Zdalne nauczanie – środa 01.04.2020r.

Witam wszystkich bardzo serdecznie 🙂 Mam nadzieję, że z niecierpliwością wyczekiwaliście, co też przygotowałam Wam na dzisiaj 😉

Prima aprilis, bo się pomylisz 🙂

Dzisiaj zabawy z Waszymi książeczkami 🙂

Wyciągnijcie z Waszej biblioteczki wszystkie książeczki.

Podzielcie je, utwórzcie zbiory i policzcie, ile książeczek jest w danym zbiorze. W którym zbiorze jest więcej książek? W którym zbiorze jest mniej książek? Ułóżcie z klocków lub kredek między zbiorami odpowiedni znak.

Poproście rodziców, aby zrobili zdjęcia Waszym zbiorom i umieścili je w komentarzach w naszej grupie PP15 „Liski” z informacją, ile książeczek naliczyliście w poszczególnych zbiorach i ze względu na co dokonaliście podziału.

A może jeszcze inaczej możecie podzielić swoje książeczki? Ile teraz jest książeczek w poszczególnych zbiorach? Gdzie jest więcej książek, a gdzie mniej? Ułóżcie między zbiorami odpowiedni znak.

Odłóżcie książeczki na miejsce. Możecie ułożyć je na półce od najmniejszej do największej lub odwrotnie 😉

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence. Poruszajcie się/ tańczcie przy niej zgodnie z rytmem albo wystukujcie jej rytm dłońmi o swoje uda.

https://www.youtube.com/watch?v=M29Af2Mhf88

Jak już się poruszaliście to zapraszam Was do Kart Pracy cz. 3. Otwórzcie je na str. 38 i wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami. Wykonajcie zadania również ze strony obok.

A teraz czas na zabawę 🙂

Dzisiaj jest 01 kwietnia… czyli prima aprilis 🙂 Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu.

Rozruszajcie śmiechem Wasze buzie 🙂

Zamieńcie się rolami z mamusią/tatusiem. Przez dziesięć minutek rodzice zachowują się jak dzieci, a dzieci jak rodzice 😉 

Wyjdźcie na chwilkę ze swojego pokoju/salonu/kuchni. Mama/tatuś zrobi małego psikusa i zmieni położenie kilku przedmiotów. Ciekawe czy uda Wam się je wskazać i odłożyć na miejsce 😉

Życzę dobrej zabawy i pamiętaj: dziś prima aprilis. Uważaj, bo się pomylisz 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

W. Żaba – Żabińska, “Kolorowy start z plusem”, karty pracy cz.3, wyd. mac Edukacja, str. 38 – 39.