Zdalne nauczanie – 07.04.2020

Witam Was we wtorek:) A we wtorek rozwiązujemy muzyczny worek.

Mam nadzieję, że uczycie się pilnie piosenki „Kubek, pasta, zimna woda” ?

Dzisiaj będzie kilka zabaw muzycznych połączonych z ruchem oraz z uważnym słuchaniem.

Zabawa nr 1

Wykonujcie ruchy takie jak są zawarte w słowach piosenki. Myślę,że dzisiaj to nasze małe Jeżyki pokażą wam na czym polega zabawa:) Poniżej załączamy muzykę


Zabawa nr 2

Kolejna propozycja to zabawy słuchowe. Tego typu zabawy wspierają dzieci przed nauką pisania i czytania, rozwijają ich umiejętności w obszarze muzycznym i przede wszystkim zapewniają dobrą zabawą.

Rytmy – zabawa bez przygotowania

Nie wszystkie zabawy muzyczne wymagają od nas sprzętu lub muzycznych kompetencji. Proste ćwiczenia rytmiczne jesteśmy w stanie przeprowadzić bez żadnego przygotowania. Możemy:

  • wystukiwać rytm dowolnej piosenki różnymi przedmiotami dodatkowo budując doświadczenia dźwiękowe w oparciu o przedmioty codziennego użytku;
  • naśladować rytm wyklaskany przez dorosłego (wykląskany lub wytupany – każdy się liczy) – dla młodszych przedszkolaków wybieramy prosty rytm i prezentujemy mniej uderzeń.

Załączamy kilka przykładów prostych rytmów (wyklaskanych, wystukanych na stole i wykląskanych) – dorosły pokazuje rytm, a dziecko powtarza.  Spróbujcie wymyślić swój rytm. Powodzenia

Zabawa nr 3

Ukryte dźwięki – w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np głośnik na bluetooth. Telefon lub głośnik chowamy w dowolnym miejscu i puszczamy piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem dziecka jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie. Pudełko – zadaniem dzieci jest potrząsać pudełkiem, w którym ukryte są przedmioty codziennego użytku, np. klucze, telefon i zgadnąć co się w nich znajduje.

Ściskamy was serdecznie 🙂

Agnieszka Tadajewska

Małgorzata Waszczuk

źródło: panimonia.pl, Śpiewające Brzdące yutube