Zdalne nauczanie 14.04.21r. (środa)

Witam Was moje Żabki!

Jak Wasze dzisiejsze samopoczucie? Wyspani? Gotowi do działania?

Mam nadzieję, że tak! Zatem zaczynamy!

1. Na początek proponuję, abyśmy poćwiczyli troszkę nasze buzie. W związku z tym zapraszam Was drogie Żabki oraz Waszych rodziców do zabawy, która nosi tytuł „ Chóry Żab”.

Zabawa „Chóry Żab”

Nad strumykiem mieszkało kilka wesołych żabek. Bardzo lubiły śpiewać tak: aka, oko, iki, uku, eke.

Nad stawem też mieszkało kilka wesołych żabek. Bardzo lubiły śpiewać tak: aga, ogo, igi, ugu, ege.

Żaby postanowiły dać koncert. Proponuję, aby dziecko było jednym chórem żabek (dziecko wybiera, którym chce być chórem), a rodzic drugim. Możecie (jeśli macie) do wspólnej zabawy zaprosić  również Wasze rodzeństwo.

Po kilku próbach chóry żabek śpiewają najpierw na zmianę, a potem razem. Sylaby można recytować lub śpiewać na określoną albo wymyśloną melodię.

2. Kolejno chciałabym Was zaprosić do zabawy matematycznej „Wiosenne kwiaty w ogrodzie”. Do tej zabawy potrzebować będziemy planszy z kwiatami, którą dla Was zrobiłam, a która znajduje się poniżej.

Polecenia do Zabawy „Policz poszczególne kwiatki”:

  • Policz żółte kwiaty znajdujące się na górze. Ile ich jest?
  • Policz kwiaty znajdujące się na środku planszy. Ile ich jest? Czy pamiętasz, jak się one nazywają? Jaki kolor mają te kwiaty?
  • Których kwiatów jest więcej żółtych czy czerwonych? Spróbuj określić o ile jest ich więcej (Pamiętacie, w jaki sposób sprawdzaliśmy, których elementów jest więcej i o ile? – łączyliśmy je w pary – teraz też tak możecie zrobić).
  • W jakim kolorze są krokusy, znajdujące się na dole planszy? Czy możecie je policzyć?

3. Teraz proponuję Wam zabawę rytmiczną przy rymowance, której możecie się nauczyć.

„Zielone palce”- zabawa rytmiczna.

W tej zabawie jedna osoba, np. dziecko będzie „ogrodnikiem” (może założyć sobie kapelusz i rękawice- jeśli oczywiście posiadacie je w domu), natomiast druga osoba, rodzic, wypowiada słowa rymowanki. Podczas wypowiadania rymowanki „ogrodnik” (dziecko) klaszcze w ręce i maszeruje w miejscu. Natomiast rodzic wypowiada rymowankę, jednocześnie wykonując przedstawione w rymowance gesty. Kiedy rodzic skończy wypowiadać słowa rymowanki, „ogrodnik” prezentuje dowolną czynność wykonywaną w ogrodzie, natomiast rodzic musi odgadnąć, jaka to była czynność (np. grabienie liści, podlewanie kwiatów, sadzenie kwiatów, koszenie trawy itp.) Kolejno następuje zamiana ról i zabawa rozpoczyna się od nowa.

„Zielone place” (Katarzyna Wójcik- Bożętka)

Kto zielone palce ma ( poruszanie placami na wysokości oczu)

ten ogródek zna! ( wskazywanie w dal)

To ogrodnik jest – czarodziej, ( kłanianie się ogrodnikowi)

co roślinkom służy co dzień! (klaskanie)

4. Na koniec proponuję Wam fajną zabawę muzyczno-ruchową przy piosence ” Ręce do góry”. Spróbujcie wykonywać ruchy, które prezentują małpki. Życzę Wam powodzenia! Nie poddawajcie się zbyt łatwo, bo tempo jest dość szybkie 🙂

Na dziś to już wszystkie propozycje zabaw. Ciekawa jestem, która zabawa przypadła Wam najbardziej do gustu? Może, jak się spotkamy w przedszkolu opowiecie mi o tym?

Życzę Wam drogie Żabki, a także Waszym rodzicom Miłego dnia i dużo, dużo słoneczka!

Do jutra 🙂

Pani Ewelina

Źródła:

Franek A. , Riegiel M., Zabawy rozwijające mowę twojego dziecka, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009

www.blizejprzedszkola.pl

www.youtube.com