Dzień dobry Kochani, jak Wam minął weekend?
Wykorzystaliście piękną pogodę na spacer?
Wczoraj była niedziela, to dzisiaj jaki mamy dzień tygodnia?
A jaka pogoda jest za oknem? Słonecznie, pochmurno, a może pada deszcz
Opiszcie proszę pogodę.
Dzisiaj zaczniemy od krótkiej rozgrzewki przy muzyce.
Poznajcie kolejną literę alfabetu – literę ż, Ż
Znacie jakieś wyrazy na literę „ż”? Wymieńcie je.
(żuraw, żaba, żyrafa, żółw, żonkil, żubr, żmija, żyrandol)
Dokonajmy teraz analizy i syntezy słuchowej słowa żaba.
– Podzielcie je na sylaby (ża-ba)
– Z ilu sylab składa się słowo żaba?
– Podzielcie je na głoski ( ż-a-b-a)
– Z ilu głosek składa się to słowo?
– Co słyszycie na początku słowa żaba? ( głoskę ż)
Spróbujcie wypowiedzieć głoskę ż krótko, a następnie długo żyyyy
Jak już wiemy jak wygląda ż, proponuję Wam wykonanie kart pracy.
Zabawa sensoryczna „Pisane na mące”
Potrzebne nam będzie tacka i mąka (ryż, sól, kasza).
Wsypujemy mąkę na tackę, a następnie na kartkach piszemy markerem literę (możemy też napisać inne wzory, które dziecko ma odwzorować). Zadaniem dziecka jest palcem narysować daną literę/ wzór, który znajduje się na kartce.
Zachęcamy do zamiany ról dziecko pisze na kartce – rodzic odwzorowuje.
Na zakończenie dzisiejszego dnia nauczymy się rysować żółwia, oglądajcie dokładnie filmik i próbujcie rysować tak samo.
Życzymy powodzenia i czekamy na efekty waszej pracy.
Ściskami i tęsknimy za Wami bardzo mocno!
Wasze Panie Aneta i Ania
Źródło: www.eduzabawy.com www.mac.pl