Witajcie moi kochani 🙂
Dzisiaj przysyłam Wam muzyczne inspiracje:)
Zadanie nr 1
„Jadę, jadę, jadę…” to jedna z naszych ulubionych zabaw muzycznych. Załączam muzykę oraz tekst z opisem ruchów, chociaż jestem przekonana, że dzieciom opisy nie będą potrzebne. Można wykonywać tą zabawę siedząc lub chodząc.
Ostrzeżenie dla rodziców… ta piosenka będzie „siedzieć” Wam w głowie cały dzień 🙂
Jadę, jadę, jadę jadę , jadę, jadę-o! (ręce „trzymają” kierownice)
Jadę, jadę, jadę jadę , jadę, jadę-co!
Jadę, jadę, jadę jadę , jadę, jadę-gdzie?
Jadę, jadę, jadę jadę , zatrzymuję się!
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-o! (ręce na boki )
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-co!
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-gdzie?
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-zatrzymuję się!
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-o! (płyniemy „żabką”)
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-co!
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę- gdzie?
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-zatrzymuję się!
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- o! (udajemy, że biegniemy)
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- co!
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- gdzie?
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- zatrzymuję się
Idę, idę, idę, idę ,idę, idę-o! (palne u rąk udają, że idą )
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-co!
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-gdzie?
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-zatrzymuję się!
Zadanie nr 2
Zmęczeni ?? Myślę, że poprzednią zabawę wykonaliście minimum dwa razy. Teraz będzie chwila odpoczynku. Już jutro obchodzimy Dzień Ziemi. Proszę, odpowiedzcie na kilka zagadek związanych z naszą planetą.
Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? (Słońce)
Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (Księżyc)
W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)
Zadanie nr 3
Zapraszam do zabawy ćwiczącej słuch. Potrzebne materiały to wszystko to co nadaje się do recyklingu np. papierowe opakowanie, karton po ryżu, metalowa puszka po napoju lub kukurydzy, plastikowe opakowanie po śmietanie itp…. Na wstępie przedstaw dziecku jaki dźwięk wydaje dane opakowanie poprzez np. zgniatanie lub uderzenie w niego jak w bębenek. Następnie poproś dziecko aby usiadło tyłem do ciebie, zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakie opakowanie wydaje w dany dźwięk.
Zadanie nr 4
Ćwiczenia buzi i języka
Czy potrafisz wykonać takie same minki?
załącznik poniżej
Pozdrawiamy
Agnieszka Tadajewska
Małgorzata Waszczuk