Dzień dobry! Witamy w piątek i zapraszamy na kolejną porcję zabawy!
Na początek troszkę się poruszamy… i kilka ćwiczeń gimnastycznych wykonamy… Zatem zapraszamy!
Zadanie 1.
Do ćwiczeń potrzebna będzie Wam piłka lub papierowa kulka oraz partner lub partnerka. Tak więc zachęćcie do wspólnych ćwiczeń rodzica bądź rodzeństwo. Gotowi? Możemy zaczynać? To startujemy…
*Na początek pomaszerujcie przez krótką chwilkę w miejscu.
*Toczenie piłki do partnera. Jedna osoba z pary leży na brzuchu, trzymając piłkę lub papierową kulkę w dłoniach przed sobą. Druga osoba siedzi na piętach na przeciwko pierwszej w odległości około 2 metrów. Pierwsza osoba podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do drugiej osoby.
*Rzut piłki do partnera. Jedno dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi w odległości około 2 metrów przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko trzyma piłkę, przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera. Potem zamieniają się rolami.
*Podanie piłki bokiem. Dzieci siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Jedno dziecko trzyma piłkę w dłoniach. W parach wykonują skręt tułowia ( jedno dziecko w prawo, drugie w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę z ponownym przekazaniem piłki.
*Rzucanie i łapanie piłki. Partnerzy chodzą po pokoju z piłką (papierową kulą) w dłoniach. Podrzucają piłkę w górę i starają się ją złapać.
*Toczenie piłki wokół siebie. Dzieci siedzą z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Każde z nich trzyma dłońmi leżącą na podłodze przy biodrach piłkę. Dzieci toczą piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.
*Podanie piłki dołem i górą. Partnerzy stoją tyłem do siebie w rozkroku, w odległości około 0,5 metra. Jedno dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Dzieci unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąk partnera, a następnie wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę między nogami w ręce partnera.
*Żuki toczące kulki. Dzieci chodzą na czworakach, popychając głową piłkę. Piłka powinna być popychana czołem.
*Podskoki z piłką trzymaną miedzy kolanami. Utrzymując piłkę między kolanami, podskokami przesuwają się po pokoju.
*Marsz po kole.
Zadanie 2.
Zabawa matematyczna Liczymy wspak. W tą zabawę możecie pobawić się podczas wykonywania różnych czynności, np. siedząc na kanapie, układając klocki, wspólnie gotując, malując itp. Rodzicu zacznij liczyć 1,2, 3, 4, 5 itd. W pewnym momencie dziecko mówi: ,,stop”. Teraz zaczynacie liczyć wspak, czyli od tyłu. Zaczynacie liczyć od tej liczby, na której wypadło stop. Jeśli dziecko przerwało Ci na liczebniku 13, to liczycie wspak od tej liczby: 13,12,11,10,9,8…Na początku możecie zacząć liczenie wspak od dziesięciu, by dziecko się nie pomyliło i nie zniechęciło.
Zadanie 3.
Malowanie składników kwietniowej pogody. Zadaniem dziecka jest wybrać sobie trzy składniki kwietniowej pogody i namalować je PALCEM maczanym w farbie na kartce papieru. Pamiętajcie, że wiosenna pogoda jest kapryśna i zmienna, że po słońcu, może pojawić się deszcz, albo śnieg, burza, wiatr…
Zadanie 4.
Na koniec zapraszamy do posłuchania bajki pt. ,,Co słonko widziało cz.1 ” https://www.youtube.com/watch?v=zEnLODXoxIY
Na dziś to już koniec wspólnej zabawy.
Życzymy naszym Mróweczkom i rodzicom miłego weekendowego wypoczynku!!!
Pani Ewelina i Basia
Żródło: www.mac.pl, www.bajkowisko.pl, www.youtube.com
Jaworska M., Jędrzejewska M., Nawrocka-Skolimowka K., Dziecinnie prosta matematyka, Warszawa 2019