Dzień dobry kochane Żabki 😊
Jak Wam minął weekend? Pewnie wykorzystaliście piękną pogodę i spędziliście trochę czasu na świeżym powietrzu…i świetnie się bawiliście?
Dziś zapraszam Was i Waszych rodziców do wspólnych zabaw związanych z tematyką tygodnia, jaką jest „Wiosna w ogródku”.
1. Na dobry początek proponuję Wam zabawę „ Zgadnij, jaki przedmiot zmienił miejsce” . Jest to uwielbiana przez Was zabawa … w której jesteście mistrzami😊 Możecie pobawić się w nią z Waszymi rodzicami i sprawdzić jak Wam pójdzie wspólne odgadywanie, odkrywanie przedmiotów, które się skryły. Dla przypomnienia w zabawie tej chodzi o to, by ułożyć obok siebie przed dzieckiem kilka przedmiotów z otoczenia (może to być długopis, klucz, cukierek, łyżka lub jakieś inne przedmioty, które znajdują się pod ręką), a następnie poprosić dziecko, by zamknęło oczy i w tym czasie schować jeden przedmiot pod miską, garnkiem czy pudełkiem. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, którego przedmiotu brakuje…Możecie zamieniać się rolami i naprzemiennie chować i odgadywać przedmioty.
2. Kolejno zapraszam Waszych rodziców do tego, aby przeczytali Wam drogie Żabki wiersz Jana Brzechwy „ Wiosenne porządki”– wy skupcie się i posłuchajcie o czym on jest, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań.
Jan Brzechwa „Wiosenne porządki”
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
wyszła w prawdzie troszeczkę zaspana,
lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą,
chmury, płynąc po błękicie,
urządziły wielkie mycie,
a obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko,
aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował,
a żurawie i skowronki
posypały kwieciem łąki,
posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Kto zarządził wiosenne porządki? (wiosna)
- Kto powymiatał liście, mchy i brudny śnieżek? (wietrzyk)
- Jakie ptaki (będące zwiastunami wiosny) pojawiły się w wierszu? ( bociany, żurawie, skowronki)
- Jakie Wy macie pomysły na wiosenne porządki?
3. Zapraszam Was również do wysłuchania piosenki pt. „ W naszym ogródeczku”. Może wspólnie z rodzicami spróbujecie nauczyć się tej piosenki? Może poruszacie się w rytm piosenki, poklaszczecie, spróbujecie pograć na „domowych instrumentach” ( łyżki, garnki, kredki, klocki)? Spójrzcie na obrazki pojawiające się na ekranie podczas słuchania piosenki i spróbujcie opowiedzieć, w jaki sposób możemy robić wiosenne porządki w ogrodzie.
Piosenka „W naszym ogródeczku”
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki,
zrobimy porządki,
zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka,
wsiejemy nasionka,
wsiejemy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni
i wszystko odmieni i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Na dziś kochani to wszystko. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście 🙂
„Do zobaczenia” w kolejnych dniach!
Pozdrawiam Was serdecznie moje Żabki
Pani Ewelina
Źródło: www.wiersze.juniora.pl
www. youtube.com