Zdalne nauczanie – poniedziałek 27.04.2020r.

Witam wszystkie „Liski” w kolejnym tygodniu 🙂

Jak Wam minął weekend? Odpoczęliście?

Obejrzeliście wczoraj przedstawienie teatralne o Kopciuszku? Podobało się Wam?

To świetnie 🙂

Macie ochotę na działania w kolejnym tygodniu? Jeśli tak, to bardzo się cieszę 🙂

Kochani, w normalnych warunkach dzisiaj pojechalibyśmy na wycieczkę do gospodarstwa agroturystycznego, ale natura spłatała nam psikusa.

Człowiek jednak jest taką istotą żywą, która się nie poddaje i szuka sposobów, by swój cel osiągnąć 🙂 Pamiętajcie o tym, by się nie poddawać, mimo przeciwności losu 🙂

Dzisiaj wybierzemy się na wieś, nie autobusem, lecz zdalnie 🙂

1. Zwierzęta na wsi.

Jakie zwierzęta można spotkać na wsi? Wymieńcie ich nazwy swoim rodzicom.

Zapraszam Was do obejrzenia filmu. Oglądajcie uważnie, gdyż pod koniec filmu pojawią się zagadki 😉

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

2. Rodziny zwierzęce.

Jak nazywają się członkowie bydlęcej rodziny? Podajcie nazwę mamy, taty i dziecka. (krowa, byk, cielątko)

Jak nazywają się członkowie świńskiej rodziny? (locha, knur, prosiątko)

Jak nazywają się członkowie kurzej rodziny? (kura, kogut, kurczątko)

Jak nazywają się członkowie kaczej rodziny? (kaczka, kaczor, kaczątko)

Jak nazywają się członkowie gęsiej rodziny? (gęś, gąsior, gąsiątko)

Jak nazywają się członkowie indyczej rodziny? (indyczka, indor, indyczątko)

Jak nazywają się członkowie koziej rodziny? (koza, kozioł, koźlątko)

Jak nazywają się członkowie owczej rodziny? (owca, baran, jagniątko)

Jak nazywają się członkowie końskiej rodziny? (klacz, ogier, źrebiątko)

Jak nazywają się członkowie pszczelej rodziny? (królowa, trutnie, robotnice)

3. Domy zwierząt.

Jak nazywa się dom bydła? (obora)

Jak nazywa się dom trzody chlewnej (świnek)? (chlew)

Jak nazywa się dom owiec? (owczarnia)

Jak nazywa się dom ptactwa drobiowego? (kurnik)

Jak nazywa się dom kóz? (koziarnia)

Jak nazywa się dom koni? (stajnia)

Jak nazywa się dom pszczół? (ul)

4. Odgłosy zwierząt.

Obejrzyjcie poniższy filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Co robi:

– krowa? – muczy: muuu, muuu, muuu,

– świnka? – kwiczy: kwi kwi kwi,

– kura? – gdacze: ko ko ko,

– kogut? – pieje: kukuryku,

– kaczka? – kwacze: kwa kwa kwa,

– gęś? – gęga: gę gę gę,

– indyk? – gulgocze: gul gul gul,

– koza? – meczy: meee, meee, meee,

– owca? – beczy: bee, bee, bee,

– koń? – rży: ihaha, ihaha, ihaha.

5. Zabawy ruchowe ortofoniczne.

Zabawa polega naśladowaniu ruchów wymienionych przez rodziców zwierząt, naśladując jednocześnie odgłosy wydawane przez te zwierzęta 😉

6. Praca z książką „Kolorowy start z plusem”, str. 70-71.

PROSZĘ ZWRÓCIĆ UWAGĘ, ABY DZIECI WYPOWIADAŁY SIĘ ZDANIAMI, NIE POJEDYNCZYMI SŁOWAMI.

Co przedstawia obrazek?

Ile jest zwierząt poszczególnych gatunków? (Ile jest krów? Ile jest kaczek? Ile jest owiec?…)

Co robią poszczególne zwierzęta?

Przeczytajcie tekst znajdujący się pod obrazkiem.

Wskażcie zwierzęta, które wydają odgłosy przeczytane przez Was.

7. Praca w kartach pracy, cz.3.

Wykonajcie zadania na str. 89 – 91 zgodnie z poleceniami.

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com,

W. Żaba-Żabińska, „Kolorowy start z plusem. Książka”, wyd. mac Edukacja