Witajcie Jeżyki w środę
Jak dowiedzieliście się wczoraj w tym tygodniu wybieramy się do wiejskiej zagrody. Czy wiecie kogo możemy tam spotkać?
Tak zgadza się żyją tam zwierzęta hodowlane takie jak: konie, kury, świnki itp.
Jesteście gotowi? zapraszamy na wycieczkę.
Zabawa 1
Rodzicu przeczytaj treść opowieści ruchowej i baw się razem ze swoim dzieckiem.
– Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po dywanie, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
• kury – ko, ko, ko
• indyki – gul, gul, gul
• kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach pod krzesłem.
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
Zabawa 2
Jeżeli nie możesz pobrać – wymień nazwę zwierzęcia wiejskiego i poproś swoje dziecko aby je naśladowało głosem jakie wydaje.
Zadanie dla dziecka:
- Wybierz obrazek – do pobrania poniżej
- Nazwij zwierzę na obrazku.
- Podziel nazwę zwierzęcia na sylaby (tu pomoc rodzica będzie bezcenna)
- Naśladuj odgłos, jaki wydaje to zwierzę.
Zabawa 3
Połącz w parę kwiatek z motylem. Materiały do pobrania poniżej. Jeśli nie masz możliwości wydrukować to pobaw się wykorzystując dobrowolne przedmioty np. skarpetki, klocki, buty, talerze,klocki itp.Rozłóż na dywanie w rozsypce przedmioty i poproś aby dziecko odnalazło parę.
źródło: logopestak.pl
Pozdrawiamy
Małgorzata Waszczuk
Agnieszka Tadajewska