Drodzy Rodzice i kochane Motylki 🙂
- Dziś prosimy o przeprowadzenie z dziećmi swobodnej rozmowy na temat marcowej pogody. Prosimy o zwracanie uwagi na wypowiadanie się dziecka całym zdaniem.
– Jakie elementy pogody występują w marcu?
– Co robi słońce? (słabo grzeje, chowa się za chmury…)
– Co robi wiatr? (wieje, jest zimny, porywisty…)
– Co pada? (śnieg, deszcz, deszcz ze śniegiem…)
– Jaka jest temperatura? (niska, zmienna…)
– Co z zachmurzeniem? (Często chmury zasłaniają niebo, są ciemne, ciężkie od deszczu….)
Kochane dzieci bardzo proszę przypomnijcie sobie piosenkę „Pada deszczyk”, do zabawy zaproście rodziców, rodzeństwo. Zamiast pałek perkusyjnych weźcie do rąk po dwie kredki. Życzymy miłej zabawy 🙂
- Zapoznanie dzieci z literą c- małą i wielką, drukowaną i pisaną.
– proszę aby dzieci wypowiedziały głoskę c długo: cccyyyy
-proszę aby dzieci wypowiedziały głoskę c krótko: c, c, c, c…
Co możemy powiedzieć o tej głosce ? (Jest to spółgłoska)
Podaj przykłady słów rozpoczynających się głoską c (cytryna, cekiny, corka…),
mających ja w środku (baca, ocean, serce…), oraz na końcu (pajac, koc, noc…)Karty pracy:
karta pracy str. 54
karta pracy str. 55 - Analiza i synteza słuchowa słowa cebula.
– dzielenie słowa cebula na sylaby
– dzielenie słowa cebula na głoski
Co słyszysz na początku słowa cebula?Karty pracy:
karta pracy nr 56
karta pracy str. 57
4. Zachęcamy do relaksacji i wysłuchania bajki „Cudaczek Wyśmiewaczek”
Pozdrawiamy i ściskamy Panie nauczycielki z grupy Motylki <3>