Zdalne nauczanie – piątek 03.04.2020 r.

Dzień dobry Kreciki!

Wiecie jaki dzisiaj mamy dzień? Dzisiaj obchodzimy dzień tęczy. Będzie bardzo kolorowo i wesoło. Jesteście gotowi? Więc zaczynamy!

ZADANIE 1

Zabawa na powitanie

Proszę Rodziców, by przeczytali Wam poniższy wierszyk, a Wy w tym czasie wykonujcie gesty zgodnie z jego treścią.

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – każdy ładny język ma.

Tu jest głowa, a ty uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la – la – la – la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

ZADANIE 2

Posłuchajcie uważnie wiersza, który przeczytają Wam teraz Rodzice.

„Przygoda słońca z chmurkami”

(Dorota Kluska)

Dziś bardzo wcześnie rano radosne słońce wstało.

Zagrzało, zaświeciło, grzecznie się przywitało.

I wstały też dwie chmurki, słoneczko na nie zerka…

Chcą bawić się w kolory? Czy może jednak w berka?

Wskoczyło więc za chmurki, te nagle pociemniały

i z nieba spadł na ziemię wcale nie taki mały

deszcz, co kałuże rozlał i rzece dodał siły…

I pomyślało słońce: „Co one narobiły?!”

„Jak wyjść? Co zrobić teraz?” – wciąż biedne się zadręcza.

Wreszcie się odważyło… Ach, jaka piękna tęcza!

Mieni się kolorami i wznosi wysoko,

a rozbrykanym chmurkom słoneczko puszcza oko.

Odpowiedzcie proszę  na kilka pytań.

  1. Co zrobiło słońce i chmury?
  2. Co się stało, gdy słońce wyjrzało zza chmur?

Popatrzcie teraz na poniższe ilustracje. Na pewno każdy z Was widział kiedyś tęczę. A czy wiecie jak ona powstaje?

Kiedy światło słoneczne przenika przez krople wody, rozszczepia się wiele barw, dlatego gdy pada deszcz, a zza chmur wyjdzie słońce, na niebie można dostrzec wielobarwny łuk w postaci tęczy.

ZADANIE 3

„Wyczarujmy tęczę”

Skoro już wiemy skąd się bierze tęcza, może spróbujemy sami ją wywołać? Co Wy na to? Świetnie! Przygotujcie więc szklankę napełnioną wodą (do ¾ wysokości) oraz małe lusterko.

Jeżeli wszystko jest już gotowe, postawcie szklankę z wodą na stoliku, będzie ona imitować krople deszczu. Włóżcie do środka małe lusterko, ustawcie je pionowo, czyli tak by było lekko pochylone i delikatnie opierało się o ściankę szklanki. Teraz obracajcie szklanką tak, aby promienie słońca padały na lusterko, tęcza powinna  pojawić się na ścianie lub suficie.

UWAGA! Jeżeli akurat nie świeci u Was teraz słońce, nic nie szkodzi. Możecie użyć latarki, której światło zastąpi promienie słoneczne.

Poniżej kilka zdjęć poglądowych

ZADANIE 4

„Tęcza” – praca przestrzenna

Do wykonania pracy potrzebujecie półkola w kolorach tęczy: czerwone, pomarańczowe, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe; białe kółko z bloku technicznego oraz mniejsze koło w kolorze żółtym, a także klej, watę kosmetyczną i pisaki.

Ułóżcie wycięte półkola jedno pod drugim, zaczynając od największego do najmniejszego, a następnie je sklejcie. Tak przygotowaną tęczę naklejcie na białym kole, które zgięte w połowie, będzie tworzyło podstawę. Na podstawie przyklejcie watę. Na żółtym kole, narysujcie pisakami oczy i uśmiechniętą buzię, po czym gotowe słońce przyklejcie za tęczą, tak aby wystawało.

ZADANIE 5

Poproście Rodziców, żeby  wydrukowali Wam poniższe karty pracy z zadaniami i wykonajcie je zgodnie z poleceniem. Powodzenia!

To już wszystkie zadania na dzisiaj.

Życzymy Kochani Wam i Waszym Rodzicom miłego, spędzonego w domowym zaciszu weekendu.

Anna Burbulak i Aneta Lepioszka

Źródło:

www.blizejprzedszkola.pl