Kochane Motylki!
Mamy nadzieje, że już zjedliście śniadanko i jesteście gotowi na kolejne przygotowane przez nas zadania 🙂 Dziś utrwalimy wiosenne kwiaty.
- Wprowadzenie do tematu o wiośnie. Na początek przeczytaj drogi rodzicu poniższą zagadkę dotyczącą wiosny. Dokonaj analizy i syntezy słuchowej wyrazu wiosna, podziel ten wyraz na sylaby (wio-sna) oraz na głoski (w-i-o-s-n-a). Poproście dziecko, aby przeliczyło ile jest sylab oraz głosek.
Ta pora roku po zimie przychodzi:
śniegi topnieją, słonko wcześniej wschodzi
i przebiśniegi na świat wyglądają,
bociany z ciepłych krajów wracają.
2. Drogi rodzicu przeczytaj dziecku wiersz „Wiosenne kwiaty” A. Łaby –Grodzkiej. A wy drogie Motylki uważnie posłuchajcie!
Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
mówią o tym, ze nadszedł
czas wiosny i słonka.
Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Popatrzcie uważnie, może je poznacie?
Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi – to stokrotka, kwiatek bardzo mały,
Trzeci jest jak złota łąka,
To kaczeniec cały w pakach.
Czwarty to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w żółtym kolorze
Ten ostatni słoneczny kwiatek.
Do wazonu włożę.
Następnie zadaj dziecku poniższe pytania:
- O czym mówi wiersz?
- Jakie wiosenne kwiaty wystąpiły w wierszu?
- Podzielcie wymienione w wierszu wiosenne kwiaty na głoski (np. krokus k-r-o-k-u-s) oraz na sylaby ( np. żonkil żon-kil). Policzcie ile mamy głosek i sylab w danych wyrazach.
Jeżeli dziecko ma problem z wyodrębnieniem głosek w wyrazie prosimy aby wyciąć małe białe kartki w celu zilustrowania liczebności głosek w danym wyrazie.
- Który kwiat pojawił się pierwszy?
- Który kwiat był wymieniony jako drugi itp.?
- Który z kolei był wymieniony krokus? Itp.
- Jakie znasz inne kwiaty wiosenne?
- Co potrzebują kwiatki do wzrostu?
Prosimy zwrócić uwagę na to aby dzieci wypowiadały się poprawnie gramatycznie oraz wypowiadały się całym zdaniem.
3. Zabawa dydaktyczna „Wiosenne kwiaty”. A teraz utrwalimy sobie wiosenne kwiaty, poniżej umieszczamy kartę pracy. Prosimy wytnijcie wyrazy z wiosennymi kwiatami i dopasujcie je do odpowiednich kwiatów z pomocą rodziców. Wyodrębnijcie w podanych wyrazach jaką głoskę słyszymy na początku a jaką na końcu wyrazu.
Rodzicu pamiętaj, że głoski należy wymawiać krótko tzn. np. s, n, b a nie syyy, nyy itp. 🙂
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/kwiat-1-4.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/kwiat-2-1.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/kwiat-3.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/kwiat-4.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/kwiat-5.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/wyrazy-2.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/wyrazy.pdf
- 4. Do utrwalenia oznak wiosny polecamy filmik edukacyjny, link umieszczamy poniżej.
- 5. Następnie proponujemy pracę plastyczną „Narcyzy”.
Potrzebujemy:
– żółtą bibułę/kartki,
– foremki do babeczek białe/ bądź wytłaczanka
– farbki zielone/ bądź zielone kartki,
-klej,
– nożyczki
1. Poproś dziecko, aby wycięło płatki narcyza z żółtej bibuły/kartki. Elementy te przyklejamy na niebieską kartkę.
Następnie przyklejamy białe foremki do babeczek/ bądź malujemy białą farbką elementy wycięte z wytłaczanki.
Kolejnym krokiem jest namalowanie farbkami bądź przyklejenie łodyg, liści, trawy 🙂
- 6. Dodatkowo umieszczamy karty pracy aby poćwiczyły trochę nasze rączki 🙂
Pierwsza karta pracy dotyczy rysowania po śladzie natomiast w drugiej karcie pracy utrwalimy liczby oraz pisanie literki ł.
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/rysowanie-po-śladzie-książka.pdf
- http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/utwalenie-literki-ł-i-liczenia.pdf
7. Na popołudniową relaksację polecamy następujące słuchowisko pt. „Ciemność i myszka Mija”
Pozdrawiamy serdecznie naszych podopiecznych! 🙂 Życzymy miłego dnia 🙂 Pani Julka i Pani Monika
Źródła:
wesołyprzedszkolak.pl
youtube.com
edukacja.edux.pl