Dzień dobry Motylki 🙂 Witamy w kolejnym dniu zdalnego nauczania! Zapraszamy serdecznie naszych milusińskich do miłej zabawy!
- Na miły początek dnia trochę się rozruszajmy! 🙂
2. Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie pt. „Chora planetka” M. Tokarczyk. Następnie porozmawiajcie na temat opowiadania.
Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała. Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo. Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana. Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała. Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią, ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił, a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał. Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana, ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała. Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała. I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze. I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała. Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała. Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego. Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała. Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była, Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!
Propozycje pytań do tekstu:
– Dlaczego Planetka była chora?
– Co dzieci zrobiły źle?
– Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”? itp.
3. A teraz ułożymy historyjkę obrazkową pt. „Chora planetka” zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń w opowiadaniu powyższym. Dzieci układają ilustracje jednocześnie opowiadając historię przedstawioną na obrazkach. W tym ćwiczeniu rozwijamy umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego.
4. Zabawa dydaktyczna „Ekologiczne zdania” – rodzicu przeczytaj dziecku zdania o ochronie środowiska. Zadaniem dziecka jest policzenie wyrazów w zdaniu. W liczeniu mogą pomóc nakrętki, klamerki, patyczki itp. Jeden przedmiot oznacza oczywiście jeden wyraz. Przykłady zdań:
Ania podlewa kolorowe kwiaty.
Nie depczemy trawy.
W lesie nie śmiecimy.
Szanuj zieleń.
Segregujemy odpady.
Dbamy o nasze środowisko.
5. Proponujemy wykonać również pracę plastyczną „Nasza Ziemia”. Dokładną instrukcję jak wykonać pracę plastyczną znajdą Państwo w poniższym linku. Potrzebujemy: niebieską, zieloną, białą kartkę, słomki, klej nożyczki, kredki lub mazaki. Oczywiście czekamy na Wasze fotorelacje 🙂
Drodzy Rodzice i Kochane Motylki 🙂 We wrześniu nasza grupa dołączyła do projektu „Mały miś w świecie wielkiej literatury” . Poniżej zamieszczone zostały zadania do poszczególnego modułu. Zadanie można sobie wybrać lub zrealizować wszystkie. Są to tylko propozycje 🙂 Kochani czekamy na Wasze zdjęcia i ściskamy 🙂
Kochani, jak się rozejrzycie wokół siebie, to wszędzie dostrzeżecie matematykę – kolory, kształty, liczby, zbiory, kierunki, położenie przedmiotów, wielkość, ciężar, przybywanie, ubywanie, pory roku, miesiące, dni tygodnia, godziny… – to wszystko to jest matematyka:)
- Posłuchajcie uważnie opowiadania 🙂
Misiowa opowieść matematyczna (wg Anety Konefał)
Mały Miś obudził się o siódmej rano i przeciągnął się,
ziewając (o której obudził się miś?).
Zamruczał sam do siebie: Ale jestem śpiący… Wstaję… Wstaję… ale zostanę jeszcze
w łóżku dziesięć sekund (policzcie do dziesięciu).
Włożył miękkie pantofle i ciepły szlafrok, na którym wyszyte były trzy
kaczuszki (ile kaczuszek było wyszytych na szlafroku misia?).Misiowa Mama
zawołała go na śniadanie. Przygotowała mu jedną, pyszną kanapeczkę. Na kromce
chleba położyła jeden plasterek szynki, dwa mniejsze plasterki sera i trzy
plasterki pomidora (z czego Misiowa Mama zrobiła kanapkę?). Tymek przypomniał
sobie, że musi wziąć do przedszkola dziesięć, jednakowych przedmiotów, które
będą służyć w przedszkolu jako liczmany. Mama rozejrzała się po kuchni i podała
synkowi garść plastikowych zakrętek.
Cała rodzina zbierała je, aby pomóc ciężko chorej dziewczynce.
Świetnie! – ucieszył się Tymek i zaczął je liczyć. Jeden, dwa, trzy….
Ależ mamusiu, tu jest dziewięć nakrętek!
Mamusia zapytała: ile ci brakuje? (ile nakrętek brakuje?) i dodała dziecku
brakującą nakrętkę.
Kiedy Tymek liczył ponownie swoje nakrętki, Miś wpadł na genialny pomysł –
zrobi swoje własne, misiowe liczmany.
Co było dalej? Dokończcie opowiadanie.
2.Zadanie dla dzieci.
Wykonajcie misiowe liczmany z materiałów dostępnych w mieszkaniu.
( mogą być z papieru, z plastikowych nakrętek, guzików, itp.)
Prześlijcie zdjęcia wykonanych zadań.
Powodzenia 🙂
Przedsiębiorczość w przedszkolu? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi.
- Monetowy frottage”
Dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
2. Zabawa słowna “Co wiesz o pieniądzach?”
Dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach.
Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzice pomagają im, zadając dodatkowe pytania, np.:
– Komu są potrzebne pieniądze?
– W jaki sposób powstają pieniądze?
– Co możemy kupić za pieniądze?
– Skąd mamy pieniądze?
– Z czego są zrobione pieniądze?
– Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat
3.Zabawa graficzna “Zaprojektuj banknot”.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety.
Uwaga! Po prezentacji myjemy ręce oraz dezynfekujemy miejsce, w którym odkładane były pieniążki.
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może kolegi czy koleżanki z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie.
Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze?”.
4. Zabawy matematyczne z monetami.
Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
Segregują monety według nominału.
Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a
zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet.
5. Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko
To już wszystko 🙂 Mamy nadzieję, że się pilnie uczycie i jesteście grzeczni 🙂 Pozdrawiamy 🙂 Pani Monika i Pani Julka
Źródła: boberkowyworld, youtube.com