Dzień dobry Motylki! Witamy Was w piękny, czwartkowy dzień 🙂 Dzisiaj jak w każdy czwartek zajmiemy się matematyką oraz trochę poćwiczymy:) Dajemy poniżej kilka propozycji do wyboru w zależności od tego co macie pod ręką 🙂 Zaczynamy!
- Na miłe rozpoczęcie dnia trochę poruszajmy się razem z Fruzią 🙂
2. Zabawa matematyczna „Kolorowe nakrętki” – przygotowujemy jak najwięcej nakrętek od butelek. Zadaniem dziecka jest posegregować według danego koloru. Dziecko przelicza każdy zbiór. Prosimy, aby dzieci określiły gdzie jest więcej nakrętek, gdzie jest mniej a być może tyle samo. Dodatkowo dziecko niech ułoży z nakrętek bądź guzików zapis graficzny znaku równości, mniejszości itp.
3. Zabawa matematyczna „Duże i małe nakrętki” – zadaniem dziecka jest segregowanie nakrętek ze względu na wielkość. Motylki określcie w jakim kształcie są nakrętki J Jak w poprzednim zadaniu dziecko niech określi ile jest nakrętek w danym zbiorze oraz gdzie jest ich więcej a gdzie mniej.
4. Proponujemy powtórzyć naszą nową piosenkę pt. Świat w naszych rękach. 🙂
5. Zabawa matematyczna „ Segregujemy odpady” – w tej zabawie dziecko dokonuje klasyfikacji ze względu na rodzaj odpadów i dopasowuje do odpowiedniego pojemnika. Powtórzenie do czego służą te pojemniki i dlaczego mają różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów)
6. Zabawa matematyczna „Guziki” – segregujemy guziki, które są w kształcie koła, kwadratu czy trójkąta. Dziecko przelicza dane zbiory. Spytajcie się dziecka w którym zbiorze jest najwięcej guzików, a w którym jest ich najmniej 🙂
7. Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek. Niech dzieci posegregują guziki na te z dwiema dziurkami, trzema dziurkami itp. Dziecko ma za zadanie przeliczyć dane zbiory. Zabawa matematyczna „Sklep”. Rodzic podaje 2 cechy guzików np. Poproszę guziki które są w kształcie koła i mają dwie dziurki. Dziecko wyszukuje wśród guzików, które spełniają te kryteria. Bawimy się tak kilka razy, możemy zamieniać się rolami.
8. Zabawa ruchowa „Marsz ze szklanką wody” – dziecko otrzymuje szklankę z wodą, jego zadaniem jest przejście określonego dystansu wyznaczonego przez rodzica.
9. Zabawa matematyczna „Gąsienica szybko rośnie”. Prosimy przygotujcie nakrętki z zapisem graficznym cyfr od 0 do 10 (dla chętnych proponujemy zwiększyć próg). Zadaniem dziecka jest układanie gąsienicy z nakrętek od najmniejszej liczby do największej liczby.
10. Zabawa dydaktyczna pt. „Energia z węgla, wody, wiatru i słońca” – rozmowa inspirowana fotografiami. Rodzic pokazuje dziecku fotografie elektrowni węglowej, wodnej, wiatrowej i słonecznej. Zadaje dziecku pytania co na niej się na niej znajduje, jak działa i do czego służy. Ilustracje umieszczamy poniżej 🙂
Dodatkowo umieszczamy karty pracy do wykonania 🙂
11. A teraz trochę poćwiczymy! Dzisiaj będzie trochę gimnastyki z wykorzystaniem gazet
- Ćwiczenia tułowia – robimy skłony boczne z gazetą. Pokazujemy dziecku skłon do prawej strony z gazetą i do lewej strony.
- Ćwiczenia równoważne – kładziemy dziecku gazetę na głowę, dziecko maszeruje wzdłuż pokoju tak, aby gazeta nie spadła z głowy. Jest to świetne ćwiczenie na prawidłową postawę ciała.
- ćwiczenia z elementami skoku. Gazety rozkładamy na podłodze przed dzieckiem. Zadaniem dziecka są skoki obunóż do przodu i do tyłu. Prosimy zwracać uwagę, aby dziecko miało złączone razem nogi. Można utrudnić ćwiczenie poprzez rozkładanie kilku gazet w odstępach.
- Ćwiczenie motoryki małej – powiedz dziecku, żeby zrobiło kulkę z gazety
- Skrętoskłony „Leniwe ósemki” – stajemy z dzieckiem w rozkroku, pomiędzy nogami kreślimy ósemkę z kulka od gazety. Rozpoczynamy kreślenie od lewej nogi.
- Następnie robimy przysiad i toczymy kulkę raz w prawą stronę, raz w lewą stronę wokół siebie.
- Ćwiczenia rozwijające mięśni brzucha. Dziecko kładzie się na plecach, kolana ugięte. Dajemy dziecku między stopy kulkę gazety. Dziecko przenosi kulkę ze stóp do rąk.
- Ćwiczenie rozwijające umiejętność celności. Siadamy po turecku z dzieckiem i rzucamy do siebie nawzajem kulkę. Następnie dziecko samodzielnie rzuca do góry kulkę i łapie oburącz.
Życzymy miłego popołudnia 🙂 Wasze Panie 🙂
Źródła: bliżejprzedszkola, przewodnik „Kolorowy start”