Zdalne nauczanie – wtorek 05.05.2020r.

Witam Was, „Liski” 🙂

Spójrzcie na okno, jaką mamy dziś pogodę? Wymieńcie rodzicom wszystkie zjawiska atmosferyczne, jakie dostrzegacie.

1. Kochani, w miniony weekend, przez 3 dni obchodziliśmy różne święta narodowe, każdego dnia inne.

Kto z Was pamięta, jakie święto było 1. maja, w piątek?

W miniony piątek, 1. maja, było Święto Pracy. Przed laty święto to było obchodzone bardzo uroczyście, odbywały się pochody głównymi ulicami miast, a dzisiaj obchodzone jest skromniej, bez pochodów.

Jakie święto obchodziliśmy w sobotę, 2. maja?

W minioną sobotę świętowaliśmy Dzień Flagi. Tego dnia wywieszamy naszą flagę narodową.

A jakie święto obchodziliśmy w niedzielę, 3. maja?

W minioną niedzielę, 3. maja obchodziliśmy 229. rocznicę uchwalenia konstytucji – to bardzo ważny dokument dla Polaków.

Wszystkie te majowe święta narodowe są bardzo ważne dla każdego Polaka 🙂

2. Każdy Polak zna symbole narodowe swojego kraju 😉

Czy pamiętacie je? Wymieńcie je swoim rodzicom.

Obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

Teraz na pewno każdy z Was będzie znał odpowiedzi na pytania:

– Jak miał na imię jeden z braci, który ujrzał pięknego białego orła? Pamiętacie imiona pozostałych braci?

– Jak nazywała się pierwsza stolica Polski?

– Jak wygląda godło Polski? Co jest na środku tarczy? A jaki kolor ma tarcza?

– Jak wygląda flaga Polski? Jakie ma barwy? Gdzie jest kolor biały? Gdzie jest kolor czerwony?

– Jaki tytuł ma hymn narodowy? Kiedy jest odtwarzany? Zaśpiewajcie go.

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo

Zapamiętajcie – flagę zawsze szanujemy, nigdy jej nie niszczymy, przy śpiewanym hymnie zawsze zachowujemy powagę.

3. Dziś mamy wtorek, a więc czas poznać kolejną literkę 😉

Czy wszyscy wiedzą co to jest „żuk”?

Żuki to owady – spotkać je możemy w lasach, są owadami pożytecznymi, gdyż nawożą glebę oraz zwiększają jej przewiewność i przesiąkliwość.

Żuk wiosenny

Są też żuki – samochody dostawcze – produkowane przed laty w Polsce, w Lublinie. Jeszcze dziś można je spotkać jeżdżące po polskich drogach 😉

Żuk

4. Analiza i synteza słuchowa słowa “żuk”.

Podzielcie słowo “żuk” na sylaby. (żuk)

Ile jest sylab w tym słowie?

Podzielcie słowo “żuk” na głoski. (ż-u-k)

Ile jest głosek w tym słowie?

Co słyszycie na początku słowa “żuk”?

Powiedzcie teraz rodzicom kilka przykładów słów, które rozpoczynają się głoską ż… A teraz kilka przykładów z głoską ż na końcu słowa… Teraz powiedzcie kilka przykładów z głoską ż w środku słowa.

Wymówcie głoskę ż krótko…, a teraz długo… Jaką jeszcze głoskę było słychać dodatkowo, gdy wybrzmiewaliście głoskę ż długo?   (y)

Czy głoska ż jest spółgłoską, czy samogłoską?  (spółgłoską) 

Jakim kolorem będziemy ją oznaczać?  (niebieskim)

5. Poznanie zapisu graficznego głoski “ż”.

Poznajcie literę Ż, ż – dużą i małą, drukowaną i pisaną.

Oto litery Ż, ż drukowane.

Oto litery Ż, ż pisane.

Do jakich liter podobne są litery Ż, ż?

Zgadza się, litery Ż, ż podobne są do liter Z, z, tyle że mają dodatkowo… (kropki nad literami Z, z).

Litery Z, z już znacie 😉 Żeby napisać litery Ż, ż, piszecie najpierw litery Z, z, a potem dostawiacie kropki nad nimi – to jest ostatni ruch podczas kreślenia liter Ż, ż.

Napiszcie litery pisane palcem w powietrzu, po śladzie, przed ekranem monitora, nie dotykając go. A teraz napiszcie palcem na stoliku/ biurku.

6. Zabawa muzyczno-ruchowa.

Wstańcie i poskaczcie jak żabki przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

7. Praca w kartach pracy cz.4.

Otwórzcie książeczki na stronie 4. Przyjrzyjcie się obrazkowi. Wskażcie na obrazku to, co w swojej nazwie ma głoskę ż.

Przeczytajcie tekst znajdujący się pod obrazkiem.

Wykonajcie zadania na str. 5 – 7 zgodnie z poleceniami.

Piszcie litery pomału, dokładnie, utrzymując się w liniach. 

Miłego dnia 🙂

Renata Hływa

Źródło:

youtube.com

google.com

W. Żaba – Żabińska, „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy” cz.4, wyd. mac Edukacja