Zdalne nauczanie – czwartek 02.03.2020r

Dzień dobry:) przed nami kolejny dzień. Dzięki waszym zdjęciom wiemy, że każdego dnia pilnie pracujecie, co bardzo nas cieszy. Mam nadzieje, że zapoznaliście się z naszą piosenką z zajęć wtorkowych. A tam śpiewaliśmy o ….? tak dokładnie o myciu zębów. Brawa dla was widzę, że uważnie słuchaliście tekstu utworu.

Pierwsze zadanie na dziś to zabawa naśladowcza. Musicie się troszkę rozruszać z samego rana:)

Dzieci wykonują ruchy do opowiadania czytanego przez rodzica.

„Myjemy zęby olbrzymom” – Niewidzialne olbrzymy mają bardzo brudne zęby, bo nie potrafią ich myć, musimy je nauczyć. Najpierw trzeba zęby wypłukać (udajemy, że trzymamy wielki wąż ogrodowy i płuczemy, szumiąc „szu”), następnie bierzemy ogromne szczoteczki i szorujemy zęby w przód i w tył, na boki, z góry na dół i ruchami kolistymi.

Skoro już poćwiczyliście to teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej. Potrzebne materiały to:

  • kartka papieru (najlepiej czarna ale jeżeli nie macie takiej to może być również inny kolor),
  • pasta do zębów,
  • szczoteczka do zębów.

Drodzy rodzice narysujcie dzieciom na kartce sylwetę zęba i poproście o wypełnienie go pastą do zębów. Następnie wytnijcie oczy, uśmiech i przyklejcie do naszego ząbka.

Skoro rozmawiamy o naszej jamie ustnej to koniecznie musimy wykonać ćwiczenia usprawniające naszą buzie i język.

„Liczymy czyste ząbki” – zabawa rozwijająca sprawność języka. Dajcie dzieciom małe lusterko. Dzieci przyglądają się swoim zębom i dokładnie je liczą. Nie wolno im jednak dotykać zębów palcami, każdego zęba trzeba dotknąć językiem. Rozpoczynamy od dolnych zębów z tyłu jamy ustnej, przechodzimy do przodu i kończymy znów na tylnych zębach z drugiej strony buzi. Następnie pionizujemy język i liczymy górne zęby.

Zapraszamy do tej zabawy każdego dnia po umyciu zębów:)

Na zakończenie krótki eksperyment.

Drodzy rodzice wiemy, że aktualnie najważniejsze jest mycie rąk a jak wiadomo nie każdy maluch ma na to ochotę. A może tak eksperyment, który pokaże dzieciom jak bakterie boją się mydła? Materiały potrzebne do wykonania eksperymentu to :

  • głęboki talerz,
  • woda,
  • pieprz,
  • mydło w płynie.

Do talerza wlejcie wodę i posypcie ją pieprzem (nie mieszajcie tego). Teraz nałóżcie dzieciom na palec wskazujący odrobinę mydła. Kiedy dziecko dotknie delikatnie powierzchni wody drobinki pieprzu odsuną się po kontakcie z mydłem. Tak właśnie działa mydło na bakterie 🙂 Poniżej dołączam zdjęcia eksperymentu.

Pozdrawiam

Agnieszka Tadajewska

Małgorzata Waszczuk