Witam Was „Liski” bardzo serdecznie 🙂
Dzisiejsze zajęcia będą o motylkach i żabkach 😉
Otwórzcie książki „Kolorowy start z plusem” na str. 76.
Poproście rodziców, aby przeczytali Wam wiersz I. R. Salach „Łąka”, znajdujący się na tej stronie. Słuchajcie uważnie 😉
Odpowiedzcie na pytania (całym zdaniem):
– O czym był wierszyk?
– Jakie zwierzęta były wymienione w wierszu? Podzielcie je na głoski.
– Wskażcie palcem na obrazku zwierzęta, o których jest mowa w wierszu.
Spójrzcie na następną stronę (obok) – tu przedstawiony został cykl rozwojowy motyli. Przyjrzyjcie się obrazkom i opowiedzcie rodzicom, jak rozwijają się motyle.
Poznajcie najbardziej pospolite motyle występujące w Polsce:
PAŹ KRÓLOWEJ
PAŹ ŻEGLARZ
RUSAŁKA PAWIK
RUSAŁKA POKRZYWNIK
RUSAŁKA ADMIRAŁ
RUSAŁKA ŻAŁOBNIK
BIELINEK KAPUSTNIK
LATOLISTEK CYTRYNEK
MORFO
PERŁOWE OKO
Na str. 61 przedstawiony został cykl rozwojowy żab – obejrzyjcie obrazki: dorosłe osobniki żab składają jajeczka (skrzek), z których wylęgają się kijanki – swoim wyglądem nie przypominają dorosłych żab – mają ogony, nie mają łapek. Po jakimś czasie kijankom wyrastają tylne łapki, a później przednie. Wówczas młodym żabkom odpadają ogonki i dopiero wtedy mogą one wychodzić na ląd. Do tego czasu kijanki żyją w wodzie. Żaby są zwierzętami wodno-lądowymi.
Oto najpopularniejsze gatunki żab występujących w Polsce:
ŻABA JEZIORKOWA
ŻABA MOCZAROWA
ŻABA WODNA
ŻABA TRAWNA
Zamieńcie się teraz w motyle 😉 Fruwajcie po pokoju przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=Cdi_b4-htWo
Otwórzcie Karty Pracy cz. 4 na str. 12.
Przeczytajcie tekst.
Pokolorujcie rysunek motyla.
Wykonajcie zadania na str. 42-43 zgodnie z poleceniami.
Kochani, dziś jest Dzień Dobrych Uczynków 😉 Zróbcie jakiś dobry uczynek – dla rodziców czy dla rodzeństwa 🙂
Miłego dnia 🙂
Renata Hływa
Źródło:
W. Żaba – Żabińska „Kolorowy start z plusem. Książka”, wyd. mac Edukacja
google.com
youtube.com
W. Żaba – Żabińska „Kolorowy start z plusem. Karty Pracy”, cz.4, wyd. mac Edukacja