Kochane Motylki! Zapraszamy serdecznie na dzisiejsze zabawy! Dzisiaj zajmiemy się matematyką i trochę więcej się poruszamy 🙂 Drogi rodzicu przygotuj kilka butelek, np. o pojemności 1 litra, z różną zawartością zabarwionej farbą/bibułą 🙂
- Na miły początek dnia trochę się rozruszajmy 🙂
2. Zabawa matematyczna „Ile jest wody w butelce?”. Rodzic ustawia przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Zapytaj się dziecka, ile jest wody w butelce, czy mało, czy dużo. Potem przewróć butelkę i spytaj się dziecka czy jest w niej tyle samo wody.
3. Zabawa matematyczna „Kolorowe butelki”. Rodzicu ustaw butelki przed dzieckiem według wzrastającej w nich ilości wody.
- Zadaniem dziecka jest określenie, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której jest najmniej.
- Teraz poproś dziecko, aby ustawiło butelki według ilości zawartej w nich wody – czyli od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
- Następnie odkręćcie wspólnie nakrętki w butelkach. Zadaniem dziecka jest dmuchanie w kolejne odkręcone butelki oraz porównać dźwięki wydawane przez butelki.
4. Zapoznanie z jednostką objętości płynów. Rodzicu wyjaśnij dziecku, że objętość płynów mierzymy w litrach. Pokaż dziecku butelkę 1 – litrową i 2- litrową. Niech dziecko określi ile wody się w nich zmieści i gdzie więcej.
5. Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna jest niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary. Zadaniem dziecka jest przelewanie do szklanki wodę z jednej butelki, a potem – z drugiej butelki i liczą, ile szklanek wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Prosimy, aby dzieci określiły, gdzie było jej więcej (oczywiście odpowiedź brzmi tyle samo).
6. Motylki utrwalcie poznaną wczoraj piosenkę pt. „Magiczne miejsce” 🙂
7. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz”. Dziecko ma określić logiczną wartość zdań. Za każdym razem, gdy zdanie jest fałszywe rozmawiamy o prawidłowej odpowiedzi.
- Aktorzy występują na widowni. (na scenie)
- W teatrze należy wyłączyć telefon.
- Lalka nakładana na dłoń to marionetka. (pacynka, jawajka)
- Do teatru należy ubrać się elegancko.
- Przedmioty używane w sztuce teatralnej to rekwizyty.
8. Umieszczamy poniżej karty pracy 🙂
9. Mamo, tato poćwiczmy razem! Zapraszamy do wspólnej gimnastyki 🙂
Dziękujemy rodzicom za kolejny pracowity tydzień 🙂 Życzymy miłego i spokojego weekendu! Do zobaczenia w poniedziałek! Pani Julka i Pani Monika 🙂
Źródła: przewodnik metodyczny „Kolorowy start”, youtube.com,