Zdalne nauczanie – piątek 20.03.2020 r

  Przygotowałyśmy na dziś  kolejne zadania do wykonania.

Zadanie pierwsze

To doskonała zabawa logopedyczna i ćwiczenia buzi oraz języka. Wystarczy zrobić z plasteliny lub innej masy plastycznej  (np.: masa solna, glina, ciastolina) wałeczki i odpowiednio je poukładać. Ewentualnie możemy dodać mostki, tunel lub inne przeszkody, a potem już czas na zabawę. Kulkę zgniecioną z foli aluminiowej, lub jakiś koralik przedmuchujemy słomką przez cały labirynt.
To nie tylko ćwiczenie logopedyczne, ale również wspieranie małej motoryki i pobudzanie dziecięcej wyobraźni.

Zabawa oprócz twórczego elementu uczy również orientacji z przestrzeni i rozpoznawania strony lewej od prawej. -Teraz kulkę pchaj do przodu, albo cofnij się, skręcamy w lewo, a teraz prosto i w prawo. Można się pogubić, ale to bardzo ciekawe ćwiczenie ucząca orientacji i pobudzające logiczne myślenie.

Zadanie drugie

Do zabawy potrzebujemy makaron “rurki” i słomki z możliwością wyginania. Wprowadzamy dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek. Następnie pokazujemy jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania.

Źródło:mojedziecikreatywne.pl