dziecka: Stań obok mnie. Popatrz na mnie. Jestem wyższy od ciebie. Zaraz dowiemy się, o ile? Stań przy framudze drzwi, dosuń pięty, wyprostuj się, a ja zaraz zaznaczę twój wzrost (np. za pomocą taśmy). Odsuń się i popatrz. Jesteś tego wzrostu(pokazuje odległość od podłogi do zaznaczonej  kreski). Proszę cię, abyś teraz zmierzył mnie. Przynieś taboret… Stanę przy framudze, a ty zaznacz dłonią mój wzrost i zaznacz taśma samoprzylepną lub narysuj kreskę ołówkiem …

Wspólnie oglądają wyniki pomiaru i ustalają: kto jest wyższy, kto niższy. Pokazują, o ile dorosły jest wyższy, o ile dziecko jest niższe.

Pozdrawiam serdecznie Ewelina Narwojsz.

źródło Youtube Fruziaki.pl, zabawy wydawnictwo MAC