Dzień dobry Kreciki!
Wiecie jaki dzisiaj mamy dzień? Dzisiaj obchodzimy dzień tęczy. Będzie bardzo kolorowo i wesoło. Jesteście gotowi? Więc zaczynamy!
ZADANIE 1
Zabawa na powitanie
Proszę Rodziców, by przeczytali Wam poniższy wierszyk, a Wy w tym czasie wykonujcie gesty zgodnie z jego treścią.
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – każdy ładny język ma.
Tu jest głowa, a ty uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la – la – la – la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.
ZADANIE 2
Posłuchajcie uważnie wiersza, który przeczytają Wam teraz Rodzice.
„Przygoda słońca z chmurkami”
(Dorota Kluska)
Dziś bardzo wcześnie rano radosne słońce wstało.
Zagrzało, zaświeciło, grzecznie się przywitało.
I wstały też dwie chmurki, słoneczko na nie zerka…
Chcą bawić się w kolory? Czy może jednak w berka?
Wskoczyło więc za chmurki, te nagle pociemniały
i z nieba spadł na ziemię wcale nie taki mały
deszcz, co kałuże rozlał i rzece dodał siły…
I pomyślało słońce: „Co one narobiły?!”
„Jak wyjść? Co zrobić teraz?” – wciąż biedne się zadręcza.
Wreszcie się odważyło… Ach, jaka piękna tęcza!
Mieni się kolorami i wznosi wysoko,
a rozbrykanym chmurkom słoneczko puszcza oko.
Odpowiedzcie proszę na kilka pytań.
- Co zrobiło słońce i chmury?
- Co się stało, gdy słońce wyjrzało zza chmur?
Popatrzcie teraz na poniższe ilustracje. Na pewno każdy z Was widział kiedyś tęczę. A czy wiecie jak ona powstaje?
Kiedy światło słoneczne przenika przez krople wody, rozszczepia się wiele barw, dlatego gdy pada deszcz, a zza chmur wyjdzie słońce, na niebie można dostrzec wielobarwny łuk w postaci tęczy.
ZADANIE 3
„Wyczarujmy tęczę”
Skoro już wiemy skąd się bierze tęcza, może spróbujemy sami ją wywołać? Co Wy na to? Świetnie! Przygotujcie więc szklankę napełnioną wodą (do ¾ wysokości) oraz małe lusterko.
Jeżeli wszystko jest już gotowe, postawcie szklankę z wodą na stoliku, będzie ona imitować krople deszczu. Włóżcie do środka małe lusterko, ustawcie je pionowo, czyli tak by było lekko pochylone i delikatnie opierało się o ściankę szklanki. Teraz obracajcie szklanką tak, aby promienie słońca padały na lusterko, tęcza powinna pojawić się na ścianie lub suficie.
UWAGA! Jeżeli akurat nie świeci u Was teraz słońce, nic nie szkodzi. Możecie użyć latarki, której światło zastąpi promienie słoneczne.
Poniżej kilka zdjęć poglądowych
ZADANIE 4
„Tęcza” – praca przestrzenna
Do wykonania pracy potrzebujecie półkola w kolorach tęczy: czerwone, pomarańczowe, żółte, zielone, niebieskie i fioletowe; białe kółko z bloku technicznego oraz mniejsze koło w kolorze żółtym, a także klej, watę kosmetyczną i pisaki.
Ułóżcie wycięte półkola jedno pod drugim, zaczynając od największego do najmniejszego, a następnie je sklejcie. Tak przygotowaną tęczę naklejcie na białym kole, które zgięte w połowie, będzie tworzyło podstawę. Na podstawie przyklejcie watę. Na żółtym kole, narysujcie pisakami oczy i uśmiechniętą buzię, po czym gotowe słońce przyklejcie za tęczą, tak aby wystawało.
ZADANIE 5
Poproście Rodziców, żeby wydrukowali Wam poniższe karty pracy z zadaniami i wykonajcie je zgodnie z poleceniem. Powodzenia!
To już wszystkie zadania na dzisiaj.
Życzymy Kochani Wam i Waszym Rodzicom miłego, spędzonego w domowym zaciszu weekendu.
Anna Burbulak i Aneta Lepioszka
Źródło:
www.blizejprzedszkola.pl