Zdalne nauczanie 29.04.20r. – środa

Dzień dobry kochani! Zapraszamy do dzisiejszej zabawy!

Zadanie 1.

Na początek prosimy, abyście zapoznali się z wierszem

M. Strękowskiej- Zaremby

Gdy siedzę na widowni

i gasną światła w teatrze,

kurtyna idzie w górę,

wstrzymuję oddech i patrzę.

Nagle wszystko ożywa:

śpiewają drzewa z papieru,

drewniany słowik fruwa,

kot w butach zmierza do celu.

Przeżywam ich przygody,

niezwykłe – aż nie do wiary.

Teatr to takie miejsce,

w którym możliwe są czary.

Kiedy jestem już w domu,

wycinam tygrysa w paski

i gram teatr dla mamy,

i czekam na oklaski.

Odpowiedzcie proszę na pytania:

  • Czy wy czujecie się podobnie w teatrze lub podczas oglądania przedszkolnych teatrzyków?
  • Czy robicie w domu teatrzyk dla rodziców? (Jeśli nie robicie, spróbujcie, bo wiemy z doświadczeń z przedszkola, że doskonale potraficie wcielać się w różne postacie oraz odgrywać teatralne role).

Zadanie 2.

Teatr to nie tylko budynek ze sceną i widownią, to także sztuka, kostiumy, makijaże, dialogi… No właśnie w większości aktorzy odgrywający jakąś rolę, wypowiadają pewne wyuczone mówione kwestie, prowadzą dialog, czyli rozmowę z innymi aktorami, będącymi na scenie…Muszą je wypowiadać głośno, wyraźnie, z uczuciem, w taki sposób, aby inni zrozumieli, co chcieli nam przekazać. Dlatego tak ważna jest piękna, poprawna i wyraźna mowa… Wśród was są też tacy mali aktorzy…

W związku z tym proponujemy wam zabawę- ćwiczenia dykcyjne. Waszym zadaniem jest powtórzyć za rodzicem mówione przez niego zdania – uwaga to nie będzie łatwe zadanie! 🙂 Startujemy?

Król Karol kupił królowej Karolinie korale.

Gdzie mieszka Śnieżka?

Sasza szedł suchą szosą.

Stół z powyłamywanymi nogami.

W smoczej jamie syczy smok.

Udało się poprawnie wypowiedzieć te kwestie, jeśli tak- gratulujemy, jeśli nie- ćwiczcie dalej 🙂

Zadanie 3.

Zabawy z mierzeniem objętości płynów:

Rodzicu przygotuj kilka litrowych, plastikowych zakręconych butelek, z różną zawartością wody, zabarwionej farbą albo odrobiną mleka.

  • Określanie ilości wody w butelce. Pokażcie dziecku zakręconą butelkę z wodą. Spytajcie ile jest wody w butelce (dużo, mało). Potem przewróćcie butelkę i zapytajcie dzieci, czy wody jest tyle samo?
  • Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. Poproście dzieci, aby określiły, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. Potem niech dzieci spróbują ustawić butelki według ilości zawartej w niej wody- od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
  • Zapoznanie z jednostką objętości płynów. Wyjaśniamy dziecku, że objętość płynów mierzymy w litrach.
  • Sprawdzanie ilości wody w dwóch różnych butelkach ( jedna jest niska i szeroka, a druga wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary. Dzieci przelewają do szklanki wodę z jednej butelki, a potem – z drugiej i liczą, ile szklanek wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określają, gdzie było jej więcej (powinno być tyle samo).

Zadanie 4.

Teraz chcemy was zaprosić do teatru, ale nie takiego zwykłego (z aktorami, lalkami, kukiełkami, pacynkami czy marionetkami), tylko takiego wyjątkowego – do teatru chmurkowego!!!

Prosimy, abyście zapoznali się z piosenką. Możecie przy tym wcielać się w aktorów i swobodnie tańczyć , poruszać się, wystukiwać rytm, odgrywać różne miny, rysować w powietrzu palcami to, co akurat w tej chwili widzicie w swojej wyobraźni … ( Możecie przebrać się w jakieś wyjątkowe ubrania, poprosić rodziców, aby wam pomalowali twarze…)

,, Chmurkowy teatr Fruzi”

I. Fruzia często patrzy w chmury

lubi być w obłokach.

Mówi, że w nich można spotkać

księcia albo smoka.

Ref.: Chmurkowy teatr,

najpiękniejszy na świecie.

W chmurkach zaobaczycie,

to co tylko chcecie. 2X

Można w nich dojrzeć okręt,

okręt i zajączki

Wszystko to tworzą białe,

białe, małe obłoczki 2X

II. Fruzia widzi w białych chmurach

bajkowe postacie,

które z książek tych dla dzieci

wszyscy dobrze znacie.

Ref. Chmurkowy teatr…

Piosenkę znajdziecie tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ

  • Was także zapraszamy do chmurkowego teatru! Spójrzcie w niebo i powiedzcie, co wam udało się zobaczyć w chmurkowym teatrze…

Zadania dla chętnych.

Dla chętnych karty pracy z naszej książki ,, Kolorowy start z plusem cz. 4″

karta pracy str. 19 ( wklej naklejki lub wpisz litery)

karta pracy str. 20

karta pracy str. 21

Na tym kończymy dzisiejszą zabawę.

Pozdrawiamy Was serdecznie!

Życzymy dużo zdrówka i uśmiechu!

Panie Ewelina i Basia

Źródło: www. mac.pl, www. youtube.com